Wiadomości z rynku

poniedziałek
2 grudnia 2024

Renault odnawia elektryczne dostawczaki

Nowe: Kangoo E-Tech i Master E-Tech
18 lipca 2022

Nowe Kangoo Van E-Tech może pochwalić się zasięgiem do 300 km w cyklu WLTP
Fot. Renault

 
Renault odnawia swoją gamę elektrycznych pojazdów użytkowych, wprowadzając na rynek nowe Kangoo Van E-Tech elektryczne i nowego Mastera E-Tech elektrycznego 52 kWh.
To wszystko 36 lat po premierze pierwszego w pełni elektrycznego prototypu modelu Master i 10 lat po debiucie w salonach pierwszego elektrycznego Kangoo Z.E., które sprzedało się do tej pory w ponad 70 tys. egzemplarzy.

Atuty i nowatorskie rozwiązania znane z Kangoo Van w elektrycznej wersji

W Kangoo Van E-Tech elektrycznym wykorzystano wiele rozwiązań znanych z wersji z silnikiem spalinowym, która zdobyła nagrodę „International Van of the Year 2022” dla najlepszego nowego samochodu dostawczego na rynku.
Akumulator trakcyjny został ukryty pod podłogą, dzięki czemu pojemność przestrzeni ładunkowej nadal wynosi do 3,9 m3 w wersji L1 (4,0 m3 w modelu L2, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w późniejszym terminie), ładowność to 600 kg (800 kg w wersji L22), a na dodatek pojazd ma możliwość holowania przyczepy o masie do 1.500 kg.
Inne, znane elementy wyposażenia to: pomysłowe i unikatowe w tym segmencie drzwi boczne „Open Sesame by Renault” o największej szerokości na rynku (1,45 m), nowatorski składany stelaż „Easy Inside Rack”, znajdujący się pod sufitem, trzy przednie fotele ze składanym oparciem środkowego siedzenia, które błyskawicznie zamienia wnętrze w mobilne biuro oraz schowki o łącznej pojemności 44 litrów, w tym szuflada „Renault Easy Life”.
Za sprawą akumulatora litowo-jonowego 45 kWh, który jest zbudowany z ośmiu niezależnych i łatwych w naprawie modułów, nowe Kangoo Van E-Tech może pochwalić się zasięgiem do 300 km w cyklu WLTP. Dzięki temu użytkownicy furgonetek mogą spokojnie planować większość codziennych przejazdów w celach zawodowych przy niskich kosztach posiadania i eksploatacji pojazdu.
Akumulator, który występuje w wersjach z ładowarką 22 kW, jest wyposażony w hydrauliczny układ chłodzenia oraz elektryczny układ podgrzewania, które umożliwiają jego eksploatację w odpowiednich zakresach temperatur, co przekłada się na zachowanie zasięgu, ale także skraca czas ładowania.
Akumulatory są objęte gwarancją na osiem lat lub 160 tys. km. W tym okresie są wymieniane nieodpłatnie, jeśli ich pojemność spadnie poniżej 70% wartości znamionowej (SoH).
Kangoo Van E-Tech jest wyposażane w silnik o mocy 90 kW, rozwijający natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm, który pozwala na płynną i bezpieczną jazdę w różnych warunkach. Tryb Eco, zalecany przy niewielkim obciążeniu pojazdu, ogranicza moc i prędkość maksymalną, aby zapewnić większy zasięg.
Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów hamowania rekuperacyjnego:
  • Sailing: tryb ograniczonego odzyskiwania energii przystosowany do jazdy na autostradach i trasach szybkiego ruchu.
  • Drive: domyślny tryb odzyskiwania energii do wszechstronnego użytkowania. Przy puszczeniu pedału gazu daje podobne odczucie hamowania jak w samochodzie z silnikiem spalinowym.
  • Brake: tryb maksymalnego odzyskiwania energii do stosowania w korkach lub na trasach w terenie górzystym.

