Wiadomości z rynku

poniedziałek
21 kwietnia 2025

Powrót legendy Volkswagena

Odliczanie do premiery elektrycznego ID. Buzz
25 lutego 2022

Volkswagen przeprowadza ostatnie testy prototypów modelu ID. Buzz, a flota przedprodukcyjnych samochodów podróżuje po Europie

Fot. Volkswagen

 
Światowa premiera elektrycznego Volkswagena ID. Buzz odbędzie się 9 marca 2022 r. Wielofunkcyjne auto pojawi się w tym roku w 5-miejscowej wersji osobowej oraz jako dostawczy van ID. Buzz Cargo. Nowy model ma przenieść geny kultowego Volkswagena Bulli w przyszłość o siedem dekad.
Światowa premiera koncepcyjnego modelu ID. BUZZ, podczas Detroit Motor Show w styczniu 2017 roku wywołała poruszenie w motoryzacyjnym świecie. Pozytywny odbiór prototypu nie dał wyboru szefom Volkswagena – koncept musiał trafić do seryjnej produkcji. Właśnie minęło pięć lat pracy przy opracowywaniu wersji produkcyjnej tego modelu. W końcu nadszedł czas: ID. Buzz, w pełni elektryczny samochód Volkswagena, jest już gotowy do debiutu.
Volkswagen przeprowadza ostatnie testy prototypów modelu ID. Buzz, a flota przedprodukcyjnych samochodów podróżuje po Europie. Są one sprawdzane w warunkach, z którymi będą się mierzyć każdego dnia w Barcelonie, Paryżu, Londynie, Amsterdamie, Kopenhadze, Hamburgu i Hanowerze.
– Zanim ruszymy z seryjną produkcją ID. Buzz, testy z użyciem praktycznie takich samych samochodów, które wkrótce zaczną zjeżdżać z taśmy produkcyjnej dostarczą nam bezcennych danych, co z kolei pozwoli nam na ewentualne wprowadzenie ostatnich poprawek – powiedział Kai Grünitz, odpowiedzialny za rozwój samochodów w marce Volkswagen Samochody Dostawcze.

Ekspresyjny wygląd, inspirowany ikonicznym modelem T1

Prototypy ID. Buzz są już tylko lekko zamaskowane. Widać więc na pierwszy rzut oka, że projektanci trzymali się stylu wyznaczonego przez model koncepcyjny z roku 2017. Obie wersje ID. Buzz czerpią również z charakterystycznego stylu legendarnego T1, czyli oryginalnego Bulli. Są to więc ekstremalnie krótkie zwisy nadwozia, maksymalne wykorzystanie przestrzeni, klasyczny podział nadwozia na górną i dolną część oraz charakterystyczny przód z przetłoczeniem w kształcie litery V. I tak jak oryginalny Bulli, ID. Buzz ma napęd na tylne koła.
Pomimo licznych nawiązań do wspaniałej historii modelu Bulli, awangardowy ID. Buzz nadaje elektrycznej motoryzacji nowe oblicze. Nowy model nie jest zbudowany na bazie auta spalinowego, lecz był projektowany jako elektryczny od samego początku.

Platforma MEB – nisko położony środek ciężkości i zwrotność

Nowy model jest zbudowany na bazie platformy podłogowej MEB. Obie odmiany ID. Buzz zadebiutują w tym roku z akumulatorami o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Źródłem napędu będzie zamontowany w tylnej osi silnik o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od startu i wynosi 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h. Nie ma jeszcze ostatecznych danych na temat zasięgu pojazdu. Duże zalety ID. Buzz to nisko umieszczony środek ciężkości i zwrotność – średnica zawracania wynosi nieco ponad 11 m.

