Mobileye, oddział technologii autonomicznej jazdy firmy Intel z siedzibą w Izraelu, oraz start-up Udelv, ogłosiły, że w ciągu dwóch lat wprowadzą na rynek w Stanach Zjednoczonych flotę bezzałogowych pojazdów dostawczych. Przewiduje się, że pojazd o nazwie Transporter zostanie wyprodukowany w ponad 35.000 egzemplarzy do 2028 roku.
Zaoferują w wynajmie
Kompaktowe pojazdy bez szoferek będą oferowane na wynajem firmom dostawczym. Bedą wyposażone w kamery, radary i lidary, a także połączone technologie robotyki, aby dostarczać paczki klientom, którzy będą identyfikowani z wykorzystaniem smartfonów.
Donlen, amerykańska firma zajmująca się leasingiem flot komercyjnych, zamówiła w przedsprzedaży 1.000 takich samochodów. Mobileye zamierza również wdrożyć swój system autonomicznych wahadłowców obsługiwanych przez Transdev ATS i Lohr Group, zaczynając od Europy, i uruchomić usługę automatycznej taksówki w Izraelu na początku 2022 r.
Pandemia przyspieszyła ich rozwój
Według przedstawicieli firmy Covid-19 przyspieszył popyt na autonomiczne dostawy produktów. Kilku gigantów technologii i przemysłu motoryzacyjnego pracuje nad jazdą bez kierowcy, zaczynając od transportu paczek, który jest mniej wrażliwy niż transport ludzi. Google jest najbardziej zaawansowanym dostawcą taksówek autonomicznych, ale Amazon, który ma ogromne potrzeby w zakresie dostaw, a także producent samochodów elektrycznych Tesla, również robią ogromne postępy.