Pojemność przestrzeni ładunkowej w Kangoo Van E-Tech nadal wynosi do 3,9 m3 w wersji L1 (4,0 m3 w modelu L2, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w późniejszym terminie)
Fot. Renault

Klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje energię.
Różne kombinacje trybów działania napędu i hamowania zapewniają kierowcy wybór spośród sześciu odmiennych typów jazdy, a tym samym wygodę prowadzenia i zasięg, w zależności od sposobu użytkowania pojazdu i warunków na drodze.
Informacje o wybranym trybie jazdy, zarządzaniu energią elektryczną oraz o działaniu systemów wspomagania prowadzenia są zgrupowane na 10-calowym, cyfrowym kolorowym ekranie na tablicy rozdzielczej, zapewniającym całą gamę możliwości personalizacji (dostępny jako opcja).
W celu zagwarantowania jak największego zasięgu o każdej porze roku, auto jest wyposażone w system automatycznej klimatyzacji z pompą ciepła. Dzięki odwracalnemu obiegowi termodynamicznemu możemy korzystać zimą z ogrzewania, a latem z klimatyzacji. W trybie ogrzewania system podnosi temperaturę w kabinie pasażerskiej, pobierając ciepło z powietrza na zewnątrz, a układ klimatyzacji wychwytuje z kolei ciepło z kabiny pasażerskiej, żeby odprowadzić je poza samochód.
Pompa powietrza osiąga optymalną efektywność w temperaturze od -15 do +15°C, zapewniając komfort termiczny, a jednocześnie nie zmniejsza zasięgu. Dodatkowo nowy elektryk zapewnia w opcji podgrzewane: przednią szybę, przednie fotele oraz kierownicę. Wszystkie te elementy wyposażenia zapewniają jeszcze wyższy komfort termiczny i w niewielkim stopniu obciążają akumulator.
W celu naładowania akumulatora Van E-Tech proponuje wybór trzech rodzajów ładowarek:

Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator Kangoo Van E-Tech naładuje się od poziomu 15% do 80% w ciągu 2 godzin i 40 minut; w przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin
Fot. Renault

W Kangoo Van E-Tech elektrycznym wykorzystano wiele rozwiązań znanych z wersji z silnikiem spalinowym
Fot. Renault

  • W standardzie samochód wyposażony jest w dwa rodzaje ładowarek pokładowych:
    • ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW, przystosowaną do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych;
    • ładowarkę trójfazową o mocy 22 kW, która rozszerza możliwości ładowania AC, umożliwiając wykorzystanie pełnej szybkości ładowania dostępnej na większości stacji publicznych AC.
  • Dodatkowo jako opcja dla ładowarki 22 kW dostępna jest ładowarka szybkiego ładowania o mocy 80 kW (na prąd stały), która umożliwia doładowanie 170 km (WLTP) w ciągu zaledwie 30 minut.
Po podłączeniu do Wallboxa 11 kW akumulator Kangoo Van E-Tech naładuje się od poziomu 15% do 80% w ciągu 2 godzin i 40 minut. W przypadku Wallboxa 7,4 kW będzie potrzebował niespełna 6 godzin.
Dzięki aplikacji My Renault na smartfony lub systemowi multimedialnemu Renault Easy Link, nowe Kangoo elektryczne dysponuje specjalnymi usługami mobilnymi, takimi jak:
  • programowanie ładowania akumulatora oraz zdalna kontrola stanu naładowania
  • programowanie wstępnego ogrzewania lub schładzania kabiny
  • wyszukiwanie stacji ładowania na trasie
  • obliczanie celu podróży dostępnego na pozostałym zasięgu akumulatora.

Maubeuge, centrum produkcyjne w sercu ElectriCity

Od 2011 roku zakład Renault w Maubeuge w regionie Hauts-de-France produkuje model Kangoo na rynki całego świata. Razem z zakładami w Douai i Ruitz fabryka jest częścią nowego hubu ElectriCity – największego w Europie i najbardziej konkurencyjnego ośrodka produkcji pojazdów elektrycznych, gdzie koncern Renault zamierza wyprodukować 400 tys. samochodów elektrycznych do 2025 roku.
Na potrzeby produkcji wersji osobowych i dostawczych Nowego Kangoo, samochodów marek partnerskich Mercedes i Nissan oraz żeby zagwarantować najwyższe standardy produkcji, Renault zainwestowało w fabrykę 450 milionów euro oraz zbudowało nowy zakład montażu akumulatorów.
Silnik elektryczny nowego Kangoo Van E-Tech, jak również ładowarki są produkowane w fabryce Renault w Cléon, w Normandii.

