Bagażniki rowerowe do kamperów, marki SAWIKO firmy AL-KO są wykonywane z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium i stal nierdzewna
Fot. AL-KO
Przed nami sezon wiosennych i letnich wyjazdów. Polacy rozsmakowali się w podróżach kamperami, a takie pojazdy wakacyjne zyskują na popularności. Wybierający się na mobilne wczasy chętnie zabierają ze sobą rowery, a niekiedy także skutery czy nawet motocykle.
W każdej podróży, jednoślady takie jak rower, skuter czy motor, zapewniają dodatkową mobilność i przyjemność w wakacyjnym miejscu. Przewożąc taki sprzęt jeżdżący warto zadbać o jego bezpieczeństwo.
Tylny schowek czy bagażnik?
Istnieje kilka możliwości zabrania ze sobą w podróż pojazdów dwukołowych. Większe kampery często mają własny tylny schowek, w którym można pomieścić elementy wyposażenia, ale również rowery i skuter. Miejsca w kamperze jest jednak mało. Tylny schowek jest wykorzystywany głównie do przewozu bagażu. Dlatego np. marka SAWIKO firmy AL-KO oferuje dwie możliwości mocowania dodatkowych środków transportu na zewnątrz samochodu.
Tylny bagażnik kampera nie jest przeznaczony do dużych obciążeń. Dla motocykli lub quadów lepszym rozwiązaniem są kompaktowe przyczepy. Dzięki osobnym zestawom wyposażenia można dostosować przyczepę do zmieniających się warunków.
Rowery na bagażniku
Dostępne są również bagażniki na rower do kampera, łatwo mocowane z tyłu pojazdu. Są to wytrzymałe konstrukcje i wyposażone w różne udogodnienia. Gdy zachodzi potrzeba skorzystania z roweru, wystarczy go odpiąć, co zajmuje kilkanaście sekund i jednoślad jest gotowy do podróży.
Bagażnik rowerowy zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu, ponieważ jest montowany bezpośrednio na ramie kampera. System bagażników na rower jest więc solidnie połączony z kamperem, a ładowanie nawet ciężkich rowerów elektrycznych jest wygodniejsze.
Bagażnik rowerowy do kampera jest wykonywany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium i stal nierdzewna. Na jednym takim bagażniku można przewieźć nawet do czterech rowerów, w zależności od modelu.
Ważną cechą bagażników rowerowych SAWIKO jest praktyczny, stabilny i uniwersalny do prawie wszystkich pojazdów system szyn rowerowych i ramion mocujących z zapadkowym szybkozłączem i wyściółką chroniącą przed zarysowaniami. Dzięki temu bagażniki rowerowe tej marki pasują do niemal każdego kampera. Tylne bagażniki są uniwersalne i łatwe do demontażu bez użycia narzędzi; tylko elementy mocujące są wykonane specjalnie dla każdego pojazdu i typu nadwozia i są wymagane przy zmianie pojazdu.
Specjalne konstrukcje dla skuterów i motocykli
Posiadacze kamperów spotykają się z problemem bezpiecznego przewiezienia innych pojazdów, takich jak skuter czy motocykl. Pojazdy te mogą się zawsze przydać w miejscach, gdzie nie chcemy wjeżdżać dużym kamperem, a do których mimo wszystko pragniemy się dostać.
Firma AL-KO TECHNOLOGY opracowała własną technologię, gwarantującą bezpieczny transport tych pojazdów. Skutery lub motocykle są cięższymi pojazdami niż rowery, do których wystarczają bagażniki rowerowe. Specjalnie dla tych pojazdów wprowadzono rozwiązanie VARIO, MIKRO II lub LIGERO II Charakteryzują się one dużą nośnością, dzięki której możemy załadować na nie skutery lub motocykle.
Bagażniki posiadają kompletny osprzęt do prawidłowego zabezpieczenia pojazdu. W skład zestawu wchodzą: dwa kliny pod koła do opon, ramię mocujące kierownicę, cztery pasy napinające, pomagające zapewnić optymalne zabezpieczenie ładunku. Przedstawiciele firmy zalecają, aby każdy pojazd dodatkowo zabezpieczyć pasami mocującymi, upewniając się, iż są one odpowiednio napięte, oraz poprawnie zamocowane do platformy.
Każdy z takich bagażników, gdy nie jest potrzebny, można łatwo złożyć w zaledwie kilku krokach, bez użycia skomplikowanych narzędzi. Tylny bagażnik może pozostać na kamperze bez zajmowania miejsca. (z)