Targi Rozwiązań Transportowych 4Poland, Akcja Profesjonalni Kierowcy i prezentacja pojazdów bezemisyjnych
Video relacja
Targi Rozwiązań Transportowych 4Poland, organizowane przez Volvo Trucks, już na stałe wpisały się do kalendarza najważniejszych wydarzeń w tej branży. 10 czerwca, na Autodromie Jastrząb k/ Radomia, pojawiło się niemal 60 wystawców, w tym firmy zabudowujące, współpracujące z Volvo Trucks oraz reprezentujące oferty około produktowe. Impreza była okazją do podsumowania dotychczasowych efektów Akcji Profesjonalni Kierowcy oraz do zaprezentowania najnowszych pojazdów elektrycznych Volvo Trucks.
Volvo Trucks od wielu lat wspiera firmy transportowe, stawiając czoła wyzwaniom, z którymi musi mierzyć się branża. Tegoroczna V edycja Targów 4Poland to nie tylko edukacja w zakresie nowych, bardziej efektywnych i ekologicznych rozwiązań, ale również premiera gamy ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych: Volvo FH, FM i FMX Electric.
Sukces V edycji Targów Rozwiązań Transportowych 4Poland
Na Autodromie Jastrząb pojawiło się niemal 2.200 osób, które miały okazję zobaczyć 80 samochodów ciężarowych i blisko 60 wystawców. Ta liczba to spektakularny sukces – z każdą kolejną edycją do grona wystawców dołączają nowe firmy, co czyni wydarzenie największym w tej branży. W tym roku na Torze mogliśmy odwiedzić stoiska firm takich jak np. Gniotpol, Phillips, Bridgestone, Shell, Wielton, Michelin, PKO Leasing, Ekocell, MAK, Bocar, Hyva czy Milwaukee.
Targów miało miejsce kilka niezwykle istotnych momentów – to aż 16 wydań pojazdów oraz podpisanie listu intencyjnego na pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy Volvo FH w Polsce z firmą Usługi Transportowe Grzegorz Sobański.
– Nasze targi stały się jednym z najważniejszych wydarzeń w branży TSL w Polsce – powiedziała Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska. – W jednym miejscu, w tym samym czasie, klienci mogli zapoznać się z ofertą ok. 60 firm współpracujących z Volvo Trucks. Co roku staramy się podnosić poprzeczkę coraz wyżej, mając na celu utrzymanie najwyższej jakości organizowanych imprez, dbając jednocześnie o dobre samopoczucie uczestników. Ten rok jest niewątpliwie wyjątkowy, ponieważ na torze pojawił się pierwszy w Polsce ciężki pojazd elektryczny Volvo FMX Elecric. Świadczy to o naszej konsekwencji, ale i wytrwałości w działaniu. Stawiamy na elektromobilność i mocno w nią wierzymy. Równocześnie, pokazujemy wszechstronność naszych produktów i usług. Dla mnie, moich kolegów, partnerów biznesowych, ale przede wszystkim dla naszych klientów, Targi 4Poland to święto branży, gdzie w miłej atmosferze dzielimy się wiedzą i nowymi rozwiązaniami technologicznymi. Relacje z naszymi klientami w połączeniu z profesjonalną obsługą to najmocniejsze filary, na których budujemy dziś naszą wspólną przyszłość.
Volvo Trucks Polska, zgodnie ze swoją wizją oraz strategią, stawia na rozwiązania proekologiczne i prospołeczne. W ramach Targów 4Poland, uczestnicy mogli odwiedzić cztery strefy, a każda z nich dostarczała innych doświadczeń:
• Strefa Elektryzująca Volvo Trucks z aktywnościami budującymi emocje, pełna ruchu i zabawy, • Strefa Wellbeing Volvo Trucks, skupiona na relaksie i zdrowych nawykach,
• Strefa Zielonej Energii Volvo Trucks, oparta na aktywnościach pokazujących alternatywne źródła energii w formie zabawy, warsztatów i doświadczeń,
• Strefa Kids Volvo Trucks z animatorami – dedykowana najmłodszym uczestnikom wydarzenia.