Master nadal przestronny w wersji elektrycznej, z większym zasięgiem

Nowy Master E-Tech elektryczny, czyli duży elektryczny pojazd dostawczy Renault, jest wyposażony w nowy akumulator o mocy 52 kWh, dzięki czemu jego zasięg w cyklu WLTP zwiększył się do 200 km.
Podobnie jak w nowym Kangoo Van E-Tech, klasyczny, hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez system ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje energię podczas hamowania.
Tryb Eco – ogranicza maksymalną moc i prędkość, a w połączeniu z oponami o niskich oporach toczenia zapewnia większy zasięg i komfort jazdy.
Dostępne są dwa typy ładowarek:
  • ładowarka jednofazowa na prąd zmienny o mocy 7,4 kW przystosowana do wszelkich rodzajów ładowania w warunkach domowych;
  • ładowarka 22 kW DC polecana do szybkiego ładowania na publicznych stacjach, która umożliwia doładowanie 50 km zasięgu WLTP w 45 minut.

Nowy Master E-Tech elektryczny jest wyposażony w nowy akumulator o mocy 52 kWh, dzięki czemu jego zasięg w cyklu WLTP zwiększył się do 200 km
Fot. Renault

Po podłączeniu do Wallboxa 7,4 kW akumulator nowego modelu elektrycznego, o pojemności 52 kWh naładuje się do 80% pojemności w ciągu pięciu godzin.
W przypadku ładowania z gniazdka domowego 3,7 kW ładowanie będzie trwało 10 godzin.
Nowy Master E-Tech jest napędzany silnikiem elektrycznym o wysokiej sprawności energetycznej i mocy 57 kW (odpowiadającej 76 KM). To jednostka polecana do jazdy po mieście i drogach podmiejskich, która wyróżnia się dużą elastycznością.
Nowy Master elektryczny 52 kWh będzie dostępny w trzech długościach i dwóch wysokościach, w wersjach o masie 3,1 t lub 3,5 t. Furgon ma pojemność przestrzeni ładunkowej od 8 do 15 m3. Podwozie z kabiną dostępne w wersjach L2 i L3 jest polecane do takich rodzajów zabudów, jak platforma, wywrotka lub zabudowy wielkogabarytowe o pojemności do 20 m3.
W pełni elektryczny Master ma analogiczną przestrzeń ładunkową jak wersja z silnikiem spalinowym, czyli jedną z największych w tej kategorii pojazdów.
Deska rozdzielcza nowego modelu elektrycznego jest wyposażona w elementy dobrze znane z wersji napędzanej silnikiem spalinowym:
  • Półkę „Easy Life” umieszczoną nad schowkiem, która rozkłada się po naciśnięciu palcem i zapewnia:
    • dodatkowe miejsce do pracy,
    • przestrzeń, gdzie możemy wygodnie zjeść lunch – znajdziemy tam także duży, centralnie umieszczony uchwyt na kubek,
  • Pojemną i łatwo dostępną szufladę „Easy Life” o pojemności 10,5 l,
  • Indukcyjną ładowarkę do smartfonów,
  • Stację dokującą na tablet,
  • System multimedialny R-link Evolution.

Master elektryczny 52 kWh dostępny jest m.in. jako podwozie z kabiną, polecane do zabudów, takich jak platforma, wywrotka lub zabudowy wielkogabarytowe
Fot. Renault

Nowy Master E-Tech elektryczny 52 kWh może zostać wyposażony w system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta parkowania tyłem i kamerę cofania oraz wszystkie najnowsze układy wspomagające kierowcę:
  • „Front Park Assist” - wspomaganie parkowania przodem
  • „Rear Park Assist” - wspomaganie parkowania tyłem
  • Kamerę cofania
  • Zastępującą lusterko wewnętrzne kamerę “Rear View Assist” z ekranem w górnej części przedniej szyby, zapewniającą widok najbliższego i dalszego otoczenia samochodu z tyłu
  • Dostępny w standardzie system Side Wind Assist, który stabilizuje tor jazdy przy silnym wietrze, włącza się powyżej prędkości 70 km/h i w ekstremalnych warunkach zapewnia korektę toru jazdy do 50% odchylenia
  • Automatyczne reflektory i wycieraczki (w standardzie)
  • Aktywny system wspomagania nagłego hamowania (AEBS), który jest aktywowany podczas jazdy po mieście i po autostradzie
  • Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Od 1980 roku Master zjeżdża z taśm montażowych należącej do Renault fabryki SoVab w Batilly. Produkowany w zakładzie Renault w Batilly we Francji i od 2009 roku w Curtibie w Brazylii, jest liderem na rynkach Francji, Polski, Słowenii, Chorwacji, Brazylii i Maroka. Silnik elektryczny 52 kWh nowego Mastera E-Tech, jak również ładowarki są produkowane w fabryce Renault w Cléon, we francuskiej Normandii. Akumulatory powstają w fabryce w mieście Flins, a model został elektryfikowany w zakładach w Gretz-Armainvilliers. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.