Nowe pojazdy Renault Trucks T, T High, C i K są bardziej komfortowe, bezpieczniejsze i efektywniejsze
Fot. Renault Trucks
Renault Trucks wprowadza zmodernizowane pojazdy T, T High, C i K. Wprowadzono szereg zmian w zakresie komfortu prowadzenia, wygody na pokładzie, bezpieczeństwa oraz efektywności. To najważniejsza ewolucja od całkowitego odnowienia gamy przez producenta w 2013 roku.
Nowe modele zaprezentowano podczas niedawnej konferencji prasowej online.
– To są najdalej idące zmiany od czasu wprowadzenia na rynek naszej gamy pojazdów w 2013 roku – powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks, zwracając się m.in. do klientów. – Osiągnęliśmy to dzięki ścisłej, wieloletniej współpracy z naszymi klientami, co zaowocowało jedną z najbardziej niezawodnych serii na rynku. To, co zostało ulepszone to oszczędność paliwa, większa dyspozycyjność pojazdów i komfort pracy kierowców. To są sprawy, o które się martwicie, a więc i my się o nie martwimy. Dlatego też nieustannie pracujemy ciężko i z takim zaangażowaniem we współpracy z wami nad dalszym udoskonalaniem naszych rozwiązań transportowych. Dzięki temu mamy bardzo dokładny obraz tego, co należy zachować, a co zmienić, poprawić. Oto rezultat.
Bruno Blin, prezes Renault Trucks: –To, co zostało ulepszone to oszczędność paliwa, większa dyspozycyjność pojazdów i komfort pracy kierowców
Fot. Renault Trucks
Z większym fasonem
Renault Trucks zmienia wygląd zewnętrzny swoich pojazdów, nadając im bardziej „asertywny” styl, w szczególności w odniesieniu do reflektorów, które zostały zmniejszone w celu zwiększenia lakierowanej dolnej części powierzchni nadwozia. Nowy grill o strukturze plastra miodu uzupełnia bardziej nowoczesną i elegancką stylistykę.
– TCK ma skupić się na potrzebach klienta – powiedział Paul Daintree, dyrektor designu Renault Trucks. – Nie tylko klienci odwiedzali nas. My odwiedzaliśmy klientów, słuchaliśmy opinii dealerów i to w połączeniu z wiedzą Renault Trucks stanowiło podstawę ewolucji: komfortu kierowcy i bardziej zintegrowanego wyglądu. Przykładowo model T – jest to dużo bardziej zintegrowany projekt, który daje naszym klientom powierzchnie na zastosowanie własnych schematów malowania i grafiki na przedniej części naszych pojazdów. Udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu technologii LED w reflektorach. Nie tylko zapewniają one kierowcy lepsze oświetlenie, lecz także pozwalają nam na upakowanie wielu rzeczy na mniejszej powierzchni. Możemy zmniejszyć wysokość reflektora, a kiedy to zrobimy i dodamy deflektor, w pojeździe zachodzi, jak widać, emocjonalna zmiana. Zmieniły się proporcje, ciężarówka ma więcej fasonu i śmiem twierdzić, że jest bardziej konkretna. Przedni grill jest dużo bardziej profesjonalny, bardziej samochodowy. Zwiększyliśmy rozmiar logo.
Paul Daintree, dyrektor designu Renault Trucks: – Słuchaliśmy opinii klientów i dealerów, i to w połączeniu z wiedzą Renault Trucks stanowiło podstawę ewolucji: komfortu kierowcy i bardziej zintegrowanego wyglądu.
Fot. Renault Trucks
Bardziej funkcjonalnie i komfortowo
– Kierowcy będą zadowoleni, że zachowaliśmy funkcjonalność stopni, dzięki czemu będą mogli na postojach wykorzystać je jako stolik piknikowy – kontynuował Paul Daintree. – Funkcjonalność cechuje także wnętrze, m.in. dotyczy to kolumny kierownicy. Pojazdy wyposażone są w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy, co pozwala kierowcy ustawić pozycję dostosowaną do jego typu budowy, wymagań trasy lub osobistych preferencji. Kolumna regulowana jest za pomocą nożnego przycisku blokady, aby ustawić pozycję i pochylenie kierownicy. Regulacja obiema rękami na kole kierownicy i natychmiastowa blokada zapewniają precyzję i bezpieczeństwo.
