Wiadomości z rynku

wtorek
29 kwietnia 2025

Elektryczne wspięły się na Pikes Peak

Kenworth na wodór i Peterbilt na baterie wjechały na 4.300 metrów
18 maja 2021
 
Pojazd elektryczny Kenworth T680 z ogniwami paliwowymi i model Peterbilt 579EV z akumulatorem elektrycznym stały się pierwszymi pojazdami o zerowej emisji klasy 8, które osiągnęły wysokość 14.115 stóp (4.300 m) na szczycie Pikes Peak w Kolorado.
„Oba pojazdy wykazały wyjątkową moc i doskonałe prowadzenie na 156 zakrętach podczas wjazdu na szczyt. Ciężarówki z łatwością pokonywały nachylenia od 7 do 10% na słynnym międzynarodowym odcinku Pikes Peak o długości 20 km” - podkreśla producent.

Kenworth we współpracy z Toyotą

Elektryczny Kenworth T680 z ogniwami paliwowymi, o mocy 470 KM ma zasięg 350 mil (550 km) z 15-minutowym czasem ładowania. Kenworth i Toyota Motor North America współpracują przy projekcie dotyczącym opracowania bezemisyjnych ciężarówek Kenworth T680, napędzanych przez układy napędowe Toyoty z wodorowymi ogniwami paliwowymi.
- To wielkie osiągnięcie dla pojazdu elektrycznego Kenworth T680 z ogniwami paliwowymi, który dotarł na szczyt Pikes Peak. Ciężarówki Kenworth T680 zostaną oddane do użytku u naszych klientów w porcie w Los Angeles w ciągu najbliższych kilku miesięcy - powiedział Kevin Baney, dyrektor zarządzający Kenworth i wiceprezes PACCAR. - Pełny program zerowej emisji spalin firmy Kenworth obejmuje również pojazdy Kenworth T680E Class 8 oraz średniej wielkości pojazdy elektryczne z zasilaniem akumulatorowym Kenworth K270E i K370E.

Peterbilt gotowy do produkcji elektrycznych

Peterbilt 579EV, który wspiął się na Pikes Peak, napędzany jest w pełni elektrycznym układem napędowym, wykorzystującym kontrolowane termicznie akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe. Pojazd dysponuje zasięgiem do 150 mil (250 km). W przypadku korzystania z zalecanej szybkiej ładowarki DC akumulatory o dużej gęstości energii można naładować w ciągu 3-4 godzin, dzięki czemu model 579EV jest polecany do transportu regionalnego, portów, operacji odbioru oraz dostaw na ostatnim odcinku. Napęd rozwija moc 670 KM i jest wyposażony w układ odzyskiwania energii podczas hamowania.
Obecnie na drogach jeżdżą 22 Peterbilty 579EV, które przejechały w sumie ponad 80 tys. km.
- Pojawienie się modelu Peterbilt 579EV na szczycie legendarnej amerykańskiej góry jest ważnym krokiem dla firmy Peterbilt i dla całej naszej gamy pojazdów z napędem elektrycznym na baterie. Pierwsza elektryczna ciężarówka z zasilaniem akumulatorowym klasy 8, która osiągnęła szczyt Pikes Peak, jest kolejnym potwierdzeniem, że jesteśmy gotowi dostarczać pojazdy produkcyjne naszym klientom w przyszłym roku - powiedział Jason Skoog, dyrektor zarządzający Peterbilt i wiceprezes PACCAR.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.