Wózki samoładujące pozwalają zastąpić windę samochodową i wózek paletowy, stanowiąc zarazem urządzenie niezależne od pojazdu. Znacznie skracają czas załadunku, jednocześnie podwyższając komfort wykonywanych czynności, tak bardzo istotny szczególnie w dobie walki o niemal każdego pracownika.
Wózek samoładujące – czy warto?
Wybór dobrego sprzętu nie jest łatwy, więc spieszymy z podpowiedziami i rekomendacją. Dobry wózek samoładujący (przykładem dystrybuowana przez Silar seria InnoLIFT, opisywana w ramce), musi mieć możliwość stosowania w różnych typach i markach aut. Powinien zajmować niemal tyle samo miejsca co ręczny wózek paletowy. Cenną opcję z punktu widzenia użyteczności stanowi ładowanie akumulatora w trakcie jazdy. Przed zakupem warto uzyskać dokładne informacje związane z obsługą sprzętu, by mieć pewność, że praca na nim będzie w pełni intuicyjna.– Nasze rozwiązania są innowacyjne i wyróżniają się na rynku urządzeń dla logistyki i transportu – mówi Rafał Kwiatkowski, właściciel SILAR load&ride. – Wózki InnoLIFT cechuje znacznie mniejsza waga niż w przypadku standardowego zestawu winda + wózek paletowy. Stosując je, nie musimy korzystać z pomocy dodatkowych osób przy załadunku/rozładunku towarów. Samoładujące wózki, zwane też windami mobilnymi, dają kierowcy swobodę i niezależność. Jeżeli często przewozimy maszyny lub urządzenia na kołach, warto rozważyć montaż najazdowej rampy załadowczej. Ich nośność sięga nawet 1800 kg, a prostota składania i rozkładania zdecydowanie skraca czas całej operacji.
Rampy i suwnice
Wspomnieliśmy o rampach. Silar ma w ofercie również inne produkty ułatwiające pracę firmom transportowym i logistycznym. Rampy załadunkowe włoskiej firmy WM System znajdują zastosowanie w większości pojazdów dostawczych. Podobnie jak wózki samoładujące, skracają czas rozładunku i załadunku, zajmują niewiele miejsca w samochodzie, poprawiają bezpieczeństwo pracy. Rozkładane są ręcznie - szybko i bez wysiłku. Cel zastosowania? Efektywniejsza praca i zwiększenie bezpieczeństwa.Suwnice EasyLoad (producent: holenderska firma MAD), dzięki elektrycznie wysuwanemu ramieniu, pozwalają podnieść ładunki o masie do 500 kg i ustawić je w przestrzeni ładunkowej pojazdu dostawczego. Suwnice wiszą na rurowym stelażu, przytwierdzonym do podłogi i ścian bocznych. Na haku można umieścić pasy i zawiesia, chwytaki do beczek, haki do palet, zaciski metalowe, magnes do podnoszenia różnych ładunków i towarów. Ramię i wyciągarka są sterowane za pomocą pilota, a całość podłączona do instalacji elektrycznej w samochodzie.
Zastosowanie małych żurawi
Z kolei żurawiki SwingLift (producent Penny Hydraulics z Wielkiej Brytanii) zostaną użyte nie tylko w typowych autach dostawczych, ale również pickupach i ciężarówkach. Zasilanie pochodzi z instalacji elektrycznej samochodu. Za podnoszenie i opuszczanie odpowiada wciągarka elektryczna. Zasięg ramienia żurawika (w zależności od modelu) może być o stałej długości, ustawiany ręcznie, przegubowy, płynnie regulowany. Wysokość ramienia - stała, ręcznie ustawiana w jednej z kilku pozycji, płynnie regulowana. Rozwiązanie stosowane jest z zabudową np. w samochodach serwisowych.– Suwnice i żurawiki polecamy firmom przewożącym nietypowe ładunki, także o trudnych w transporcie gabarytach. Podnoszą, opuszczają i umieszczają w przestrzeni towary zawieszone na haku. Wybrane modele mogą opuszczać ładunki znacznie poniżej poziomu gruntu. Rozwiązania sprawdzą się np. w firmach z branży wodno-kanalizacyjnej i budowy dróg – dodaje Rafał Kwiatkowski z SILAR load&ride.
Pomoc ekspertów
Wymienione rozwiązania oczywiście należy dopasować do potrzeb przedsiębiorstwa. Pomogą w tym eksperci Silaru, którzy chętnie udzielą informacji telefonicznie +48 601 952 909, mailowo - info@silar.pl oraz w siedzibie firmy w Czechowicach-Dziedzicach.InnoLIFT eL 1000/1000 i InnoLIFT eXL 1000/1250
Dystrybutor: SilarModele fińskiego producenta InnoLIFT zostały wyposażone w elektryczny napęd jazdy. Wyróżnia je elektryczno-hydrauliczne podnoszenie towarów, samozaładunek oraz sprawniejszy transport między magazynem a pojazdem. Również podczas rozmieszczania ładunku wewnątrz pojazdu operowanie wózkiem jest bardziej komfortowe. Sprzęt szczególnie sprawdzi się tam, gdzie kierowca musi pokonać większą odległość między miejscem parkowania a dostawą towarów. Oba wózki mogą podnosić ładunki do 1 tony. Różnica między modelami wynika z wysokości podnoszenia towaru – eL podnosi na wysokość 1 metra (85 cm prześwitu pod paletą EURO), natomiast eXL 1,25 metra (1,1 m pod paletą EURO).
Cechy wózków serii InnoLIFT
• zastępują windę samochodową i wózek paletowy
• znacznie krótszy czas rozładunku/załadunku względem innych metod
• mogą być stosowane w różnych autach
• intuicyjna obsługa
• ładowanie akumulatora w trakcie jazdy
• zajmują w samochodzie tyle miejsca co ręczny wózek paletowy