– Zapewnia ona nie tylko wygodniejszą pozycję kierowcy, o którą prosili nasi klienci, lecz także znacznie większą możliwość regulacji – dodał P. Daintree. – Przeprojektowaliśmy też leżanki, by dać użytkownikom potrzebny im komfort – podwoiliśmy liczbę sprężyn, zwiększyliśmy grubość i gęstość. Rozsuwane łóżko wyposażone jest w dodatkowy materac, dzięki czemu kierowcy będą dobrze spać. Poza tym nasi klienci domagali się większych przestrzeni do przechowywania różnych rzeczy, dedykowanych miejsc na telefony lub tablety, z blisko zlokalizowanymi punktami ładowania USB, zamykanych schowków. Nowa szuflada zapewnia bezpieczne przechowywanie laptopa lub tabletu formatu A4. Zmieniły się tkaniny i kolory. Mamy mniej kontrastów, jest bardziej profesjonalnie. Chociaż nasze obecne siedzenia są naprawdę cenione, skorzystaliśmy z okazji, aby zaktualizować materiały, w tym zastąpić tradycyjne siedzenie z pełnej skóry super fajną tłoczoną tkaniną, która ze swymi czerwonymi detalami jest naprawdę nowoczesna.
Stacyjka w kolumnie kierownicy została zastąpiona przez przycisk Start&Stop na tablicy rozdzielczej.
Producent przeprojektował siedzenia i wprowadził nowe materiały, stworzone tak, aby wytrzymały wiele codziennych wejść i wyjść z kabiny. W opcji jest również dostępna wersja skórzanej tapicerki.
Renault Trucks T, T High, C i K w wersji 2021 to również nowe rozwiązania w zakresie przechowywania. Dodano uchwyt na tablet i smartfon, ustawiony w zasięgu ręki kierowcy, zapewniający dostęp do kilku urządzeń jednocześnie i ładowanie ich przez dwa gniazda USB-C. Po stronie pasażera, pojazdy mają dwa schowki o łącznej pojemności 7 litrów, w tym 2-litrową przestrzeń chłodzącą. Zwiększono grubość materaca Serenity o 13% i podwojono liczbę sprężyn, zapewniając optymalne podparcie dzięki lepszemu rozłożeniu ciężaru ciała. Opcjonalnie można dodać odporną na zabrudzenia nakładkę na materac z pianki memory. Materac oddzielony jest od podstawy co pozwala łatwo założyć prześcieradło.
Dodatkowym udogodnieniem są dwa gniazda USB-C w obszarze leżanki, aby ułatwić ładowanie urządzeń elektronicznych w zasięgu ręki odpoczywającego kierowcy.
Wreszcie, aby poprawić jakość dźwięku w kabinie, Renault Trucks nawiązało współpracę z francuskim producentem Focal w zakresie dostaw sprzętu hi-fi i głośników.
Zastosowaniu technologii LED w reflektorach zapewnia lepsze oświetlenie i upakowanie ich na mniejszej powierzchni
Fot. Renault Trucks
Co powiedzieli kierowcy
Podczas konferencji mogliśmy wysłuchać także opinii kierowców, którzy mieli okazję testować nowe pojazdy.
Eduardo, kierowca FGM Excavaciones: – Przycisk start-stop na desce rozdzielczej to wygoda – nie trzeba wyjmować kluczyka, szukać go w torbie. Po prostu włączamy przycisk i ruszamy. Myślę, że jest to duże usprawnienie.
Celine, kierowca Transports Bernard: – Nowa kolumna kierownicy jest dobra, bo łatwiej ustawić ją do właściwej pozycji dla kierowcy. Wcześniej była zbyt prosta i płaska. Teraz możemy skierować ją bardziej do siebie, a fakt, że można regulować ją za pomocą stóp sprawia, że jest naprawdę wygodna.
Lucas, kierowca Hugelshofer Logistik AG: – Uważam, że to bardzo wygodne, że można jeszcze bardziej wyciągnąć nową kierownicę i przyciągnąć ją bliżej siebie.
Mauricio, kierowca Transports Blanc: – Podoba mi się przeróbka deski rozdzielczej, gdzie można umieścić tablet i uchwyt na telefon. Duża szuflada jest dobrze przemyślana.
Claudiu, kierowca Transportes Jaylo: – Nowe oświetlenie LED to spora poprawa. Podczas jazdy w nocy bardzo poprawia widoczność.
Bezpieczniej w szoferce i w otoczeniu
Nowe pojazdy T, T High i C wyposażone są w standardzie w światła LED, które dzięki barwie światła zbliżonej do dziennego dają kierowcom lepszą percepcję kontrastów i kolorów. To poprawia widoczność w nocy i tym samym bezpieczeństwo. Kolejną zaletą technologii LED jest jej niezawodność i trwałość. Żywotność świateł LED jest nawet 30 razy dłuższa niż w przypadku zwykłych żarówek.
