MICHELIN X Multi Grip to nowa gama zimowych opon ciężarowych zaprojektowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych
Fot. Michelin
MICHELIN X Multi Grip to nowa gama zimowych opon ciężarowych zaprojektowanych do jazdy w trudnych warunkach pogodowych. Ogumienie zapewnia przyczepność, bezpieczeństwo na ośnieżonych i mokrych drogach, zwiększony przebieg oraz niższą emisję CO2.
Nowa gama opon jest już dostępna na rynku. Model ten został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa i mobilności w ekstremalnych warunkach zimowych, dzięki pożądanej przyczepności na drogach pokrytych śniegiem, błotem pośniegowym oraz na mokrej nawierzchni. Potwierdzeniem tych właściwości jest oznaczenie symbolem 3PMSF. Osiągi opon X Multi Grip są lepsze w porównaniu z poprzednią generacją ogumienia.
Zwiększone bezpieczeństwo przez cały okres użytkowania
Innowacyjna rzeźba bieżnika z samoregenerującymi się lamelami w technologii MICHELIN Regenion zapewnia, według producenta, pożądaną przyczepność przez cały czas eksploatacji opony. Przy głębokości bieżnika na poziomie 5 mm, trakcja na śniegu jest lepsza o ponad 50 procent, zaś hamowanie na śniegu – o 20 procent. Przy 2 mm głębokości bieżnika przyczepność boczna jest o 20 proc. wyższa.
Opony X Multi Grip charakteryzują się dobrą przyczepnością na każdym rodzaju nawierzchni spotykanej zimą – na lodzie, śniegu (świeży, ubity lub topniejący) oraz na mokrych drogach, dzięki czemu są polecane do użytkowania przez cały ten okres. Przez resztę roku ogumienie z nowej gamy do pojazdów ciężarowych nadal zapewnia bardzo dobre osiągi, zwłaszcza na mokrych nawierzchniach.
Nowe opony na oś napędową - X Multi Grip D, od lipca dostępne są w rozmiarach 315/80 R 22.5 oraz X Multi Grip D 315/70 R 22.5 (na zdjęciu)
Fot. Michelin
Zwiększony przebieg
Wydłużony okres przebiegu, niezmienna przyczepność przez cały okres użytkowania oraz wysoka wytrzymałość bieżnika sprawiają, że opona X Multi Grip jest atrakcyjnym ekonomicznie rozwiązaniem. Przebieg ogumienia z nowej gamy został zwiększony o ponad 10 proc. dla opon na oś sterującą i o ponad 30 proc. dla opon na oś napędową . Możliwość pogłębiania i bieżnikowania opony dodatkowo zwiększa okres jej użytkowania i pomaga obniżyć koszt przejechanego kilometra.
Niższy opór toczenia to oszczędność paliwa
Opór toczenia nowej gamy Michelin został zmniejszony nawet o 10 procent . W przypadku ciągnika siodłowego wyposażonego w opony 385/65R22.5 X Multi Grip Z oraz 315/80R22.5 X Multi Grip zużycie paliwa może zostać obniżone o 0,6 l/100 km, co oznacza oszczędność w wysokości 574 euro rocznie i redukcję emisji CO2 o średnio 1,5 tony rocznie w początkowym okresie eksploatacji opon.
Swoje wysokie osiągi nowa gama opon zawdzięcza połączeniu czterech innowacyjnych, opatentowanych technologii, o których informuje grafika.
Rozmiary opon w nowej gamie Michelin dostępne od lipca 2021 roku:
- oś sterująca: X Multi Grip Z 385/65 R 22.5 oraz X Multi Grip Z 385/55 R 22.5;
- oś napędowa: X Multi Grip D 315/80 R 22.5 oraz X Multi Grip D 315/70 R 22.5.
Rozmiary dostępne od 1 lipca 2022 roku:
- oś sterująca: X Multi Grip Z 315/80 R 22.5, X Multi Grip Z 315/70 R 22.5 oraz X Multi Grip Z 295/80 R 22.5;
- oś napędowa: X Multi Grip D 295/80 R 22.5.