Fot. Ford
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zwiększyło flotę o 13 nowych Fordów Rangerów w wersji XLT. Wszystkie wyposażone są w specjalne zabudowy ułatwiające pracę, także w najcięższych warunkach.
To już kolejna tego typu umowa. Samochody dostarczyła firma Bemo Motors, a zabudowała Auto Galeria z Gorzowa Wielkopolskiego.
Ranger od 2015 roku jest najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie.
Przystosowane do trudnych warunków
Wszystkie Rangery będące częścią zamówienia napędzane są silnikiem wysokoprężnym 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM. Jednostka ta generuje maksymalny moment obrotowy 420 Nm, który zapewnia bezproblemowy przewóz nawet ciężkich ładunków.
Silnik wykorzystuje dwie turbosprężarki, pracujące szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych, dla zwiększenia momentu obrotowego oraz szybkości reakcji na działania kierowcy. Natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych silnika, odcinana jest mniejsza turbosprężarka, a większa odpowiada za szybszy przyrost mocy maksymalnej. Układ współpracuje z sześciobiegową manualną przekładnią.
Samochód wyposażony jest w napęd na cztery koła z przełącznikiem na konsoli środkowej, który umożliwia kierowcy wybór trybu podczas jazdy – na tylne albo na wszystkie koła. Możliwości terenowe pojazdu poprawia reduktor.
Rangery dla PGNiG otrzymały też stalowe felgi o rozmiarze 16 cali oraz terenowe opony Radar Renegade A/T5 z bieżnikiem gwarantującym przyczepność na kiepskich drogach. Wszystkie zamówione samochody posiadają wytrzymałe tylne zawieszenie na resorach piórowych.
Pojazdy wykonano w dwóch rodzajach zabudów. Dziewięć z nich jest wyposażonych w specjalną zabudowę skrzyni ładunkowej typu hardtop z trzema otwieranymi pokrywami.
Cztery natomiast wyposażono w podnoszoną pokrywę paki, wykonaną z wysokiej jakości ABS. Rozwiązanie to ma wiele zalet – pozwala zoptymalizować miejsce na skrzyni, a także chronić sprzęt przed deszczem przy jednoczesnej bardzo niskiej wadze, wysokiej wytrzymałości i aerodynamicznej konstrukcji. Posiada ona niezależną lampkę oraz sterownik, dzięki któremu można ustawiać ją w kilku pozycjach. Obie konstrukcje dostarczyła marka Aeroklas.
Wszystkie samochody są wyposażone także w hak holowniczy Brink oraz złącze elektryczne przyczepy. Ranger w tym wariancie ma zdolność holowania przyczepy o masie do 3.500 kg, czyli przewożenia dodatkowego sprzętu w razie konieczności.
Fot. Ford
To nie pierwszy taki projekt
Zabudowami Rangerów zajęła się Auto Galeria z Gorzowa Wielkopolskiego. To jedna z firm zabudowujących współpracujących z Fordem. Klienci współpracując z tymi podmiotami otrzymują produkty tworzone przez profesjonalistów z dostępem do specjalistycznej wiedzy Forda. Mają oni bowiem dostęp do szczegółowych instrukcji Forda dotyczących osprzętu oraz sposobu montażu.
Dzięki bliskiej współpracy firmy mogą wykorzystać pełen potencjał samochodów jako bazy do modyfikacji. Wszystkie zmiany są objęte gwarancją odpowiadającą warunkom gwarancji firmowej, oferowanej w pojazdach Forda.
Ranger ceniony w Europie
Ford Ranger jest od 2015 roku najlepiej sprzedającym się w Europie pick-upem, nagrodzonym tytułem International Pick-up Award 2020. Wszystko dzięki niezawodności, świetnemu wyposażeniu, komfortowi jazdy oraz właściwościom terenowym.
W Polsce samochód również dobrze się sprzedaje. Jest liderem w swoim segmencie, z udziałem przekraczającym 40%. Ranger w naszym kraju dostępny jest w czterech różnych wersjach i z trzema kabinami do wyboru.