Wiadomości z rynku

poniedziałek
28 kwietnia 2025

Kolejny odcinek S7 na południe od stolicy oddany do ruchu

Duże mobilki na razie mogą korzystać tylko z odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Lotnisko i Zamienie
31 sierpnia 2022

Fot. GDDKiA

 
We wtorek, 30 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu fragment południowego wylotu z Warszawy w kierunku Krakowa, Kielc i Radomia. Obecnie umożliwia on dojazd do okolicznych miejscowości - swoją podstawową funkcję tzw. przepustowości tranzytowej ma osiągnąć jeszcze w tym roku, a po udostępnieniu kolejnego odcinka, Lesznowola - Tarczyn Północ, połączy się z istniejącą już S7 w kierunku Krakowa.

S7 Lotnisko - Lesznowola

To przedłużenie drogi ekspresowej S79, oddanej do ruchu w 2013 roku wraz z kolejnym odcinkiem S2 Południowej Obwodnicy Warszawy (S2 POW). Wyprowadza ruch ze stolicy na południe od węzła Warszawa Lotnisko na skrzyżowaniu z S2 POW. Odcinek od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km to dwujezdniowa trasa z trzema pasami ruchu. Wybudowano dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola. Realizację 29 km południowego wylotu S7 z Warszawy do Grójca, podzielono na trzy odcinki. Z dwóch skrajnych kierowcy już korzystają. Do czasu zapewnienia przejezdności na środkowym z nich, wyjazd w kierunku Krakowa będzie prowadził, tak jak dotychczas, przez S8 do Janek i dalej przez DK7 do węzła Tarczyn Północ na S7.

Czasowa organizacja ruchu, ograniczenia tonażowe

Odcinek Warszawa Lotnisko - Lesznowola powstał w docelowym układzie i po połączeniu z sąsiednim zapewni nowy wyjazd ze stolicy w kierunku Krakowa. Niestety, za sprawą braku nowego przebiegu drogi wojewódzkiej 721, zjazd z S7 na jej obecny przebieg w kierunku Nadarzyna i Piaseczna ma tymczasowe rozwiązanie. Z węzła Lesznowola w kierunku Nadarzyna kierowcy wjeżdżają na drogę serwisową po zachodniej stronie S7, do ulicy Słonecznej. Z kolei ruch w kierunku Piaseczna prowadzi przez węzeł Lesznowola, do wybudowanego ronda w ciągu ul. Postępu oraz dalej ulicą Postępu do ulicy Słonecznej.  Jednocześnie wjazd na drogę ekspresową z lokalnej sieci dróg odbywa się wyłącznie ulicą Postępu. Taka organizacja ruchu spowodowała też ograniczenia dla pojazdów powyżej 3,5 t. Mogą one korzystać tylko z odcinka pomiędzy węzłami Warszawa Lotnisko i Zamienie. Umowa o wartości ok. 457,3 mln zł została zawarta w lutym 2020 r. Zadaniem wykonawcy, firmy Polaqua, była kontynuacja projektowania i budowa odcinka drogi ekspresowej S7. GDDKiA była zmuszona do odstąpienia od umowy z poprzednim wykonawcą, firmą Rubau Polska, która nie była w stanie zrealizować tego zadania. Budowa 29 km południowego wylotu S7 z Warszawy jest współfinansowana przez Unię Europejską. (z)

Źródło: GDDKiA

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.