Wiadomości z rynku

sobota
26 kwietnia 2025

DACHSER obsługuje dostawy w Porto elektryczną ciężarówką

7,5-tonowy FUSO eCanter sprawdza się w programie Emission-Free Delivery
5 kwietnia 2022

FUSO eCanter, ma zasięg około 120 kilometrów
Fot. DACHSER

 
DACHSER, globalny dostawca usług logistycznych, stawia kolejny krok w rozwoju koncepcji DACHSER Emission-Free Delivery. Do listy europejskich miast objętych programem dołączyło Porto, druga co do wielkości metropolia Portugalii. Dostawy paczek i przesyłek drobnicowych na określonym obszarze tego miasta są realizowane z wykorzystaniem pojazdów zeroemisyjnych.
– Pierwsza niebiesko-żółta, w pełni elektryczna ciężarówka DACHSER dotarła już do Porto. Od początku marca jeździ po „niepokonanym mieście” w ramach koncepcji zrównoważonej logistyki miejskiej, która jest elementem opracowanej przez operatora długoterminowej strategii ochrony klimatu.
DACHSER Emission-Free Delivery zakłada realizację dostaw w wybranych częściach miasta bez emisji zanieczyszczeń. Model ten zdobył już nagrodę niemieckiego Federalnego Ministerstwa Środowiska i do końca 2022 r. zostanie wprowadzony w jedenastu europejskich metropoliach, spośród których jedną z pierwszych jest Porto – wyjaśnił Celestino Silva, managing director European Logistics Iberia w DACHSER.
Zeroemisyjna ciężarówka wypełniona paczkami i paletami wyrusza codziennie z położonego na północ od miasta oddziału DACHSER, by dostarczyć towary do sklepów i prywatnych odbiorców w centrum. Firma wykorzystuje do tego pojazd FUSO eCanter, jedyny 7,5-tonowy w pełni elektryczny samochód ciężarowy na rynku, który jest produkowany na większą skalę. Przy ładowności 2,9 tony i pojemności 10 palet eCanter ma zasięg około 120 kilometrów, co czyni go pożądanym rozwiązaniem na krótsze trasy w centrach miast.

Dystrybucja bardziej przyjazna środowisku

Pilotaż programu DACHSER Emission-Free Delivery został uruchomiony w grudniu 2018 r. w Stuttgarcie. Od tego czasu koncepcja zrównoważonej dystrybucji miejskiej przesyłek drobnicowych jest stale rozwijana i została już wdrożona także we Fryburgu w Niemczech, Oslo w Norwegii i Pradze w Czechach. Wkrótce do tej listy dołączy Madryt w Hiszpanii. Do końca 2022 r. program ma objąć w sumie 11 europejskich miast. To jedno z wielu działań, które DACHSER planuje wdrożyć w najbliższych latach w ramach długoterminowej strategii ochrony klimatu.
– Firma logistyczna mocno angażuje się w ochronę klimatu i aktywnie podchodzi do tego tematu, wdrażając strategię, która koncentruje się na efektywności energetycznej oraz optymalizacji procesów produkcyjnych i logistycznych, a także na innowacyjności czy wspólnej odpowiedzialności – oświadczył Silva.

Nie tylko pojazdy

W ramach koncepcji DACHSER Emission-Free Delivery operator logistyczny realizuje dostawy towarów w centrach miast wyłącznie za pomocą pojazdów o zerowej emisji zanieczyszczeń powietrza i gazów cieplarnianych oraz niższym poziomie hałasu. W tym celu DACHSER planuje rozbudowę swojej floty o kolejne pojazdy elektryczne wraz ze stacjami ładowania oraz weźmie udział w testach ciężarówek napędzanych wodorem. Jednocześnie firma podwaja wysiłki w zakresie jak najefektywniejszego wykorzystania przestrzeni ładunkowej. Od początku tego roku kupuje energię elektryczną ze źródeł odnawialnych, stopniowo zwiększając jej udział z około 60% do 100% w skali globalnej. Operator planuje także znacznie zintensyfikować wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych we własnym zakresie, poprzez instalację i rozbudowę systemów fotowoltaicznych na dachach swoich obiektów logistycznych i biurowców w Europie. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.