Michelin intensyfikuje swoje wysiłki w zakresie dywersyfikacji, zwłaszcza dzięki planowanym inwestycjom w sektorach produkcji ogniw paliwowych, druku 3D oraz materiałów kompozytowych i medycznych.
Symbio, spółka stworzona we współpracy z Faurecią (producentem części samochodowych), buduje największą fabrykę instalacji wodorowych w Europie.
Przybywa pojazdów wodorowych
Dostawy pojazdów napędzanych wodorem wzrastają, a producenci, w tym Toyota ,Daimler AG i Hyundai inwestują w wiele powiązanych projektów. Powiązanie między ograniczeniami środowiskowymi związanymi z wymaganiami klimatycznymi a prognozami ekonomicznymi związanymi z „zielonym” wodorem utwierdza Michelin w wyborze tej strategii. Według BloombergNEF cena tzw. zielonego wodoru może spaść poniżej 1 dolara za kg do 2050 r.
Ponadto Francja i Niemcy (i bardziej ogólnie Unia Europejska) zdecydowały się zainwestować w wodór i znacząco wesprzeć wszystkie inicjatywy przemysłowe w tej dziedzinie. Jak zauważa Valérie Bouillon-Delporte, dyrektor departamentu wodoru w Michelin, „pomoc publiczna jest konieczna, aby przemysł mógł ruszyć z miejsca”.
Zaczną od dostawczych
Dzięki powołaniu Symbio, Michelin chce zostać światowym liderem w dziedzinie wodoru. Nowa fabryka Symbio, zbudowana w Saint-Fons (na południe od Lyonu), zacznie działać na początku 2023 roku i będzie dostarczać ogniwa paliwowe do nowej gamy samochodów dostawczych produkowanych przez Stellantis NV. Pozostałe zamówienia są w trakcie negocjacji. Na razie Michelin, za pośrednictwem Symbio, dostarcza do grupy PSA wyposażenie do pierwszego samochodu dostawczego Renault napędzanego wodorem - Kangoo i właśnie podpisał nowe partnerstwo z Safrą, producentem autobusów.