Do DHL Express trafiło siedem e-Crafterów
Fot. Volkswagen
Do DHL Express (Poland) trafiło siedem z produkowanych w Polsce elektrycznych e-Crafterów marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
Samochody są wyposażone w nowoczesne systemy wspierające kierowcę, wysoki dach i wygodną do aranżacji przestrzeń ładunkową, której tylne drzwi mają zwiększony do 270 stopni kąt otwarcia.
– Elektromobilność to przyszłość usług logistycznych
– Elektromobilność to przyszłość nie tylko marki Volkswagen Samochody Dostawcze, ale również branży usług logistycznych podkreśla Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze. – W pełni elektryczny Volkswagen e-Crafter, którego wejście na rynek wyznaczyło początek ofensywy naszej marki w dziedzinie bezemisyjnych samochodów dostawczych, doskonale sprawdza się w realizacji zadań miejskiej logistyki i dostaw ostatniej mili. Taki rodzaj transportu znacząco poprawia komfort pracy kierowców, ale też samopoczucie mieszkańców obszarów, na których takie zadania są realizowane – nie emituje spalin, jest cichy i przyjazny środowisku. Wpisuje się w założenia strategii środowiskowych zarówno Grupy Volkswagen, jaki i Grupy DPDHL.
Full Service Leasing
W ramach kontraktu na Full Service Leasing, samochody te są finansowane przez Volkswagen Financial Services. Poza leasingiem, kredytem, ubezpieczeniami i pakietami serwisowymi dla modeli z tradycyjnym napędem, firma rozbudowuje ofertę e-mobilności. Dla nabywców samochodów elektrycznych VWFS ma propozycję finansowania oraz usług zarządzania flotą.
– W przypadku Full Service Leasingu klient nie musi tracić czasu i angażować się w zarządzanie swoim parkiem pojazdów. Wszystkie obowiązki związane z administrowaniem samochodami czy serwisem przejmuje VWFS, a koszty są w pełni przewidywalne. Do raty FSL należy więc doliczyć jedynie koszty ładowania e-Crafterów – wyjaśnia Daniel Trzaskowski, dyrektor sprzedaży cyfrowej i flotowej w Volkswagen Financial Services. – Firma DHL planuje ładować samochody w swoich jednostkach. Pozwala to na wykorzystanie prądu z zielonymi certyfikatami.
W ładowni zainstalowano składane półki, a do tylnej części pojazdu można się dostać także wprost z kabiny pasażerskiej
Fot. Volkswagen
Strategia GoGreen DHL Express
Grupa DPDHL stale szuka nowych rozwiązań, które z jednej strony będą minimalizowały wpływ działania firmy na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do klientów.
– W DHL Express realizujemy strategię GoGreen – mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express (Poland). – Ma ona na celu osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 roku w całej grupie DPDHL. Troska o środowisko naturalne od początku działalności jest integralną częścią strategii grupy i kwestią, do której przykładamy ogromną wagę. Dlatego do 2030 r.,
w ramach Grupy DPDHL planujemy zainwestować 7 mld euro w projekty związane z zieloną logistyką, a do 2025 roku DHL Express będzie realizować aż 60% usług w Polsce przy użyciu czystych środków transportu.
Specjalne zabudowy
Zabudowa kurierska we wnętrzu każdego z pojazdów jest dostosowana do potrzeb użytkownika, np. w przestrzeni ładunkowej zostały zainstalowane składane półki. Do tylnej części pojazdu można się dostać nie tylko przez tylne i boczne drzwi, ale i przez specjalne przejście wprost z kabiny pasażerskiej. Fotel pasażera z przodu składa się, tak by można było maksymalnie wykorzystać miejsce. Zabudowę wykonano w Centrum Flotowym warszawskiego salonu dealerskiego marki Volkswagen Samochody Dostawcze - Carsed, który dostarczył samochody.