
Od roku modelowego 2023 Renault Trucks C (wąska kabina, szerokość 2,3 m) i D Wide otrzymują silnik DE11 wprowadzony w tym roku w gamie T, który zastępuje D11. Do modelu C z kabiną 2,3 m i D Wide wyposażonych w silnik DE11 ma być montowana szybsza, zautomatyzowana skrzynia biegów Optidriver. W trybie Eco pozwoli ona na zmniejszenie zużycia paliwa o 5%. Pakiet Fuel Eco+ pozwoli zaoszczędzić dodatkowe 5%. W jego skład wchodzą: spojler dachowy, spojlery boczne, specjalna sprężarka powietrza oraz automatyczne wyłączanie silnika po trzech minutach pracy na biegu jałowym.
Inne zmiany na rok modelowy 2023: Renault Trucks D z silnikami DTI4 i DTI8 można wyposażyć w nową automatyczną skrzynię biegów z 8-biegową przekładnią hydrokinetyczną. Będzie ona również dostępna w D 4×4, co oznacza zastąpienie dostępnej do tej pory 6-biegowej przekładni Allison Transmissions ZF PowerLine. Nowa skrzynia dysponuje nadbiegiem 0,64, może też być wyposażona w WOM. Wraz z tą generacją automatycznej skrzyni biegów o nazwie Optishift pojawia się tryb Eco. Ta zmiana, w połączeniu z pakietem Fuel Eco+, pozwala Renault Trucks na zmniejszenie zużycia paliwa na poziomie -9% w porównaniu z poprzednią generacją Renault D.
Renault Trucks C, D i D Wide z kabiną 2,3 m są wyposażane w system BirdView dostarczany przez producenta sprzętu Brigade. Zawiera on cztery zminiaturyzowane kamery umieszczone na zewnątrz pojazdu, przekazujące obraz panoramiczny z góry (z lotu ptaka), wyświetlany na 7-calowym ekranie. Modele 2023 mają nową tapicerkę z tkaniny, a przyciski sterujące mają białe podświetlenie. Oferta telematyczna Optifleet może obejmować geolokalizację w czasie rzeczywistym (moduł Mapa) i monitorowanie zużycia paliwa. (z)