Szwedzki producent gotowy do wyeliminowania diesla w dużej części transportu
29 kwietnia 2021
Wraz z wprowadzeniem elektrycznych modeli Volvo FH i FM, zelektryfikowany transport jest teraz możliwy także w ruchu regionalnym
Fot. Volvo
Wraz z rozpoczęciem w tym roku sprzedaży trzech nowych, w pełni elektrycznych modeli o dużej ładowności, Volvo Trucks widzi możliwość szybkiego wzrostu elektryfikacji ciężkiego transportu drogowego.
Ta perspektywa opiera się na zdolności elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo do sprostania różnorodnym potrzebom transportowym. Dla przykładu w UE prawie połowa wszystkich przewozów ciężarówkami mogłaby zostać w najbliższej przyszłości zelektryfikowana.
Duże zainteresowanie pojazdami elektrycznymi wykazują duzi odbiorcy transportu krajowego i międzynarodowego. Jest to spowodowane ich własnymi ambitnymi celami klimatycznymi, a także zapotrzebowaniem konsumentów na dekarbonizację i czystszy transport.
– Coraz więcej firm transportowych zdaje sobie sprawę, że muszą już teraz rozpocząć podróż do elektryfikacji, zarówno z myślą o środowisku, jak i ze względów konkurencyjnych, aby spełnić wymagania klientów dotyczące zrównoważonego transportu. Dzięki naszej szerokiej i bogatej ofercie przejście na zasilanie elektryczne jest całkowicie wykonalne dla znacznie większej liczby firm transportowych – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Trzy ciężkie pojazdy elektryczne
Wraz z rozpoczęciem sprzedaży nowych elektrycznych modeli Volvo FH i Volvo FM, zelektryfikowany transport jest teraz możliwy nie tylko w obszarach miejskich, ale także w ruchu regionalnym między miastami. Ponadto nowy elektryczny model Volvo FMX stwarza daje możliwość, aby operacje transportu budowlanego były zarówno cichsze, jak i czystsze.
Produkcja nowych modeli elektrycznych dla Europy rozpocznie się w drugiej połowie 2022 r. Dołączą one do Volvo FL Electric i FE Electric do transportu miejskiego, które są produkowane seryjnie od 2019 r. W Ameryce Północnej sprzedaż Volvo VNR Electric rozpoczęła się w grudniu 2020 r.
Wraz z rozpoczęciem sprzedaży nowych modeli samochodów ciężarowych, Volvo Trucks ma teraz w ofercie sześć średnich i ciężkich samochodów ciężarowych z napędem elektrycznym, czyli najbardziej kompletną gamą komercyjnym pojazdów elektrycznych w branży.
Mogą pokryć prawie połowę potrzeb transportowych UE
Dzięki dodaniu nowych produktów o większej ładowności, mocniejszych układach napędowych i zasięgu do 300 km, portfolio elektryczne Volvo Trucks może pokryć zapotrzebowanie na około 45% wszystkich obecnych przewozów towarów w Europie (wg statystyk Eurostatu „Drogowy transport towarowy na odległość” (2018) 45% wszystkich towarów przewożonych drogami w Europie pokonało odległość mniejszą niż 300 km). To może być ważny wkład w zmniejszenie wpływu transportu drogowego na klimat. Transport kołowy według oficjalnych statystyk stanowi około 6% całkowitej emisji CO2 w UE.
– Istnieje ogromny potencjał, aby zelektryfikować transport ciężarowy w Europie, a także w innych częściach świata, w bardzo bliskiej przyszłości – zapewnia Roger Alm. – Aby to udowodnić, postawiliśmy sobie ambitny cel, że do 2030 r. elektryczne ciężarówki stanowić będą połowę naszej sprzedaży w Europie. A te trzy nowe ciężkie ciężarówki, które teraz wprowadzamy, stanowią ogromny krok w kierunku osiągnięcia tego celu.
Volvo FH Electric dysponuje zasięgiem do 300 km i osiąga masę całkowitą zestawu (DMC) do 44 ton
Fot. Volvo
Szeroka oferta rozwiązań elektrycznych
Oprócz pojazdów elektrycznych program elektryfikacji Volvo Trucks obejmuje kompletny ekosystem z licznymi usługami, konserwacją i rozwiązaniami finansowymi, a także innymi opcjami, które mogą pomóc w łatwiejszym i szybszym przejściu na zelektryfikowany transport. Całościowa konfiguracja pomoże klientom zachować produktywność i kontrolę nad nową flotą transportu elektrycznego.
– Te kompletne zelektryfikowane rozwiązania transportowe, które możemy zapewnić wraz z naszą globalną siecią dealerów i warsztatów serwisowych, odegrają kluczową rolę w zapewnieniu sukcesu naszym klientom – uważa Roger Alm.
Kolejne ciężarówki z zasilaniem wodorowym
Patrząc w przyszłość, nawet dalekobieżne ciężkie transporty będą mogły odbywać się za pomocą pojazdów elektrycznych. Aby sprostać wysokim wymaganiom dotyczącym zarówno dużej ładowności, jak i znacznie większego zasięgu, Volvo Trucks planuje wykorzystanie wodorowych ogniw paliwowych do wytwarzania energii elektrycznej.
– Ta technologia szybko się rozwija, a naszą ambicją jest także zelektryfikowanie długich dystansów jazdy przy użyciu zarówno akumulatorów, jak i ogniw paliwowych – zapowiada Roger Alm. – Naszym celem jest rozpoczęcie sprzedaży elektrycznych ciężarówek na ogniwa paliwowe w drugiej połowie tej dekady i jesteśmy przekonani, że możemy to osiągnąć.
Volvo FM Electric to wszechstronna ciężarówka do ciężkiego transportu lokalnego i dystrybucji regionalnej
Fot. Volvo
Oferta pojazdów elektrycznych Volvo Trucks dla Europy
Modele
FH Electric, do transportu regionalnego i międzymiastowego.
FM Electric, wszechstronna ciężarówka do ciężkiego transportu lokalnego i dystrybucji regionalnej.
FMX Electric, dla czystszego i cichszego transportu budowlanego.
FE Electric, do dystrybucji lokalnej i miejskiej, transportu odpadów.
FL Electric, do dystrybucji lokalnej i miejskiej.
Program obejmuje również Volvo VNR Electric na rynek północnoamerykański.
Volvo FMX Electric, dla czystszego i cichszego transportu budowlanego
Fot. Volvo
Fakty techniczne
• Volvo FH, FM i FMX Electric: zasięg do 300 km. Ciągła moc 490 kW. Maksymalny moment obrotowy 2.400 Nm. Pojemność akumulatora do 540 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) do 44 ton.
• Volvo FE Electric: zasięg do 200 km. Ciągła moc 330 kW. Maksymalny moment obrotowy do 850 Nm. Pojemność baterii do 264 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) 27 ton.
* Volvo FL Electric: zasięg do 300 km. Ciągła moc 165 kW. Maksymalny moment obrotowy do 425 Nm. Pojemność baterii do 396 kWh. Masa całkowita zestawu (DMC) 16 ton.
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.
Obsługę plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Nie pokazuj więcej