Wiadomości z rynku

poniedziałek
2 grudnia 2024

Można już zamawiać modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo

Na osobowego lub towarowego elektrycznego Volkswagena trzeba wyłożyć dwie „stówki”
8 lipca 2022

Fot. Volkswagen

Można już zamawiać najnowsze elektryczne Volkswageny – modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. Nowy zeroemisyjny model Volkswagena, który ma sprawdzić się w roli samochodu rodzinnego czy firmowego jest dostępny w przedsprzedaży u wszystkich dealerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze i wybranych dealerów Volkswagen Samochody Osobowe. Cena pięciomiejscowego ID. Buzz Pro zaczyna się od 248.091 zł (201.700 zł netto). ID. Buzz Cargo kosztuje od 245.877 zł (199.900 zł netto). Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone klientom jesienią tego roku.
Marka Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadza do sprzedaży dwa praktyczne modele z napędem elektrycznym, które są przeznaczone dla klientów poszukujących przestronnego auta do pracy i spędzania wolnego czasu. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo są lokalnie bezemisyjne, połączone w sieć i cyfrowe, a ich oprogramowanie może być uaktualniane zdalnie (Over-the-air). Pięciomiejscowy ID. Buzz debiutuje w europejskich salonach w bogatej wersji Pro. Równolegle z nim pojawi się w sprzedaży dostawcza odmiana, ID. Buzz Cargo. Oba modele są wyposażone w nowoczesny system infotainment, wielofunkcyjną kierownicę, reflektory LED, automatyczną klimatyzację, tempomat i systemy wspomagania kierowcy, takie jak Car2X i Front Assist. W ID. Buzz Pro standardem jest także system Lane Assist.

Pojazdy elektryczne w wielu krajach mogą liczyć na system zachęt – w Polsce są to dopłaty rządowe w wysokości 18.750 lub 27.000 zł. Znacznie tańsze jest użytkowanie – koszt energii jest wyraźnie niższy niż paliwa w aucie z konwencjonalnym napędem, bez porównania tańsze są także przeglądy (brak wymiany oleju, stosunkowo długie przebiegi między przeglądami). Do tego dochodzi zrównoważony rozwój.

Platforma MEB: ID. Buzz jest wyposażony w największy stosowany w rodzinie samochodów ID. akumulator. Ma on pojemność 77 kWh (82 kWh brutto) i zasila zamontowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 204 KM, który rozwija moment obrotowy 310 Nm. Zużycie energii wynosi wg WLTP 20,8 kWh/100 km (ID. Buzz Cargo: 20,5 kWh/100 km). Zasięg - do 419km (ID. Buzz Cargo: 424 km). Na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o maksymalnej mocy ładowania do 170 kW, akumulator można naładować od 5 do 80 procent pojemności w ciągu około 30 minut.

ID. Buzz Pro

W wyposażeniu standardowym modelu ID. Buzz Pro znajdują się najnowocześniejsze systemy asystujące, takie jak Car2X (informuje kierowcę o lokalnych zagrożeniach, np. korku za zakrętem), układ wspomagania manewrowania (ułatwia omijanie przy gwałtownym hamowaniu), układ wspomagania przy zmianie pasa ruchu (ostrzega i uruchamia hamulce w przypadku wykrycia pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka), układ hamowania awaryjnego Front Assist (system aktywnego monitorowania odległości od poprzedzającego pojazdu)z funkcją monitorowania pieszych i rowerzystów, układ proaktywnej ochrony pasażerów (m.in. zamyka szyby przed potencjalnym wypadkiem) oraz układ wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu Lane Assist. Ponadto w standardowej specyfikacji znajduje się system rozpoznawania znaków drogowych. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu ułatwiają manewrowanie, a o pożądaną temperaturę dba dwustrefowa klimatyzacja.
Z zewnątrz ID. Buzz Pro wyróżnia się przesuwnymi drzwiami po obu stronach nadwozia, ma także elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, przyciemniane szyby tylne oraz 19-calowe felgi Tilburg. Z przodu opony mają szerokość 235, a z tyłu 255 mm. Ponadto w standardzie są reflektory LED i oświetlenie podłoża przy przednich drzwiach. Standardowym lakierem dla ID. Buzz Pro jest srebrny Mono-Silver.
Przednie siedzenia są umieszczone wysoko, a wybór optymalnej pozycji za kierownicą jest możliwy dzięki podłokietnikom i regulowanej w dwóch płaszczyznach kierownicy wielofunkcyjnej. Przednie fotele mają regulację wysokości. Próżno będzie szukać w kabinie ID. Buzza skóry czy innych materiałów pochodzenia zwierzęcego. Przy produkcji użyto na szeroką skalę materiałów pochodzących z recyklingu. Przykładem takiego rozwiązania jest tkanina wykonana z przędzy, której włókna składają się w 10 procentach z plastiku zebranego w oceanach i 90 procentach z PES, czyli recyklingowanych butelek PET. Wnętrze wykończone jest sztuczną skórą i tkaniną. By pomieścić przedmioty codziennego użytku w ID. Buzz jest wiele schowków i uchwyty na kubki.
ID. Buzz jest wyposażony w dwa ekrany – Digital Cockpit z ekranem 5,3 cala oraz system infotainment Ready 2 Discover z „zawieszonym w powietrzu” 10-calowym ekranem z radiem cyfrowym. System App Connect pozwala na integrację smartfonów za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto. Wszystkie wyświetlacze są rozmieszone ergonomicznie na linii wzroku. To samo dotyczy elementów sterujących. Po prawej stronie kierownicy znajdują się dwa gniazda USB-C, a trzecie znajduje się w drzwiach pasażera siedzącego z przodu. Ponadto ID. Buzz Pro jest standardowo wyposażony w funkcję ładowania indukcyjnego telefonów.
Drugi rząd siedzeń można przesuwać o 150 mm, a także złożyć asymetrycznie dzielone oparcie. Oparcia można również oddzielnie odchylać lub regulować ich kąt nachylenia. Widać tu wielką dbałość o szczegóły – na fotelach umieszczono stylizowane sylwetki ID. Buzza. Przestrzeń bagażowa mieści 1.121 litrów, a po złożeniu kanapy rośnie do 2.205 litrów. Stoliki w oparciach przednich foteli można otwierać pod różnymi kątami, aby umieścić w nich tablety, smartfony lub przekąski. W ścianach przestrzeni bagażowej znajdują się opaski zabezpieczające przestrzeń bagażową, które są mocowane do wykładziny przestrzeni bagażowej za pomocą rzepów i przytrzymują zakupy, walizki i inne bagaże.

