Od 2006 roku, DACHSER Polska przewiózł blisko 13,5 mln przesyłek o łącznej masie ponad 5 mln ton
Fot. Dachser
DACHSER, jeden z największych operatorów usług logistycznych na świecie, obchodzi w tym roku 15-lecie swojej działalności w Polsce. W tym czasie firma zdobyła silną pozycję na polskim rynku w obsłudze eksportu drogowego oraz transporcie przesyłek lotniczych i morskich.
Od 2006 roku, DACHSER Polska przewiózł blisko 13,5 mln przesyłek o łącznej wadze ponad 5 mln ton. Obecnie firma zatrudnia 627 pracowników w dziewięciu oddziałach zlokalizowanych w całej Polsce.
DACHSER Polska jest częścią międzynarodowej sieci logistycznej DACHSER, specjalizującej się w międzynarodowym transporcie ładunków drobnicowych (przesyłki paletowe), logistyce kontraktowej, w tym konfekcjonowaniu towarów oraz usługach frachtu lotniczego i morskiego. Oferuje także specjalistyczne i kompleksowe usługi dla sieci sklepów remontowo-budowalnych – DACHSER DIY–Logistics, oraz dla branży chemicznej – DACHSER Chem–Logistics. Swoją pozycję lidera na rynku europejskim firma w dużej mierze zawdzięcza rozległej, liczącej 228 placówek, sieci oddziałów oraz najnowocześniejszym rozwiązaniom IT, które przyczyniają się do optymalizacji bilansu logistycznego klientów. Ujednolicone, połączone globalnie systemy zapewniają przejrzystość wszystkich procesów logistycznych, ciągłość przepływu informacji oraz bezpieczeństwo danych.
Okno na Europę i świat
DACHSER Polska nieprzerwanie od 15 lat sukcesywnie rozbudowuje sieć połączeń, która obecnie obejmuje dostawy do 52 krajów, z czego 16 to połączenia bezpośrednie. Pod względem wolumenu przesyłek najwięcej dostaw z Polski jest realizowanych do Niemiec, Francji, Danii, Czech i Austrii. W ramach linii produktów entargo, operator oferuje efektywne pod względem czasu dostawy i kosztów usługi transportowe w całej Europie. DACHSER Polska prowadzi własną agencję celną zajmującą się odprawą eksportową i importową towarów, co usprawnia procesy logistyczne. Od 2010 roku firma rozwija też dywizję DACHSER Air & Sea Logistics. W tym czasie uruchomiła stałe połączenia drobnicowe z Chin do Polski oraz zbudowała zespół specjalistów logistyki lotniczej i morskiej zintegrowanej z siecią transportu drogowego. Sukcesywnie rośnie także liczba przesyłek lotniczych na najważniejszych trasach między Azją, Europą i Stanami Zjednoczonymi.
Nieustanny wzrost
Od początku działalności w Polsce DACHSER odnotowuje wzrosty przychodów i liczby przesyłek. W pandemicznym i wymagającym 2020 roku firma wygenerowała obroty 547 milionów złotych, to o ponad 10,5 proc, więcej niż w 2019 r., dostarczając 1,97 miliona przesyłek. Tak dynamiczny rozwój wymaga znaczących inwestycji, które DACHSER konsekwentnie realizuje, rozbudowując sieć krajowych oddziałów – aktualnie jest ich dziewięć: w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Rzeszowie, Gdańsku, Brwinowie k/Warszawy, Sosnowcu, Strykowie k/Łodzi i Szczecinie – oraz zwiększając liczbę bezpośrednich międzynarodowych połączeń z Polski.
W ubiegłym roku zakończyły się dwa największe projekty inwestycyjne. Pierwszy to budowa nowego obiektu logistycznego pod Wrocławiem, na który składa się terminal przeładunkowy o powierzchni ok. 5.300 metrów kwadratowych oraz liczący ponad 14.000 mkw. magazyn wysokiego składowania. Drugi dotyczył rozbudowy terminala przeładunkowego w podłódzkim Strykowie, który uzyskał łączną powierzchnię 6.500 m2 oraz budynku biurowego o powierzchni ponad 2.400 m2, w którym mieści się krajowe biuro DACHSER Polska oraz oddział regionalny. Firma dysponuje obecnie w Polsce 25 tys. m2 powierzchni przeładunkowej oraz prawie 33 tys. m2 wysokiej jakości magazynów do obsługi logistyki kontraktowej.
– W czasie gdy otwieraliśmy polski oddział DACHSER, na rynek wchodziły też inne firmy – powiedział Wolfgang Reinel, managing director European Logistics North Central Europe w DACHSER. – My nie tylko z sukcesem weszliśmy na rynek, ale również zbudowaliśmy stabilną i niesamowicie dobrą organizację, która dzisiaj znajduje się w czołówce firm na rynku krajowym. Podstawą sukcesu DACHSER w Polsce jest unikalne połączenie wiedzy, kompetencji oraz właściwej strategii wykorzystującej mocne strony globalnej sieci z niezawodnym i efektywnym łańcuchem dostaw. Mam na myśli nie tylko doskonałą infrastrukturę czy sprawnie działający system teleinformatyczny, ale przede wszystkim ludzi, którzy tworzą tę firmę. Dziękuję całemu kierownictwu DACHSER Polska oraz wszystkim pracownikom firmy, bo to właśnie dzięki Wam dziś DACHSER w Polsce jest utożsamiany z jakością, pewnością i innowacyjnością.
Ludzie i wartości
Zatrudnienie 627 osób, to ponad 13 razy więcej niż na początku działalności, gdy w firmie pracowało 46 pracowników. Co najważniejsze, średni staż pracy w firmie wynoszący 4,5 roku oraz współczynnik rotacji na poziomie 9 proc. świadczą o tym, że DACHSER Polska to nie tylko prężnie rozwijająca się firma logistyczna, ale też dobry pracodawca.
„Firma podąża za precyzyjnie określonymi wartościami takimi jak zrównoważony rozwój, lojalność, zaangażowanie i szacunek. To podstawa kreowania przyjaznego środowiska pracy, które sprzyja rozwojowi zawodowemu.” – zakomunikowali przedstawiciele firmy.
Gotowi na przyszłość
Trwająca pandemia, choć przyniosła wiele nowych wyzwań, to nie stanęła na drodze rozwoju DACHSER w Polsce.
– W 2021 r. w dalszym ciągu stawiamy sobie ambitne wyzwania i wierzymy, że uda się nam je osiągnąć – powiedział dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes DACHSER Polska. – Mamy jasno określoną strategię i plan działań. Jako firma będąca częścią globalnej sieci logistycznej przygotowujemy naszą organizację również do tego, by móc szybciej reagować na zmiany. Trzymamy rękę na pulsie, choć w dobie pandemii trudno przewidzieć, co przyniesie przyszłość. Sytuacja jest bardzo dynamiczna, a nowe wyzwania pojawiają się praktycznie z dnia na dzień, dlatego niezbędna jest duża elastyczność.