We flocie InPost pracuje 10 eSprinterów
Fot. Mercedes-Benz
W systematycznie rozbudowywanej flocie InPost pracuje 10 eSprinterów.
W ten sposób pojazdy Mercedes-Benz przyczyniają się do realizacji celów firmy w zakresie rozwoju „zielonych” dostaw.
Najbardziej przyjazną środowisku formą dostarczania przesyłek jest dostawa do paczkomatów – według szacunków InPost można dzięki niej zmniejszyć emisję CO2 aż o 75% w porównaniu z klasyczną usługą kurierską. InPost, który aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska poprzez wiele różnego rodzaju inicjatyw, mocno tę formę rozwija i z sukcesami promuje.
Paczkomaty zyskują na znaczeniu
Według raportu Kantar Polska z kwietnia 2021 r., dostawę do paczkomatu zamiast przez kuriera wybierało już 89% kupujących. Aby jeszcze bardziej zredukować emisję gazów cieplarnianych, firma od dwóch lat buduje elektryczną flotę – lokalnie bezemisyjne pojazdy kurierskie dodatkowo pozwalają odciążyć środowisko. Ma to sens także ekonomiczny – z badania E‑commerce, przeprowadzonego w Europie w roku 2020 przez firmę Nepa dla Postnord, wynika, że aż 32% Polaków kupujących online jest w stanie zapłacić więcej za przesyłkę, jeśli dostawa będzie realizowana z wykorzystaniem zrównoważonego modelu transportu. Tym bardziej więc w dostawach zakupów online istotne staje się zwiększanie udziału bezemisyjnych środków transportu.
– Bardzo się cieszymy, że InPost wybrał do swojej floty nasz flagowy duży pojazd dostawczy – jeden z ulubionych modeli kurierów na całym świecie – w wersji z napędem elektrycznym – powiedział Thomas Greipel, szef Mercedes-Benz Vans w Polsce. – Dwa lata temu, dzięki elektrycznemu napędowi do legendarnych już cech Sprintera – takich jak funkcjonalność i wytrzymałość – dołączyła lokalna bezemisyjność. Jesteśmy przekonani, że ładowność i komfort użytkowania eSprintera zostanie przez kierowców InPostu doceniona.
Dlaczego warto wybrać samochód elektryczny
Z punktu widzenia usług kurierskich, tzw. ostatniej mili, elektryczna wersja Sprintera oferuje wiele dodatkowych zalet – takich jak np. możliwość jazdy po buspasach i bezpłatnego parkowania, co oszczędza czas i skraca dostawę. Dodatkowo samochód nie tylko jest lokalnie zeroemisyjny, ale też emituje mniej pyłu z klocków hamulcowych, dzięki hamowaniu silnikiem z wykorzystaniem rekuperacji, co zmniejsza zanieczyszczenie powietrza. Ponadto koszty użytkowania są niższe – nie trzeba wymieniać płynów eksploatacyjnych w silniku i w skrzyni biegów, tankować AdBlue, nie jest także konieczna wymiana zużywających się komponentów, takich jak rozrusznik, turbina czy sprzęgło. Zimą istotna jest także możliwość wstępnego podgrzania kabiny przed wyruszeniem w trasę, co podnosi komfort pracy.
Kierowcy eSprinterów InPost jeżdżą egzemplarzami wyposażonymi m.in. w kamerę cofania w lusterku wstecznym, tylne drzwi skrzydłowe otwierane do 270 st. oraz opony wielosezonowe i klimatyzację wstępną. Pojazd posiada też możliwość bezprzewodowego ładowania smartfonu oraz dwie dodatkowe półki na dokumenty (nad głową kierowcy oraz w nogach pasażera).
Ładownia – podłoga oraz ściany – została wyłożona odporną na uszkodzenia sklejką oraz doświetlone listwami LED. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 85 kW (116 KM). Zasięg w cyklu mieszanym, w zależności od wybranej wersji baterii, może wynosić od 118 km do 156 km (wg WLTP), co pokrywa średnie dzienne zapotrzebowanie pracy pojazdu. Jednocześnie dodatkowe zalety, takie jak możliwość naładowania pojazdu od 10-80% w czasie poniżej 30 min za pomocą szybkiej ładowarki DC o mocy 80 kW, oraz cicha i dynamiczna jazda, także mają znaczenie.