Przystawki odbioru mocy dla pojazdów elektrycznych
ZF przedstawia swoje kompleksowe rozwiązanie
14 grudnia 2021
Firma ZF zaprojektowała eksperymentalną, zelektryfikowaną i zdalnie sterowaną wywrotkę, której zabudowa może również działać niezależnie od ciągnika
Fot. ZF
ZF przedstawia swoją gamę produktów eWorX, które umożliwiają wykonanie przystawek odbioru mocy (PTO - Power Take-Off) do pojazdów przemysłowych bez lokalnych emisji. Ta innowacja jest przeznaczona zarówno dla producentów pojazdów przemysłowych, jak i producentów zabudów. Dzięki temu kompletnemu rozwiązaniu ZF wspiera sektor pojazdów ciężarowych i pojazdów przemysłowych w jego przejściu na bardziej zrównoważoną przyszłość.
Wyzwanie: nowa architektura układów napędowych
Jeśli chodzi o elektryfikację pojazdów przemysłowych, wysiłki będą koncentrować się nie tylko na układzie napędowym. Na tym rynku blisko 50% pojazdów otrzymuje specjalistyczne wyposażenie dodatkowe do użytku przez gminy, na placach budowy, w zajezdniach itp. Obecnie specjalistyczne pojazdy wyposażone w sprzęt, taki jak dźwigi, wywrotki czy betonomieszarki, wymagają zastosowania odpowiednich przystawek odbioru mocy, sprzężonych z silnikiem spalinowym lub ze skrzynią biegów. Jednak architektura konwencjonalnych układów napędowych zasadniczo różni się od architektury elektrycznych układów napędowych. Nie można już używać zwykłych interfejsów i dlatego przyszłe przystawki odbioru mocy muszą zostać całkowicie przeprojektowane.
- W tym względzie i dzięki swojemu doświadczeniu jako dostawcy systemów, ZF może wspierać branżę na drodze do elektryfikacji - mówi Kleber Vinhas, szef Driveline VI w dziale technologii pojazdów użytkowych firmy ZF. - Dzięki eWorX uprościliśmy integrację sprzętu z nowymi platformami i zapewniamy rynkowi nowy standardowy interfejs do obsługi sprzętu roboczego. To inteligentne rozwiązanie, które przybliża nas o krok do celu zerowej emisji. Dzięki temu rozwiązaniu pomagamy konstruktorom i wytwórcom nadwozi w optymalny sposób sprostać złożonemu wyzwaniu, jakim jest elektryfikacja.
Nowa linia produktów eWorX oferuje innowacyjne rozwiązanie typu „wszystko w jednym” do wydajnego elektryfikowania przystawek odbioru mocy określonego sprzętu – niezależnie od architektury przekładni. Rezultatem jest działanie bez lokalnych emisji i znaczne zmniejszenie hałasu, co ułatwia ich użytkowanie w miastach lub na obszarach zamieszkanych.
W przypadku eWorX możliwe jest sterowanie sprzętem za pomocą smartfona lub tabletu spoza kabiny
Fot. ZF
Sercem systemu jest ZF eCubE, który zapewnia połączenie między akumulatorem pojazdu a elektryczną przystawką odbioru mocy ZF ePTO, która z kolei zasila sprzęt. eCubE integruje odpowiednią energoelektronikę, jednostkę sterującą oraz oprogramowanie dostosowane do aplikacji. Ponadto stałe połączenie z CANbus integruje rozwiązania eWorX z systemami zarządzania akumulatorami i energią pojazdu. Możliwe są również nowe funkcje bezpieczeństwa i asysty, a także możliwość sterowania sprzętem za pomocą smartfona lub tabletu spoza kabiny.
Eksperymentalna wywrotka
Firma ZF zaprojektowała eksperymentalną, zelektryfikowaną i zdalnie sterowaną wywrotkę, której zabudowa może również działać niezależnie od ciągnika. Prototyp przechodzi obecnie fazę intensywnych testów w rzeczywistych warunkach w zakładzie ZF w Schweinfurcie w Niemczech. We współpracy z różnymi producentami zabudów, inne pojazdy wyposażone w rozwiązania elektrycznego napędu pomocniczego są już w produkcji. Prototypy te zostaną również poddane szczegółowym testom w warunkach rzeczywistych przez zainteresowanych producentów. (z)
W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies.
Obsługę plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Nie pokazuj więcej