Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Innowacyjna i scyfryzowana hybryda plug-in

W zmodernizowanej fabryce w Hanowerze rozpoczęto seryjną produkcję nowego Volkswagena Multivana
6 grudnia 2021

Z linii produkcyjnej fabryki marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze w Niemczech, zjechały pierwsze egzemplarze Nowego Multivana

Fot. Volkswagen

 
Z linii produkcyjnej fabryki marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Hanowerze w Niemczech, zjechały pierwsze egzemplarze nowego Multivana. Po raz pierwszy z tutejszego zakładu wyjechał nowy Multivan z silnikiem hybrydowym typu plug-in. Oprócz nowego systemu napędowego, samochód zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo oraz innowacyjne wnętrze. Rozpoczęcie produkcji jest kamieniem milowym w procesie transformacji głównego zakładu marki. Nie oznacza to jednak, że przebudowa fabryki dobiegła końca: obecnie trwają przygotowania do rozpoczęcia w przyszłym roku produkcji w pełni elektrycznego ID. BUZZ.

Bardziej wydajna produkcja

Rozwój automatyzacji i systematyczne wdrażanie strategii cyfryzacji w procesie produkcyjnym wydatnie wpłynęły na wydajność produkcji. Weźmy jako przykład warsztat blacharski: w procesie produkcyjnym T6.1 stopień automatyzacji wynosi około 77%, w nowym Multivanie jest to 93%.
– Systematyczne zwiększanie wydajności, to inwestycja w przyszłość – mówi Josef Baumert, członek zarządu VWSD ds. produkcji i logistyki. – Operatorzy maszyn nadzorują równolegle wiele etapów z jednego stanowiska kontrolnego i pozostają w stałym kontakcie z maszynami za pośrednictwem urządzeń cyfrowych typu smartwatch. Jeśli potrzebne są jakieś części lub konieczny jest serwis, jest to zgłaszane z dużym wyprzedzeniem, co pozwala uniknąć przestojów.
W lakierni, w której dwa lata temu uruchomiono nowy system nakładania lakierów nawierzchniowych, pracuje obecnie nowy system dla lakierów dwukolorowych. To właśnie tutaj malowane są nowe Multivany.
Zautomatyzowany system logistyczny dostarczania części i podzespołów, zwiększa wydajność procesu montażu. Samojezdne pojazdy transportowe w fabryce dowożą części bezpośrednio z magazynów na linie montażowe. W przyszłości, T6.1, Multivan, ID. BUZZ i ID. BUZZ Cargo, będą produkowane tylko na dwóch głównych liniach.
– Jest to niezwykłe osiągnięcie zarówno pod względem planowania, jak i logistyki – mówi Baumert.

Strategia „Change4Factory”

Rozpoczęcie seryjnej produkcji nowego Multivana w wersji hybryda typu plug-in, jest kamieniem milowym w elektryfikacji produkcji w zakładach w Hanowerze. Od 2022 r. będą tu produkowane jednocześnie trzy pojazdy na trzech platformach i z trzema wariantami układu napędowego: T6.1, Multivan i w pełni elektryczny ID. BUZZ. Od 2025 r. będą tu również produkowane kolejne w pełni elektryczne modele segmentu premium dla innych marek koncernu.
– W ten sposób stajemy się jedną z najnowocześniejszych fabryk w Grupie Volkswagen. Cyfrową i wysoce zautomatyzowaną – podkreśla Josef Baumert.
W ramach strategii produkcyjnej Change4Factory, działy produkcji i logistyki VWSD aktywnie zarządzają transformacją zakładów. Oprócz wydajnej produkcji samochodów, kluczowym elementem tej strategii jest „zrównoważona fabryka": zakład produkcyjny bez negatywnego wpływu na środowisko.
– Redukcja emisji CO2 w produkcji jest kluczowym instrumentem do osiągnięcia tego celu – mówi Baumert. – Mówiąc konkretnie: marka Volkswagen Samochody Dostawcze dąży do tego, by do 2025 roku obniżyć wpływ procesu produkcji na środowisko o 50% w porównaniu z rokiem 2010. W tym celu w fabryce wdrażane są setki środków mających zmniejszyć emisję, spowodować bardziej zrównoważone wykorzystanie zasobów, unikanie odpadów i promowanie bioróżnorodności.

Najnowsza generacja Multivana

Nowy Multivan jest pierwszym pojazdem produkowanym w Hanowerze, bazującym na modułowej płycie podłogowej dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB. Pod względem koncepcyjnym jest również ogromnym skokiem technicznym, ponieważ po raz pierwszy w gamie układów napędowych pojawia się hybryda typu plug-in, a także nowy układ połączonych systemów wspomagania kierowcy, obsługi i infotainmentu. Nowa koncepcja wnętrza sprawia też, że nowy Multivan jest jeszcze bardziej wszechstronny.
Układ napędowy typu plug-in-hybrid (PHEV) o mocy 160 kW / 218 KM eliminuje emisję spalin na drodze i zapewnia duży zasięg przy niskim zużyciu paliwa. Oprócz tego, Multivan będzie oferowany z dwoma silnikami benzynowymi TSI (100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM), a już na początku 2022 roku dołączy do nich turbodoładowany diesel o mocy 110 kW / 150 KM.
Nowego Multivana można już konfigurować do zamówienia na stronie producenta. Ceny modelu rozpoczynają się od 155.310 zł netto.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.