Uczestnicy mieli również okazję wziąć udział w jazdach testowych, w tym manewrach na płycie poślizgowej pod okiem doświadczonych instruktorów ze Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks. Na Targach 4Poland nie zabrakło również Ambasadorki marki Volvo Trucks – Iwony Blecharczyk Trucking Girl, a wydarzenie poprowadził Adam Kornacki.
Intensywny dzień targowy zwieńczyło wyjątkowe show z udziałem samochodów ciężarowych Volvo oraz występ gwiazdy wieczoru – zespołu Kombii.
Rekordowa liczba partnerów i kursantów w VII edycji Akcji Profesjonalni Kierowcy
Na Autodromie Jastrząb odbyło się też największe szkolenie w ramach Akcji Profesjonalni Kierowcy. Na półmetku programu, 50 kierowców doskonaliło swoje umiejętności pod okiem instruktorów ze Szkoły Doskonalenia Jazdy Volvo Trucks. Podczas konferencji prasowej poznaliśmy również kierunek, w którym dalej będzie rozwijać się akcja – co roku nowi partnerzy dołączają do grona firm tworzących ten wyjątkowy program.
Profesjonalni Kierowcy to największa akcja społeczna w sektorze TSL. Program zainicjowało Volvo Trucks w 2016 roku i z każdą kolejną edycją dołącza do niego coraz większe grono partnerów. VII edycję wspiera rekordowa ich liczba: MJM Brokers, Volvo Financial Services (VFS), MAK Ubezpieczenia, Phillips Poland, Wielton S.A., Continental, PKO Leasing, Ergo Hestia, Shell Polska oraz TUiR WARTA SA, które do grona partnerów dołączyło w tym roku.
Partnerzy podzielili się swoimi przemyśleniami na temat akcji oraz branży transportowej podczas konferencji prasowej.
Podczas imprezy targowej odbyła się premiera gamy ciężkich elektrycznych samochodów ciężarowych: Volvo FH, FM i FMX Electric (na zdjęciu podczas jazdy próbnej)
Fot. ZM
Akcja Profesjonalni Kierowcy ma na celu promocję bezpieczeństwa na drogach, budowanie pozytywnego wizerunku kierowcy zawodowego oraz dotarcie do społeczeństwa z informacją o istotnej roli branży transportowej w budowaniu polskiego PKB.
– Profesjonalny kierowca z punktu widzenia ubezpieczeń to taki kierowca, który nie powoduje szkód lub powoduje ich mało i są niewielkiej wartości. Profesjonalny kierowca z punktu widzenia ubezpieczeń to również kierowca, który potrafi w odpowiedni sposób zabezpieczyć pojazd po wypadku i zapobiec zwiększaniu się strat. Większość szkoleń z ekonomicznej i bezpiecznej jady, szkoleń z obsługi pojazdu realizowanych przez Akcję Profesjonalni Kierowcy ma na celu wyrobienie w kierowcach zachowań pożądanych z punktu widzenia ubezpieczeń – mówił Błażej Szczerba, Wiceprezes Zarządu MJM Brokers.
– Jesteśmy dumni, że po raz kolejny znaleźliśmy się w gronie partnerów akcji „Profesjonalni Kierowcy” – dodała Julita Mazurkiewicz, President of the Management Board Phillips Europe. – Nasza firma od niemal stu lat jest związana z branżą transportową na całym świecie. Jesteśmy świadomi wyzwań, przed jakimi stoi branża, dlatego uważamy inicjatywy takie jak „Profesjonalni Kierowcy” za ważne i potrzebne. Phillips od zawsze na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo, jest to wpisane w naszą misję. Cieszymy się, że jako producent złączy elektrycznych oraz pneumatycznych, kluczowych z punktu widzenia bezpieczeństwa, możemy przekazać innym swoją wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie. Mamy nadzieję, że dzięki akcji „Profesjonalni kierowcy” razem z innymi partnerami przyczyniamy się do rozwiązania jednego z problemów transportowych – niedoboru zawodowych kierowców.
Podczas szkolenia na Autodromie Jastrząb uczestnicy mieli okazję przećwiczyć utrzymanie pojazdu w poślizgu na zakręcie oraz na płycie poślizgowej, a także podpinanie naczepy. Do dyspozycji uczestników zostały oddane także elektryczne pojazdy ciężarowe - Volvo FE ELECTRIC. Ponadto kursanci poznali podstawy udzielania pierwszej pomocy na miejscu zdarzenia oraz ogólne zasady transportu drogowego.