Dodatkowe światła LED zostały umieszczone po wewnętrznej stronie drzwi, aby podświetlić ich próg, tym samym zwiększając bezpieczeństwo kierowcy podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu w nocy.
Dla optymalnego bezpieczeństwa kierowców, ich ładunków i użytkowników dróg dostępne są ponadto różne rozwiązania, w tym mechaniczne urządzenie antywłamaniowe (zamek bezpieczeństwa), kamery i czujniki obecności oraz drzwi VISION, przekładające się na pożądaną widoczność pieszych i rowerzystów. Wreszcie, awaryjne uruchamianie hamulca postojowego zmniejsza ryzyko nieoczekiwanego ruchu pojazdu – gdy kierowca opuszcza kabinę układ automatycznie aktywuje blokadę kół w celu zatrzymania ciężarówki.
Model T ma więcej powierzchni na zastosowanie przez użytkowników własnych schematów malowania i grafiki na przedniej części
Fot. Renault Trucks
Renault Trucks T High - w standardzie w światła LED
Fot. Renault Trucks
Mają mniej palić
Poprawiono aerodynamikę kabiny wokół przedniego grilla i dodano przedłużenia nadkoli, aby ułatwić przepływ powietrza. Pojazdy zostały wyposażone w nową technologię, aby znacznie obniżyć zużycie paliwa. Do tych nowych rozwiązań należą m.in. nowa wersja predykcyjnego tempomatu Optivision z systemem kontroli oraz zoptymalizowany tempomat z dwoma trybami jazdy do wyboru. „Eco on” to tryb domyślny, który optymalizuje zużycie paliwa poprzez regulację przyspieszenia, zmiany biegów, tempomatu i zwalniania. Natomiast „Eco off” umożliwia kierowcom zmianę trybu jazdy. Wskaźnik dostarcza kierowcom informacji w czasie rzeczywistym o ich stylu jazdy; im większa liczba listków, tym jazda jest bardziej ekonomiczna. Poza tym nowa funkcja „Pulse and Glide” dodatkowo obniża zużycie paliwa, utrzymując prędkość pojazdu w pobliżu wartości zadanej tempomatu (+/- 2 km/h). Dodatkowo, premierowe pojazdy z linii T i T High standardowo wyposażane są w opony klasy A, najbardziej wydajne na rynku pod względem oszczędności paliwa.
Skuteczniejsza obsługa z Excellence Predict
Francuski producent opracował nową technologię, pozwalającą regularnie aktualizować oprogramowanie w pojeździe – w czasie rzeczywistym – bez potrzeby przyjazdu do warsztatu. Ta nowa technologia jest częścią oferty serwisowej „Excellence Predict”, która umożliwia serwisowi działać zanim pojawi się usterka i tym samym gwarantuje większą mobilność pojazdu. W praktyce oferta „Excellence Predict” oznacza monitorowanie głównych elementów zużywających się, takich jak akumulator, tarcze sprzęgła i klocki hamulcowe. Inowacyjna technologia w czasie rzeczywistym zapobiega awariom dla 80% komponentów, które mogą prowadzić do przestojów.
Dodatkowo, eksperci w sieci Renault Trucks są w stanie przeprowadzać wstępną diagnostykę, aktualizacje funkcji i zdalne regulacje ciężarówek. Zmniejsza to liczbę wizyt w warsztacie i optymalizuje ich wykorzystanie.
W zależności od stylu eksploatacji i przebiegu, okresy wymiany oleju w pojazdach wyposażonych w 13-litrowe silniki Euro VI mogą być wydłużone do 150.000 km lub 18 miesięcy, co skutkuje niższymi zakontraktowanymi kosztami obsługi (robocizna i części), zoptymalizowanymi harmonogramami przeglądów, z mniejszą liczbą postojów serwisowych oraz dodatkowymi oszczędnościami paliwa.
Pojazdy budowlane w nowym wydaniu
Fot. Renault Trucks
Jak najdłużej na drodze
Rozwiązania transportowe to nie tylko ciężarówki, lecz również usługi.
– Naszym celem, jako waszego partnera biznesowego, jest utrzymanie was na drodze – powiedział Florence Simonet, zastępca szefa serwisu i sprzedaży części Renault Trucks. – Wraz ewolucją gamy TCK oferujemy wam teraz dwa dodatkowe dni dyspozycyjności rocznie, co jest możliwe dzięki niezawodności naszych ciężarówek w połączeniu z rozbudowanymi usługami serwisowymi. Uznaliście niezawodność naszych pojazdów jako jedną z najwyższych na rynku. Przez lata stale słuchaliśmy waszych opinii i wprowadzaliśmy ulepszenia. Układ napędowy został w pełni zoptymalizowany. Szczególnie skupialiśmy się na układzie oczyszczania spali EAS, wałku rozrządu i akumulatorze. Ponadto proponujemy okresy między przeglądami do 150 tys. km lub 18 miesięcy.