Maksymalne wykorzystanie przestrzeni i rozstaw osi jak w T6.1

Producent opracował na bazie platformy MEB uniwersalną konstrukcję. ID. Buzz z pięcioma miejscami siedzącymi jest równie dobrze przystosowany do spędzania wolnego czasu, jak i do użytku biznesowego, a trzyosobowy ID. Buzz Cargo to ultranowoczesny samochód dostawczy. To dopiero początek: w ciągu przyszłego roku oferta ma być uzupełniona o model z wydłużonym rozstawem osi i jeszcze większymi możliwościami zagospodarowania wnętrza.
Odmiany ID. Buzz i ID. Buzz Cargo ze standardowym rozstawem osi (2.988 mm), które zadebiutują na rynku jeszcze w tym roku, mają zaledwie 4.712 mm długości. Dla porównania – rozstaw osi nowego modelu jest o zaledwie 2 mm krótszy od VW T6.1, który ma 4.904 mm długości. Oznacza to, że długość kabiny obu modeli jest zbliżona, ale ID. Buzz potrzebuje mniej miejsca na parkingu. ID. Buzz w wersji osobowej, ma 1.937 mm wysokości, a wersja Cargo jest o 1 mm wyższa (dla porównania T6.1 ma 1.970 mm wysokości). Obie odmiany ID. Buzz mają tę samą szerokość – 1.985 mm (bez lusterek), czyli są o 81 mm szersze od T6.1. Felgi nowego elektrycznego Volkswagena mogą mieć średnicę od 18 do 21 cali.
Dzięki platformie MEB oba nowe modele mają zapewniać dużo miejsca. Pięciomiejscowy ID. Buzz dysponuje 1.121-litrową przestrzenią bagażową przy komplecie pasażerów. W przypadku modelu ID. Buzz Cargo, z przegrodą za przednim rzędem siedzeń, przestrzeń towarowa to ponad 3,9 m3.

 

Nowy model ma przenieść geny kultowego Volkswagena Bulli w przyszłość o siedem dekad

Fot. Volkswagen

 

Plug & Charge i dwukierunkowe ładowanie

Inteligentne rozwiązania w zakresie ładowania: dzięki najnowszemu oprogramowaniu linia modeli ID. będzie w przyszłości oferować również funkcję „Plug & Charge”. Dzięki temu ID. Buzz sam uwierzytelni się na stacjach szybkiego ładowania wielu dostawców poprzez złącze ładowania, przekazując wszystkie niezbędne dane – to znacznie wygodniejsze rozwiązanie niż autoryzacja kartą. Kolejna nowość to ładowanie dwukierunkowe. Ta technologia otwiera przed użytkownikami zupełnie nowe możliwości. Na przykład nadmiar energii z paneli słonecznych, uzyskany w ciągu dnia, będzie można magazynować w akumulatorze ID. Buzz, a wieczorem, gdy nie ma słońca, korzystać z niego w domowej instalacji.

Aktualizacja Over-the-air i innowacyjne systemy wspomagające kierowcę

W przypadku ID. Buzz i pozostałych modeli z rodziny ID. aktualizacje oprogramowania można pobierać zdalnie. Zarówno te dotyczące systemu infotainment, jak i związane z ładowaniem czy funkcjami wspomagającymi kierowcę. Gama systemów wspomagających kierowcę obejmuje innowacyjnie połączone technologie, takie jak nowa funkcja „Trained Parking” (automatyczne manewrowanie do i z miejsc parkingowych), „Car2X” (ostrzeżenia o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowsza wersja „Travel Assist”, wykorzystująca dane z crowdsourcingu; system umożliwia częściowo automatyczną jazdę w pełnym zakresie prędkości.

Debiut w salonach jesienią

Produkcja Volkswagena ID. Buzz rozpocznie się w pierwszym półroczu, a wprowadzenie auta na rynek europejski nastąpi jesienią. ID. Buzz będzie sprzedawany także w USA – to będzie powrót legendy do tego kraju.
ID. Buzz nie jest pierwszym Volkswagenem Bulli z silnikiem elektrycznym. Pół wieku temu, podczas targów w Hanowerze, VW pokazał T2 z takim napędem. Miał on zasięg na poziomie 85 km, co pokazało, że ówczesna technologia, jeśli chodzi o akumulatory, była daleka od doskonałej. Wtedy, w 1972 roku, inżynierowie ośmielili się marzyć o elektrycznym Bullim. Dziś, w 2022 roku, to marzenie staje się rzeczywistością.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.