Hyzon Motors wdraża program Repower, mający na celu przekształcenie używanych samochodów ciężarowych z silnikiem Diesla istniejących flot na bezemisyjne pojazdy elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami. Pierwsze przerobione pojazdy wyjadą na ulice USA już pod koniec tego roku.
Hyzon Motors to międzynarodowa firma specjalizująca się m. in. w produkcji bezemisyjnych pojazdów użytkowych napędzanych wodorem i ogniwami paliwowymi. Teraz dopowiadając na szybki rozwój rynku e-mobilności i zapotrzebowanie klientów na pojazdy o zerowej emisji firma będzie przerabiać diesle na auta z zielonym napędem.
Wymienią napęd
Hyzon planuje umożliwić zainteresowanym kontrahentom konwersję używanych samochodów ciężarowych z silnikiem diesla na elektryczne ogniwa paliwowe. Po usunięciu komponentów diesla te ciężarówki zostaną wyposażone we własny system ogniw paliwowych, elektryczny układ napędowy i system magazynowania wodoru dzięki współpracy z Fontaine Modification.
– Program Repower to naturalne rozwiązanie w naszej obecnej sytuacji: klienci dążą do pilnej redukcji emisji, ale obecne ograniczenia w łańcuchu dostaw sprawiają, że zaspokojenie popytu jest bardzo trudne. Dzięki produkcji naszych własnych ogniw paliwowych program Hyzon Repower może dostarczać klientom pojazdy o zerowej emisji szybciej, przy niższych kosztach i mniejszej ilości odpadów – powiedział Craig Knight, dyrektor generalny Hyzon.
Będzie szybciej
Hyzon przewiduje, że program Repower będzie wydajną metodą, dzięki której floty odejdą od oleju napędowego, co pozwoli szybciej wprowadzić na drogi czyste ciężarówki. Aktualny czas realizacji zamówienia na nowe pojazdy wynosi do 16 miesięcy. Hyzon spodziewa się, że znacznie szybciej będzie przekształcać pojazdy. Ponadto program Repower pozwala uniknąć odpadów i emisji dwutlenku węgla powstającej w procesie produkcji.
Niebawem testy
Ciężarówkę Repower z ogniwami paliwowymi o mocy 110 kW firmy Hyzon zaprezentowano na targach Advanced Clean Transportation Expo w Long Beach Convention Center w Kalifornii. Pojazd Repower na wodorowe ogniwa paliwowe o mocy 200 kW, wykorzystujący najpotężniejszy stos ogniw paliwowych, jaki opracował Hyzon, rozpocznie testy do końca 2022 r. Te systemy ogniw paliwowych, o dużej wytrzymałości, będą produkowane w zakładzie firmy Bolingbrook w Illinois. (z)