Przedstawiciel serwisu zwrócił także uwagę na trwałość pojazdów i nowe możliwości związane z serwisem.
– Wszystkie ciężarówki z naszej nowej gamy korzystają z najnowocześniejszych technologii zdalnego sterowania, umożliwiających zdalną aktualizację oprogramowania – dodał. – Możecie teraz zdecydować o najlepszym czasie i miejscu dla tych aktualizacji, dzięki czemu przestoje w warsztacie stają się zbędne. Nasz samochód ciężarowy pozostaje stale zaktualizowany i zachowuje swoją najlepszą wydajność przez cały okres eksploatacji, zapewniając dodatkową produktywność i oszczędność czasu. W Renault Trucks kontynuujemy znaczące inwestycje w proaktywne i predykcyjne rozwiązania w zakresie obsługi technicznej, aby maksymalnie wykorzystać wasz czas pracy. Excellence Predict to innowacyjna i unikalna oferta predykcyjna obsługi, łącząca najlepsze rozwiązania technologiczne i ludzką wiedzę. Technologia wykorzystująca monitorowanie w czasie rzeczywistym danych dotyczących kluczowych elementów, które mogą doprowadzić do awarii pojazdu oraz połączenie specjalistycznej wiedzy Renault Trucks i rozbudowanej sieci dealerskiej zapewnia proaktywną obsługę techniczną pojazdów i optymalizuje wizyty w warsztacie, dzięki grupowaniu usług. Dzięki nowej ofercie Predict będziecie mogli skorzystać z dodatkowych usług zdalnego oprogramowania, które pozwolą zostać jeszcze dłużej na drodze. Wielu naszych klientów już korzysta z tej fantastycznej usługi.
Użytkownicy o nowej technologii
Podczas konferencji mogliśmy także poznać opinie użytkowników na temat Excellence Predict.
Co przyciągnęło cię do oferty Predict?
Miguel Suarez Martinez, dyrektor Tafatrans: – Stwierdziliśmy, że jest to bardzo przydatne narzędzie w kwestii akumulatorów i materiałów eksploatacyjnych, które mogą zużywać się przedwcześnie i zaakceptowaliśmy cenę, ponieważ nie miała ona znaczenia wobec spokoju ducha i usług, które zapewnia.
Twoje doświadczenia z Predict?
Jean-Baptiste Lahaye, dyrektor Lahaye Global Logistics: – Co było dużą niespodzianką – pojazd wysyła nam informacje i ostrzega, że może nastąpić unieruchomienie. Otrzymujemy te informacje e-mailem i to pozwala nam przewidzieć ten przestój i przygotować go tak, aby skrócić czas naszych działań.
Jakie są korzyści płynące z Predict?
Philippe Premat, prezes Transports Premat: – Predict pozwoli nam przewidzieć awarie unieruchamiające i nie dopuścić do nich, co ma dla nas zasadnicze znaczenie. Nasz system serwisowy w połączeniu z systemem przewidywania awarii pozwala nam na zwiększenie wydajności i spokojny sen.
Jose Casanova, dyrektor Transportes Casanova: – Trzeba zrobić wszystko, co możliwe, aby przewidzieć ewentualną awarię, która może doprowadzić do utraty czasu, co w tej branży ma kluczowe znaczenie. Czas to pieniądz. Dlatego Predict został zainstalowany w naszych nowych pojazdach.
Samochody wyposażane są w nową, regulowaną w trzech osiach kolumnę kierownicy
Fot. Renault Trucks
Nowy materac jest grubszy i ma więcej sprężyn
Fot. Renault Trucks
Nowe auta we wrześniu
– Od września nowe pojazdy pojawią się we wszystkich krajach, dając możliwość ich przetestowania – zapowiedział Bruno Blin. – Jestem absolutnie pewny, że te ulepszenia spełnią wszystkie wasze wymagania i potrzeby. Oczywiście nie oznacza to, że ewolucja naszej gamy na tym się zakończy – będziemy nadal ja aktualizować, aby sprostać przyszłym wyzwaniom naszej branży. Przyspieszamy również naszą transformację. Jednym z naszych priorytetów jest opracowanie produktów i rozwiązań, które pozwolą nam i naszym klientom zmniejszyć emisję CO2. Dużo inwestujemy i nadal będziemy inwestować w zaawansowane technologie. Zawsze we współpracy z wami.