Fot. GDDKiA
Oferta firmy Strabag, warta ok. 441,9 mln zł, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu ogłoszonym przez GDDKiA na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Chełma w ciągu drogi ekspresowej S12.
W przetargu ogłoszonym 15 grudnia zeszłego roku oferty złożyły cztery firmy. Najtańszą ofertę złożyła firma Strabag. Najdrożej wykonanie inwestycji wyceniło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) – 561.401.837 zł. Po szczegółowej analizie oferta firmy Strabag okazała się najkorzystniejszą.
Ponad 13 kilometrów i dwie jezdnie
Obwodnica o planowanej długości ok. 13,6 km powstanie w ciągu drogi ekspresowej S12 i będzie przebiegać w nowym śladzie. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Wybudowane zostaną cztery węzły drogowe, 16 obiektów inżynierskich, w tym dwa mosty w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt, urządzenia ochrony środowiska i BRD. Powstaną drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej.
Trasa ominie miasto od północnej strony. Jadąc DK12 od strony Piask, kierowcy wjadą na nią pomiędzy Stołpiem i Janowem na węźle Chełm Zachód. Drugi z węzłów (Chełm Północ) powstanie w miejscowości Horodyszcze, a dalej trasa przekroczy rzekę Uherkę i ominie Okszów, gdzie powstanie węzeł drogowy Chełm Okszów. Za Okszowem obwodnica przekroczy linię kolejową nr 81 relacji Chełm - Włodawa. Koniec odcinka zaplanowano za węzłem Chełm Wschód, na połączeniu z obecną DK12 w miejscowości Kolonia Antonin.
Przy braku odwołań podpisanie umowy w II kwartale br.
Od zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty pozostałe trzy firmy biorące udział w przetargu mogą złożyć odwołania. Poprawność przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zostanie standardowo skontrolowana przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeżeli nie zostaną złożone odwołania, podpisanie umowy powinno nastąpić w II kwartale tego roku.