Plan wykorzystania skąpo ubranych pań do rekrutacji kierowców spotkał się z krytyką
Czy panie w bikini zainteresują kierowców? Pytanie wydaje się retoryczne…
Fot. ZM
Adam Giles, szef BWN Driver Management Group z siedzibą w Felixstowe, planuje wykorzystać kobiety w bikini na bilboardach reklamujących jego firmę na poboczu drogi w pobliżu portu Felixstowe.
Broni swojego planu wykorzystania kobiet w bikini do rekrutacji kierowców ciężarówek, mimo że kobiety z branży określiły ten pomysł jako „seksistowski” i „upokarzający”.
Ważne, żeby było… skuteczne
A. Giles przyznał, że pomysł jest może seksistowski, ale należy go potraktować „z przymrużeniem oka” i ma nadzieję, że pomoże mu to „trochę wyróżnić się z tłumu”. Podkreślił, że próbował już wszystkiego aby rekrutować kierowców ciężarówek, ale nie udało mu się to z powodu niedoboru spowodowanego Brexitem i pandemią.
- Nie interesuje mnie walka z seksizmem, a prawda jest taka, że muszę po prostu wypełnić miejsca praca - stwierdził. - W ogóle nie wdaję się w politykę. To jest proste, gdy kierowca jedzie drogą - jak szybko zwrócisz jego uwagę?
Jest jak jest. Seks jest narzędziem, którego należy używać. Ludzie wykorzystują seks do sprzedaży każdego dnia i w co drugiej reklamie.
Dodał, że pomysł podsunęła mu firma reklamowa.
Branżowe feministki protestują
Caron Craft, kierownik transportu w Penta GB, określiła plan jako „seksistowski” i „całkowicie nieodpowiedni”. Powiedziała:
- Uważam to za bardzo obraźliwe. Jeśli to zrobią, będzie burza. To żałosne. Z pewnością nikt nie potraktuje ich poważnie. To żenujące, jeśli to robią.
Oddaję swoje życie tej pracy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. To, co zamierzają zrobić, to po prostu jakby powiedzieć „kobiety nadają się tylko do jednego”.
Kate Gibbs, szefowa ds. mediów i komunikacji w Road Haulage Association, również jest oburzona tym pomysłem.
- Nie rozumiem dlaczego osoba, która wpadła na ten pomysł uważa, że pomoże to w rekrutacji kierowców ciężarówek – powiedziała. - Te czasy już minęły. Tak, w tej chwili istnieje ogromny, ogólnokrajowy niedobór kierowców, zaostrzony zarówno przez Brexit, jak i Covid-19. Jest jednak mało prawdopodobne, aby te kobiety w bikini miały wystarczającą wiedzę na temat branży, aby udzielać porad i informacji dotyczących kariery. RHA robi wszystko, aby naświetlić problem rządowi, by udostępnić więcej funduszy na kształcenie i szkolenie kobiet i mężczyzn. Już teraz ciężko pracujemy nad tym, aby przyciągnąć kobiety do branży - te stereotypy społeczne będą działać tylko jako odstraszacz. Potrzebujemy rozwiązań, a nie tanich chwytów reklamowych.