Z lokalnie zerową emisją, Master Z.E. polecany jest do jazdy w ścisłych centrach miast oraz strefach o ograniczonym dostępie
Fot. Renault
Elektryczny Renault Trucks Master Z.E. został wyposażony w nowe akumulatory o pojemności 52kWh, co pozwoliło wydłużyć efektywny zasięg do 190 km (do 244 km wg cyklu miejskim WLTP). Auto w nowej wersji będzie dostępne od wiosny 2022 r.
Całkowite ładowanie w trzy godziny
Pojemność akumulatorów trakcyjnych została zwiększona z 33 do 52 kWh. Przy użyciu szybkiej ładowarki można uzyskać 80% stanu naładowania baterii po dwóch godzinach lub całkowicie naładować pojazd już w trzy godziny.
Z lokalnie zerową emisją, Master Z.E. polecany jest do jazdy w ścisłych centrach miast oraz strefach o ograniczonym dostępie.
Elektryczny dostawczak pozwala kierowcom operować w miastach z łatwością i z zachowaniem bezpieczeństwa. Jest wyposażony w kamery cofania i czujniki martwego pola w lusterkach. Ma także na swym pokładzie układ dźwiękowego ostrzegania pieszych, który jest aktywny przy prędkościach poniżej 30 km/h.
Elektryczny Master występuje w trzech wariantach (furgon, podwozie pod zabudowę oraz platforma z kabiną) i sześciu wersjach (trzy długości i dwie wysokości). Gwarancja na pojazd to dwa lata lub 100.000 km oraz aż 8 lat lub 160.000 km na akumulatory trakcyjne.
Master Z.E. uzupełnia gamę pojazdów elektrycznych producenta, w skład której wchodzi również 16-tonowe D Z.E., 19-tonowe D Wide Z.E. oraz 26-tonowe D Wide Z.E.
Przy użyciu szybkiej ładowarki można uzyskać 80% stanu naładowania baterii po dwóch godzinach lub całkowicie naładować pojazd już w trzy godziny
Fot. Renault
Także w kompletacji Red Edition
Podobnie jak swój odpowiednik napędzany silnikiem wysokoprężnym, elektryczny Master jest dostępny w kompletacji Red Edition, będącej zastrzeżonym znakiem towarowym Renault Trucks. Pojazdy w tej wersji mają dodatkowe, bogate wyposażenie. Producent oferuje gwarancję usług uszytych na miarę, precyzyjnie określonych potrzeb przewozowych ze wsparciem ekspertów technicznych specjalizujących się w obsłudze i naprawie wszystkich typów ciężarówek. Oferowane są wydłużone godziny wydań pojazdów, assistance 24/7 oraz dostępność samochodu zastępczego w przypadku unieruchomienia własnego.
Charakterystyka techniczna „elektryka”
- DMC: 3,1 t oraz 3,5 t
- Moc maksymalna silnika: 57 kW
- Moment maksymalny: 225 Nm
- Prędkość maksymalna: 100 km/h
- Akumulatory trakcyjne: 52 kWh, litowo-jonowe
- Zasięg maksymalny: 244 km wg cyklu WLTP
- Zasięg efektywny: do 190 km
Elektryczny Master występuje jako furgon, platforma z kabiną, a także podwozie pod zabudowę
Fot. Renault