Wiadomości z rynku

poniedziałek
28 kwietnia 2025

MAN zaprezentuje na IAA elektryczną ciężarówkę długodystansową

eTruck trafi do sprzedaży w przyszłym roku
31 sierpnia 2022

Elektryczna ciężarówka nadaje się do ciężkiego transportu na długich dystansach o dziennym zasięgu od 600 do 800 kilometrów Fot. MAN

 
MAN zaprezentuje na targach IAA Transportation w Hanowerze (20-25 września) swoją w pełni elektryczną ciężarówkę eTruck. Pojazd, który został zaprezentowany w maju ubiegłego roku w Berlinie, trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Producent zapowiada, że ​„przygotowania do wielkoseryjnej produkcji elektrycznych ciężarówek w Monachium są na zaawansowanym etapie. Wprowadzono 20 prototypów ciężkiego eTruck, testując przyszłą produkcję mieszaną z konwencjonalnymi ciężarówkami w rzeczywistych warunkach. W tym samym czasie w Monachium w zakresie elektryczności przeszkolono już 1.700 pracowników. – MAN przygotowuje się na przyszłość elektromobilności i kontynuuje transformację w dostawcę zrównoważonych rozwiązań transportowych dla przyjaznego dla klimatu transportu drogowego. Nasz ciężki eTruck ma zjechać z linii produkcyjnej w Monachium na początku 2024 roku. W tym celu szkolimy teraz pracowników w zakresie technologii wysokiego napięcia i zwiększamy elastyczność produkcji w naszym głównym zakładzie w Monachium – mówi Alexander Vlaskamp, dyrektor generalny MAN Truck & Bus.

Ciężarówki elektryczne to nowe wymagania

Produkcja pojazdów elektrycznych w dużych ilościach przemysłowych wymaga nowych procesów produkcyjnych. W porównaniu do ciężarówki z napędem konwencjonalnym, elektryczna wyróżnia się nowymi komponentami, takimi jak akumulator i silnik elektryczny, czy kable wysokiego napięcia. W fabryce MAN w Monachium na tej samej linii produkcyjnej będą produkowane konwencjonalne i akumulatorowe pojazdy, aby zapewnić optymalne wykorzystanie zakładów produkcyjnych. Jest to duże wyzwanie dla maszyn i technologii, ale także dla pracowników. Jak wskazuje Thorsten Campehl, kierownik zakładu w Monachium: „Musimy przekonać ludzi i wesprzeć ich na etapie tych fundamentalnych zmian. Kluczem do osiągnięcia tego celu jest jasna wizja fabryki, a także szkolenie i rozwój ludzi.”

Przygotowanie do produkcji mieszanej

W przypadku złożonej produkcji mieszanej, celem jest opracowanie od samego początku elementów modułowych, zwłaszcza podwozia i okablowania, które mogą być wykorzystywane w obu koncepcjach napędu, aby umożliwić instalację konwencjonalnego silnika spalinowego i skrzyni biegów, jak i modułów akumulatorowych i silnika elektrycznego na linii montażowej. Szczególną cechą techniczną pionierskiego „lwa” elektrycznego jest jego przygotowanie do przyszłego ładowania megawatowego: wysokie pojemności ładowania przy krótkim czasie ładowania sprawiają, że ciężarówka elektryczna nadaje się do ciężkiego transportu na długich dystansach o dziennym zasięgu od 600 do 800 kilometrów. Według niemieckiego producenta, połączeniu z niskimi kosztami eksploatacji i najlepszym bilansem energetycznym, akumulatorowe pojazdy elektryczne oferują tym samym najbardziej odpowiednią technologię dla przyszłych flot pojazdów użytkowych wolnych od CO2. (z)

MAN eTruck, zwany też emobility, gotowy do prezentacji na IAA Fot. MAN

W zakładach w Monachium trwają przygotowania do rozpoczęcia produkcji długodystansowego elektryka Fot. MAN

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.