Wiadomości z rynku

środa
9 kwietnia 2025

Nowy Opel Movano już dostępny na polskim rynku

Z największą w swojej klasie ładownością i przestrzenią ładunkową
3 lutego 2022

Jak zapewnia producent nowy dostawczy Opel charakteryzuje się najkorzystniejszymi w swojej klasie parametrami w zakresie ładowności, kubatury przestrzeni ładunkowej oraz dopuszczalnej masy całkowitej

Fot. Opel

 
Opel rozpoczął w Polsce sprzedaż nowego Movano z silnikami wysokoprężnymi oraz w pełni elektrycznego nowego Movano‑e. Ceny katalogowe na polskim rynku zaczynają się od 113.010 zł netto za Movano Podwozie i 267.910 zł netto za elektryczne Movano‑e Furgon (rekomendowane ceny detaliczne bez VAT w Polsce).
Jak zapewnia producent nowy dostawczy Opel charakteryzuje się najkorzystniejszymi w swojej klasie parametrami w zakresie ładowności, kubatury przestrzeni ładunkowej oraz dopuszczalnej masy całkowitej, którym towarzyszy szeroka gama wersji nadwozia różniących się długością i wysokością.
Oprócz napędu w pełni elektrycznego w nowym Movano dostępne są silniki wysokoprężne, wyróżniające się jednymi z najniższych wartości zużycia paliwa i emisji CO2 na rynku. Silniki o pojemności 2,2 litra - spełniające rygorystyczne wymagania normy emisji Euro 6d - rozwijają moc od 88 kW (120 KM) do 121 kW (165 KM). Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od niskiej prędkości obrotowej silnika i wynosi od 310 Nm przy 1.500 obr./min do 370 Nm przy 1.750 obr./min. Silniki napędzają koła przednie poprzez sześciobiegowe przekładnie manualne.
W porównaniu z poprzednim modelem całkowity koszt posiadania został znacznie obniżony. W ciągu czterech lat użytkowania koszty będą o około 20 procent niższe w przypadku przeglądów, napraw i opon oraz o około 11 procent w przypadku paliwa (dotyczy rynku niemieckiego).

Movano‑e: realna alternatywa dla pojazdów spalinowych

Nowy Opel Movano‑e jest pierwszym samochodem elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym w segmencie dużych pojazdów dostawczych w ofercie niemieckiego producenta. Bezemisyjny elektryczny lekki pojazd użytkowy jest, według producenta, bezkompromisową, a więc prawdziwą alternatywą dla konwencjonalnie napędzanych samochodów. Elektryczny zespół napędowy rozwija moc 90 kW (122 KM) i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 110 km/h. W zależności od wersji modelu klienci mają do wyboru akumulatory litowo-jonowe o pojemności od 37 kWh do 70 kWh, zapewniające zasięg (zależnie od profilu i warunków eksploatacji) odpowiednio 116 lub 247 kilometrów (w cyklu mieszanym (WLTP).

Cztery długości, trzy wysokości i przestrzeń ładunkowa do 17 m3

Nabywcy furgonów mają do wyboru cztery długości (L1: 4.963 mm; L2: 5.413 mm; L3: 5.998 mm; L4: 6.363 mm) i trzy wysokości (H1: 2.254 mm; H2: 2.522 mm; H3: 2.760 mm), z maksymalną kubaturą od 8 do 17 m3. Drzwi w wariancie H3 mają aż 2,03 m wysokości – najwięcej w swojej klasie. Wraz z tylnymi drzwiami otwieranymi pod kątem 180 stopni (z opcją rozszerzenia do 270 stopni) zapewnia to wyjątkową łatwość załadunku.
Zakres dopuszczalnej masy całkowitej (DMC) należy do największych w tej klasie i wynosi od 2,8 to 4 ton, przy maksymalnej ładowności 1,8 tony. Przestrzeń ładunkowa, przy długości od 2.670 do 4070 mm, progu załadunku na wysokości zaledwie 503 mm, szerokości 1.422 mm między wnękami kół i 1.870 mm między ściankami, według producenta, stanowi wzorzec dla jego rywali.
W standardowej kabinie znajduje się pojedynczy rząd trzech siedzeń, natomiast w drugim rzędzie opcjonalnej kabiny załogowej są miejsca dla czworga dodatkowych pasażerów. Z myślą o specjalnych potrzebach klientów, nowe Movano przygotowano również w wersji z podwoziem do zabudowy i kabiną standardową lub załogową, a także z podłogą w części ładunkowej i kabiną z jednym rzędem trzech foteli. W późniejszym terminie nowy dostawczy Opel będzie dostępny także ze specjalistycznymi zabudowami, takimi jak wywrotki, platformy z opuszczanymi burtami i kampery.
W Polsce Opel początkowo oferuje nowego Movano Furgon, o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t, w dwóch wersjach - standardowej i wzmocnionej (Heavy), z nadwoziem w czterech długościach (L1–L4) oraz trzech wysokościach (H1–H3) oraz z dwoma poziomami wyposażenia – Movano i Movano Edition.

 

Nowy Opel Movano‑e jest pierwszym samochodem elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym w segmencie dużych pojazdów dostawczych w ofercie niemieckiego producenta

Fot. Opel

 

Wyposażenie i systemy wspomagające kierowcę

Movano jest kompleksowo wyposażone w przydatne rozwiązania i systemy wspomagające kierowcę. Wiele z tych elementów należy do standardu niewymagającego dopłaty. W drzwiach znajdują się głębokie kieszenie. W desce rozdzielczej zamontowano uchwyt na smartfon oraz schowek na napoje, który w pojazdach z klimatyzacją jest chłodzony. W przestronnej kabinie komfort zapewnia fotel kierowcy z regulacją w sześciu kierunkach i podparciem kręgosłupa lędźwiowego. Pasażerowie dwuosobowej kanapy mogą natomiast korzystać z obrotowego stolika.
W zależności od wersji wyposażenia kierowcę wspomagają standardowo: system automatycznego hamowania awaryjnego, system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, asystent ruszania pod górę, tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także Park Pilot, czyli ułatwiające manewrowanie czujniki parkowania z tyłu. Opcjonalnie dostępne są system monitorowania martwego pola i kamera cofania. Nabywca może też zamówić automatyczną klimatyzację, hak holowniczy, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka boczne oraz zabezpieczenie przeciwkradzieżowe.
„OpelConnect” i aplikacja „myOpel” oferują specjalne rozwiązania dla użytkowników lekkich pojazdów użytkowych - także elektrycznych. Usługi te są dostępne za pośrednictwem aplikacji. Na potrzeby profesjonalnego zarządzania flotą rozwiązanie telematyczne „Opel Connect” z „Free2Move Fleet Services” może śledzić położenie geograficzne pojazdu, optymalizować trasy, monitorować przeglądy okresowe i zużycie paliwa oraz udzielać wskazówek dotyczących bardziej ekonomicznej jazdy.
Nowe Movano dołącza do Combo i Vivaro jako najnowszy przedstawiciel rodziny lekkich pojazdów użytkowych w ofercie marki Opel na polskim rynku. Wszystkie dostawcze modele tej marki są już dostępne z napędem w pełni elektrycznym. Do 2024 r. Opel planuje elektryfikację wszystkich swoich modeli osobowych i dostawczych. Od 2028 r. firma w Europie skupi się wyłącznie na pojazdach elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.