
Zeroemisyjna ciężarówka wyjeżdża każdego dnia z magazynu w Coslada, by dostarczyć towary do centrum Madrytu
Fot. Dachser
Codzienne kursy elektrycznej ciężarówki
Zeroemisyjna ciężarówka wyjeżdża każdego dnia z magazynu centralnego Dachser w Coslada, by dostarczyć towary do centrum Madrytu. Jedną z jej zalet jest niski poziom hałasu, dzięki czemu nocne dostawy nie są tak uciążliwe dla mieszkańców tej części miasta.– Dachser jest zaangażowany w ochronę klimatu i aktywnie podchodzi do tej kwestii, wdrażając strategię, która koncentruje się na efektywności w zakresie zużycia energii, a także procesów produkcyjnych i logistycznych
– podkreśla Silva Celestino, managing director European Logistics Iberia w Dachser
W tym celu firma postawiła na model Fuso eCanter, jedyny na rynku seryjnie produkowany 7,5-tonowy w pełni elektryczny samochód ciężarowy, którego zasięg wynosi do 120 km, a ładowność 2,7 tony i może pomieścić 10 palet. eCanter to samochód ciężarowy sprawdzający się w dostawach w centrach miast ze względu na swoje rozmiary, dużą zwrotność, a w przypadku pojazdu elektrycznego – zerową emisję spalin oraz cichą pracę.
Logistyka miejska bardziej przyjazna środowisku
Dzięki innowacyjnej koncepcji Dachser Emission-Free Delivery dostawca usług logistycznych zarządza dostawami towarów w centrach miast wyłącznie za pomocą pojazdów o zerowej emisji zanieczyszczeń powietrza i gazów cieplarnianych oraz mniejszej emisji hałasu.Program został uruchomiony w grudniu 2018 roku w niemieckim mieście Stuttgart. Od tego czasu koncepcja została rozszerzona na miasta Strasburg i Paryż (Francja), Freiburg (Niemcy), Oslo (Norwegia), Praga (Czechy) i Porto (w Portugalii). Do końca 2022 r. zostanie ona wdrożona w sumie w jedenastu europejskich miastach.