Przód nowego Cantera łączy w sobie tradycyjne elementy stylistyczne z nowoczesną formą
Fot. FUSO
FUSO, japońska spółka córka Daimler Trucks i zarazem jeden z wiodących azjatyckich producentów pojazdów użytkowych, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży w Europie swojej lekkiej ciężarówki – nowego Cantera. Nowy model wyróżnia się nowoczesną, na nowo zaprojektowaną kabiną, większym bezpieczeństwem i podwyższonym komfortem.
Od sierpnia 2021 r. można zamawiać nowego Cantera w sieci dealerskiej FUSO w całej Europie.
Już od dziesięcioleci FUSO Canter jest międzynarodowym bestsellerem wśród lekkich samochodów ciężarowych, co, według producenta, zawdzięcza najmniejszej średnicy zawracania w swojej klasie, dużej ładowności i swej uniwersalności. Od premiery rynkowej Cantera w 1963 r.
wyprodukowano już ponad 4,5 miliona egzemplarzy pojazdu.
Nowy Canter, podobnie jak jego poprzednik, dostępny jest w pięciu klasach dopuszczalnej masy całkowitej (od 3,5 do 8,55 t), z sześcioma rozstawami osi (od 2.500 do 4.750 mm), z trzema silnikami (od 130 do 175 KM), trzema wariantami kabiny (standardowym o szerokości 1,7 m, komfortowym o szer. 2,0 m i z kabiną podwójną o szer. 2,0 m). Jako nowość, FUSO oferuje teraz kabinę S także dla Cantera o masie 3,5 t na wszystkich rynkach z ruchem lewostronnym, a ponadto wprowadza nowy rozstaw osi 3.400 mm dla modeli 3S, co zwiększy przyjazność pojazdu w zabudowie. Za sprawą nowo opracowanego, kompaktowego układu wydechowego Canter spełnia teraz normę emisji spalin EURO VI – STEP E.
Nowoczesny design z tradycją
Charakterystyczną cechą nowego Cantera jest zaprojektowany dla niego przód, łączący w sobie tradycyjne elementy stylistyczne z nowoczesną formą. Udoskonalenie wyglądu zewnętrznego kabiny odzwierciedla tożsamość wzorniczą FUSO, zwaną „Black Belt”, która niczym motyw przewodni pojawia się również w designie innych pojazdów tej japońskiej marki. Smukłe linie kabiny połączono z nowoczesnymi reflektorami LED (dostępnymi opcjonalnie), po dziesięciu latach unowocześniając pojazd zarówno technicznie, jak i koncepcyjnie.
Poziom bezpieczeństwa zwiększają opcjonalne reflektory LED
Fot. FUSO
Bezpieczniejszy
Nowego Cantera można zamówić z systemem bezpieczeństwa Sideguard Assist®. To asystent martwego pola, który za pomocą czujników radarowych wykrywa obiekty ruchome i nieruchome przeszkody z boku pojazdu, po stronie pasażera. Wspomaga kierowcę, emitując ostrzeżenia w przypadku rozpoznania niebezpieczeństwa kolizji, gdy kierowca skręca w stronę pasażera lub uruchamia kierunkowskaz po tej stronie. Canter jest teraz bezpieczniejszy niż kiedykolwiek wcześniej – dzięki nowo zainstalowanemu systemowi Sideguard Assist, a także systemom bezpieczeństwa dostępnym już w poprzednim modelu: AEBS (Advanced Emergency Braking System), ESP (elektronicznemu układowi stabilizacji jazdy) i LDWS (Lane Departure Warning System). Poziom bezpieczeństwa zwiększają ponadto opcjonalne reflektory LED, o zasięgu większym o 30%, nowa funkcja Autolight oraz wzmocniona tylna osłona przeciwwjazdowa, minimalizująca skutki uderzenia w przypadku kolizji.
Będzie ciszej
Dzięki ulepszeniu izolacji akustycznej, nowy Canter imponuje wyjątkowo niskim poziomem hałasu we wnętrzu. Jak zapewnia producent - przestronna kabina zapewnia dobrą widoczność na wszystkie strony, ułatwiając w ten sposób manewrowanie w mieście. Nisko położone wejście i możliwość wygodnego przechodzenia przez kabinę mają na celu usprawnienie pracy kierowców ciężarówek, zwłaszcza w transporcie dystrybucyjnym.
Rozpoczęcie produkcji pojazdu w europejskiej fabryce FUSO w Tramagal (Portugalia) zaplanowano na grudzień 2021 r.