Amerykańska firma Hyzon Motors zamierza jeszcze w tym roku rozpocząć testy w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych swojego wodorowego ogniwa paliwowego o mocy 200 kW. Oprócz wprowadzania na rynek nowych pojazdów, w ramach programu Hyzon Repower firma zamierza dokonywać konwersji pojazdów z silnikiem diesla, eksploatowanych w Stanach Zjednoczonych Ameryki, na modele elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi.
Obecnie Hyzon oferuje stos o mocy 110 kW, odpowiedni dla amerykańskich ciężarówek użytkowych i dystrybucyjnych klasy 4 do 6, ale opracowywane są również rozwiązania dla wyższych mocy (amerykańskie ciężarówki klasy 7 i 8).
Hyzon Motors łączy siły z producentem zabudów Fontaine Modification (Karolina Północna) w celu zbadania adaptacji pojazdów.
– Obecne ograniczenia w łańcuchach dostaw sprawiają, że zaspokojenie potrzeb klientów, którzy chcą zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, jest bardzo złożone. Dzięki produkcji ogniw paliwowych we własnym zakresie, możemy w ramach programu Hyzon Repower dostarczać klientom pojazdy o zerowej emisji szybciej, po niższych kosztach – powiedział Craig Knight, dyrektor generalny Hyzon.
Komunikat prasowy Hyzon Motors wspomina o 16-miesięcznych opóźnieniach w USA w uzyskaniu nowego podwozia od producentów. Zaletą konwersji, według Hyzon Motors, jest natychmiastowa dostępność podwozia. Biorąc pod uwagę zachęty finansowe i podatkowe obowiązujące w Kalifornii, Hyzon Motors twierdzi, że ta konwersja zapewnia niższy koszt eksploatacji niż w przypadku pojazdu z silnikiem Diesla.
Ogniwa o mocy 200 kW będą produkowane w zakładzie Hyzon w Bolingbrook (Illinois - USA). (z)