Wiadomości z rynku

sobota
26 kwietnia 2025

HydroCargo: wodorowy rower towarowy

Ma obsłużyć dostawy ostatniej mili
28 kwietnia 2021
 
Holenderska firma specjalizująca się w produkcji rowerów towarowych Urban Arrow właśnie nawiązała współpracę z fundacją Alles over Hydrogen (Everything About Hydrogen ) w celu wyprodukowania pierwszego wodorowego elektrycznego roweru towarowego.
The Green Riders to holenderska firma zajmująca się dostawami ostatniej mili z siedzibą w Arnhem. Przedstawiciele przedsiębiorstwa liczą na to, że współpraca z Alles over Hydrogen pozwoli im zwiększyć autonomię roweru e-cargo. Frank Mietes, kierownik projektu HydroCargo w firmie Everything About Hydrogen zwrócił uwagę na doświadczenie przedsiębiorstwa w produkcji podobnych pojazdów - wykonano już hulajnogę wodorową, a także kuchenkę, grilla i drona wodorowego.

„Ładowanie” w trzy minuty

Przyszły rower towarowy na wodór będzie wyposażony w ogniwo paliwowe, silnik elektryczny i przedłużacz zasięgu, który może podwoić odległość pokonywaną przez pojazd (w zależności od terenu i ciężaru ładunku).
Aktualne testy wykazały, że przy pełnym naładowaniu wodoru HydroCargo może przejechać około 50 km. Ogromną zaletą, jaką ma on w stosunku do roweru elektrycznego z akumulatorem, jest szybkość ładowania, czyli tankowania wodoru - pełny zostanie jest osiągany w zaledwie trzy minuty. Jeśli trudno będzie jest znaleźć stację, rower towarowy można będzie doładować za pomocą pokładowej butli wodorowej, bez przerywania jazdy. Dla porównania, elektryczny rower towarowy na baterie ładuje się średnio od 3 do 4 godzin.

Będą wozić paczki?

Frank Oudegeest, dyrektor B2B Urban Arrow, wyjaśnił: - Jesteśmy bardzo zainteresowani technologią wodorową i opcjami dla rowerów e-cargo. Do dziś przedłużenie zasięgu można było osiągnąć jedynie poprzez dodanie większej liczby akumulatorów, ale wodór staje się kolejną opcją. Dużą zaletą wodoru w porównaniu z akumulatorami jest to, że można go bardzo szybko zatankować. To sprawia, że taki rower towarowy może być bardzo wydajny w usługach dostarczania paczek.
Rezygnując z baterii, branża rowerów elektrycznych mogłaby również zmniejszyć swoją zależność od litu, którego wydobycie i recykling są problematyczne.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.