EFL został branżowym partnerem kampanii społeczno-edukacyjnej elektromobilni.pl. Leasingodawca już od wielu lat jest aktywnym uczestnikiem „zielonej rewolucji” na polskich drogach, a w pandemicznym 2021 roku sfinansował prawie dwa razy więcej samochodów osobowych i dostawczych niż rok wcześniej.
Kampania elektromobilni.pl realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) i Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu (KOZK) to pierwsza w Polsce i najbardziej kompleksowa w Europie inicjatywa na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu. W tym roku trwa już trzecia edycja akcji, która została objęta patronatem honorowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury. Wspierają ją także samorządy, organizacje społeczne, izby handlowe i organizacje gospodarcze oraz instytucje naukowe. Patronat nad kampanią objęły także liczne ambasady w Polsce, m.in. Niderlandów, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Izraela i Niemiec.
W ramach projektu zrealizowano kilkaset różnych działań edukacyjnych oraz promujących zeroemisyjny transport, a na stronie elektromobilni.pl udostępniono wiele narzędzi i kalkulatorów ułatwiających zakup i eksploatację pojazdów elektrycznych.
– Patrząc na polski rynek, dynamika sprzedaży e-aut prezentuje się od kilku lat imponująco, jednak wolumenowo daleko nam jeszcze do krajów zachodniej czy północnej Europy – powiedział Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL. –Większość MŚP wciąż jeździ pod prąd, bo boi się eksperymentów z autami elektrycznymi. Brakuje im prawdziwej wiedzy, czym jest elektromobilność, jakie są możliwości techniczne i finansowe tego systemu, jaka jest wartość́ pojazdu na końcu leasingu. Dlatego takie akcje jak elektromobilni.pl są bardzo potrzebne i chętnie się w nie włączamy. Tym bardziej, że zgodnie z ostatnimi zapowiedziami organów Unii Europejskiej, już od 2035 roku nie wyjedziemy z salonów nowymi autami z tradycyjnymi silnikami spalinowymi.
– Kampania Elektromobilni.pl jest wiodącym, niezależnym źródłem rzetelnej informacji na temat rozwoju zrównoważonego transportu w Polsce – skomentował Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA). – Wykorzystując nowoczesne i interaktywne narzędzia, kalkulatory oraz inne formy animacji i prezentacji treści, dostarczamy wiedzę niezbędną do budowania świadomości społecznej w obszarze nadchodzących zmian w naszej mobilności. Cieszymy się, że do grona partnerów kampanii dołącza EFL. Mając tak silne wsparcie, jesteśmy przekonani, że nasze działania będą mogły dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców.