Elektryków przybywa, zapotrzebowanie na akumulatory będzie rosło Fot. Volkswagen
Firmy Volkswagen i Bosch utworzyły jednostkę projektową z myślą o przygotowaniu założenia nowej firmy do końca 2022 r. Koncerny chcą uprzemysłowić procesy produkcji ogniw akumulatorowych, mając wspólny cel finansowego i technologicznego przywództwa w wyposażaniu zakładów produkcji ogniw w Europie. W tym celu partnerzy zaoferują systemy produkcyjne i rozwiązania do digitalizacji, a także pomoc we wdrożeniu i utrzymaniu.
Chcą grać pierwsze skrzypce w produkcji akumulatorów
Grupy Volkswagen i Bosch podpisały protokół ustaleń w celu zbadania potencjalnego stworzenia europejskiego dostawcy rozwiązań wyposażenia akumulatorów. Obie firmy planują zapewnić producentom systemów baterii i ogniw baterii zintegrowane systemy produkcji ich, a także lokalne wsparcie we wdrażaniu i konserwacji. Chcą stać się liderami finansowymi i technologicznymi w uprzemysłowieniu technologii bateryjnych oraz masowej produkcji nowoczesnych i zrównoważonych akumulatorów. Dzięki podejściu do produkcji „lokalne na lokalne” projekt ten ma pozwolić im również zrobić nowy krok w kierunku mobilności neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla. W samej Europie Grupa Volkswagen planuje zbudować sześć fabryk ogniw do 2030 roku. – Volkswagen i Bosch zbadają możliwość rozwoju w Europie tej nowej branży, która może przynieść miliardy euro. Nasza decyzja o aktywnym zaangażowaniu się w pionową integrację łańcucha wartości produkcji akumulatorów opiera się na istnieniu znaczących nowych centrów zysku – powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Volkswagen Group, odpowiedzialny za technologię i prezes zarządu Volkswagen Group Components. – We współpracy z Volkswagenem dążymy do uprzemysłowienia procesów produkcji ogniw akumulatorowych za pomocą znormalizowanego wyposażenia. Jesteśmy do tego szczególnie dobrze przygotowani – zapewnił Rolf Najork, członek zarządu Robert Bosch Group i prezes zarządu firmy Bosch Rexroth.
Potencjał jest ogromny
Firmy chcą dostarczać wszystkie procesy i komponenty niezbędne do produkcji ogniw i systemów akumulatorowych na dużą skalę. W przemyśle zapotrzebowanie jest ogromne: w samej Europie różne firmy planują budowę fabryk ogniw o łącznej rocznej wydajności około 700 GWh do 2030 roku. Partnerstwo będzie czerpać z uzupełniających się obszarów wiedzy, ponieważ Volkswagen jest renomowanym producentem samochodów, który ma szansę stać się głównym producentem ogniw akumulatorowych, podczas gdy Bosch ma know-how w zakresie automatyzacji fabryki i integracji systemów. (z)