Wyposażenie wersji Cargo

ID. Buzz Cargo jest wyposażony w stałą ścianę działową, oddzielającą przestrzeń pasażerską od ładunkowej. Ta ostatnia ma objętość 3,9 m3 i mieści dwie europalety. Długość przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynosi 2,20 metra, a maksymalna szerokość – 1,73 metra. Maksymalna ładowność furgonu wynosi 719 kg. Ładunki można mocować za pomocą sześciu oczek zamocowanych w wytrzymałej podłodze oraz opcjonalnie za pomocą szyn mocujących na ścianach bocznych. Podłoga w bagażniku jest wyłożona sklejką o grubości 5 mm z gumową wykładziną o grubości 15,5 mm.
Towarowy ID. Buzz jest jednym z pierwszych pojazdów użytkowych na świecie, które opuszczają fabrykę ze standardowym systemem ostrzegania Car2X. W wyposażeniu zawsze znajduje się również system Front Assist z funkcją monitorowania pieszych i rowerzystów. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu ułatwiają manewrowanie. W standardzie znajduje się również automatyczna klimatyzacja z możliwością zdalnego sterowanie i filtrem z węglem aktywnym oraz centralny zamek z systemem Keyless Start. Samochód wyposażony jest także w system App Connect z funkcją łączności bezprzewodowej.
W wyposażeniu standardowym znajdują się również: reflektory LED, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, wycieraczka tylnej szyby oraz szyby termoizolacyjne. Podobnie jak w modelu ID. Buzz Pro, klamki drzwi furgonu są zawsze lakierowane w kolorze nadwozia. Odmiana dostawcza jest seryjnie wyposażona w 18-calowe felgi z kołpakami (opony z przodu mają szerokość 235, z tyłu 255 mm). ID. Buzz Cargo standardowo jest lakierowany na kolor biały (Candy White).
W dostawczym ID. Buzz są trzy miejsca z przodu. Obok fotela kierowcy z regulacją wysokości znajduje się podwójna kanapa. Opcjonalnie dostępny jest fotel pojedynczy. Wewnętrzne części siedzeń pokryte są ciemną, odporną na zużycie tkaniną, a zewnętrzne części i oparcia siedzeń równie wytrzymałą, ciemną sztuczną skórą. Trwała jest również wykładzina podłogowa w kabinie.
Podobnie jak ID. Buzz Pro, ID. Buzz Cargo jest wyposażony w system infotainment Ready 2 Discover z 10-calowym ekranem. W wyposażeniu znajduje się również kamera wielofunkcyjna do optymalizacji działania funkcji Front Assist. Gniazdo 12 V i cztery porty USB-C zapewniają zasilanie smartfonów, tabletów i laptopów. W opcji dostępna jest również ładowanie indukcyjne smartfona oraz interfejs do telefonu komórkowego.
ID. Buzz Cargo można precyzyjnie dopasowywać do potrzeb, m.in. jest dostępna uniwersalna podłoga z szynami mocującymi, dodatkowe listwy mocujące na ścianach bocznych i ścianie działowej. Ściana działowa może być wyposażona w okno oraz otwór, umożliwiający przewóz bardzo długich przedmiotów. Inne elementy wyposażenia ID. Buzz Box Cargo to hak holowniczy (z elektrycznym odblokowaniem) oraz gniazdo 230 V przy fotelu pasażera. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.