Fot. Orlen Oil
Do oferty ORLEN OIL został wprowadzony nowy produkt w segmencie olejów do samochodów ciężarowych – PLATINUM ULTOR FUEL ECONOMY 5W-30.
To nowoczesny, syntetyczny oraz paliwooszczędny olej do silników wysokoprężnych. Został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu zwiększonej ochrony przed utlenianiem w komorze silnika oraz utratą lepkości przez olej na skutek ścinania i napowietrzania. Produkt jest dedykowany do nowoczesnych silników wysokoprężnych wyposażonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), filtr cząstek stałych (DPF) lub układ recyrkulacji spalin (EGR).
Zalecany do dużych obciążeń
PLATINUM ULTOR FUEL ECONOMY 5W-30 jest zalecany do silników Diesla pracujących pod wysokim obciążeniem m.in. w samochodach ciężarowych, autobusach oraz sprzęcie budowlanym. Technologia oleju została opracowana z myślą o jednostkach napędowych najnowszej generacji, co do których producent zaleca środki smarowe w klasie jakości API: FA-4 oraz niskim HTHS (High Temperature High Shear).
Paliwa mniej ubywa
Według producenta, produkt posiada bardzo dobre właściwości smarne, dzięki którym zapewnia skuteczniejsze smarowanie silnika w każdych warunkach eksploatacji, gwarantując niższe zużycie paliwa. Zależność ta została przedstawiona na poniższym wykresie:
Nowy olej został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu zwiększonej ochrony przed utlenianiem w komorze silnika oraz utratą lepkości przez olej na skutek ścinania i napowietrzania. Pożądane właściwości oksydacyjne oleju przedstawia poniższy wykres.
Jak zapewnia producent, PLATINUM ULTOR FUEL ECONOMY to gwarancja niezawodności pracy silnika w każdych warunkach eksploatacji. Wykonany test Mercedes-Benz OM501LA, dotyczący pomiarów zużycia poszczególnych elementów silnika udowodnił wysoką jakość oleju. Więcej szczegółów na stronie
www.orlenoil.pl
Fot. Orlen Oil