Z Euro szóstki robią Euro trójkę
Bazujące na 11-litrowym silniku Euro 6, to Renault Trucks T X-Port zostało przekształcone i uzyskało certyfikat Euro 3. Z jakiego powodu? Po prostu dlatego, że jest przeznaczone dla odbiorców z Afryki i Bliskiego Wschodu, gdzie obowiązuje prawodawstwo Euro 3.
Firma Renault Trucks informuje, że rozpoczęła sprzedaż tego nowego modelu w fabryce używanych samochodów ciężarowych w Bourg-en-Bresse.
Etapy przejścia z Euro 6 na Euro 3
Transformacja zaczyna się od demontażu komponentów Euro 6: tłumika i elementów AdBlue. Odinstalowane części i podzespoły są następnie wysyłane do sieci recyklingu producenta. Następnie operatorzy fabryki Used Trucks instalują komponenty Euro 3 i wzmocnioną filtrację powietrza oraz paliwa. Aktualizowane jest oprogramowanie oraz dokumentacja producenta, co pozwala na rozpoznanie pojazdu w całej sieci z jego nową charakterystyką.
Wzmocniona filtracja powietrza i oleju napędowego stosowana jest w celu dopasowania pojazdu do trudniejszych warunków użytkowania (warunki drogowe i jakość paliwa). Prześwit pojazdu został zwiększony o 30 mm z przodu i 20 mm z tyłu. Po konwersji poziom emisji, a także osiągi silnika (moc i moment obrotowy) Renault Trucks T X-Port są certyfikowane przez UTAC, niezależną międzynarodową instytucję. Pojazd podlega tej samej procedurze jakości, co nowy pojazd.
12-miesięczna gwarancja
Renault Trucks T X-Port z certyfikatem Euro 3 jest objęty 12-miesięczną międzynarodową gwarancją producenta. Obejmuje ona silnik, skrzynię biegów i osie, obowiązuje we wszystkich punktach sprzedaży i serwisu Renault Trucks w Afryce i na Bliskim Wschodzie. T X-Port jest dostępny tylko w sieci Renault Trucks.