– Continental po raz kolejny z przekonaniem wspiera akcję Profesjonalni Kierowcy – zapewniał Dariusz Wójcik, Dyrektor Generalny Continental Opony Polska. – To unikalne przedsięwzięcie, które pozwala nam zbudować relacje ze szkolonymi kierowcami i przekazać najważniejsze wartości firmy. Jako partner akcji szczególną wagę przywiązujemy do aspektu bezpieczeństwa, od ponad 150 lat wpisanego w DNA naszej marki. Rola opon we współczesnym biznesie transportowym jest jednak o wiele bardziej złożona, dlatego podczas szkoleń będziemy zwracać uwagę również na aspekty ekonomiczne czy środowiskowe. Nowoczesne opony o wydłużonych przebiegach, wspierane innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi do zrównoważonego zarządzania flotami, to nasza kompleksowa odpowiedź na wyzwania, przed którymi stoi branża transportowa.
W ramach programu co roku organizowanych jest kilkanaście szkoleń, zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, w których bezpłatnie udział mogą wziąć osoby posiadające prawo jazdy kategorii C+E, które obecnie nie pracują jako kierowcy zawodowi. Dzięki programowi, kursanci zwiększają swoje umiejętności oraz szansę na znalezienie pracy w zawodzie. Do tej pory przeszkolonych zostało około 1200 osób, a ¾ z nich znalazło pracę w branży transportowej.
Poprzednie szkolenie praktyczne w ramach tegorocznej edycji odbyło się dzięki uprzejmości partnera, firmy Wielton.
– Transport zmaga się obecnie z wieloma wyznaniami. Jednym z nich jest deficyt zawodowych kierowców, bez których branża ta nie może funkcjonować – zwrócił uwagę Piotr Ogrodowicz, Dyrektor Handlowy Wielton S.A. – Kierowcy są bowiem kluczowym ogniwem gwarantującym ciągłość łańcucha dostaw. W Polsce pracuje ok. pół miliona kierowców, ale jedna trzecia z nich zbliża się do wieku emerytalnego. To więcej niż przeciętnie w innych branżach. Szacuje się, że tylko w tym roku w Polsce może zabraknąć 200 tys. kierowców zawodowych. Dzięki akcji „Profesjonalni kierowcy”, której jesteśmy partnerem, pomagamy zaktywizować osoby, które mają uprawnienia do wykonywania zawodu kierowcy, ale obawiają się z nim związać swoją przyszłość. Kierowca zawodowy to wymagająca profesja, na której spoczywa spora odpowiedzialność. W czasie szkoleń pokazujemy nowoczesne rozwiązania i przekonujemy, że jest to ścieżka kariery, która może być satysfakcjonująca. W Wieltonie nieustannie pracujemy nad doskonaleniem ergonomii pojazdów ,co przekłada się również na bezpieczeństwo.
Kolejne szkolenie praktyczne w ramach programu odbędzie się jesienią.
Więcej informacji o akcji: www.profesjonalni-kierowcy.pl (z)
Foto relacja:
10 czerwca, na Autodromie Jastrząb k/ Radomia, pojawiło się niemal 60 wystawców, w tym firmy zabudowujące, współpracujące z Volvo Trucks oraz reprezentujące oferty około produktowe
Fot. Volvo Trucks
Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska: – Nasze targi stały się jednym z najważniejszych wydarzeń w branży TSL w Polsce
Fot. Volvo Trucks
Podczas Targów podpisano list intencyjny na dostawę pierwszego elektrycznego ciągnika siodłowego Volvo FH w Polsce, z firmą Usługi Transportowe Grzegorz Sobański
Fot. Volvo Trucks
VII edycję Akcji Profesjonalni Kierowcy wspiera rekordowa liczba partnerów
Fot. Volvo Trucks
Na takiej imprezie nie mogło zabraknąć Iwony Blecharczyk, ambasadorki Volvo Trucks
Fot. AM
Podczas szkolenia na Autodromie Jastrząb uczestnicy mieli okazję przećwiczyć utrzymanie pojazdu w poślizgu na zakręcie oraz na płycie poślizgowej
Fot. Volvo Trucks