Innowacyjne pojazdy do transportu intermodalnego, miejskiego, drobnicowego, budowlanego, rolniczego i płynnego
Fot. Kässbohrer
Podczas IAA Transportation 2022, Kässbohrer przedstawił dziewięć nowych pojazdów. Premierowe produkty prezentują szeroki zakres innowacji, a wśród nich są pojazdy zwiększające wydajność w operacjach intermodalnych, transporcie płynów, a także transporcie ciężkich ładunków.
K. SHG AVH uzupełnia ofertę intermodalną marki
Kässbohrer oferuje pełną gamę pojazdów intermodalnych, z najlżejszym 45-stopowym wymiennym nadwoziem K.SWAU CL, zdobywcą drugiego miejsca w kategorii „Nadwozie” Trailer Innovation 2021, Huckepack Curtainsider K.SCS X+, Dry Freight Intermodal Plywood Box K.SBT T oraz zdobywcą Trailer Innovation 2019 Award w kategorii „Podwozie” K.SHG AVMH. Najnowszy produkt w ofercie intermodalnej, tozsuwane podwozie kontenerowe K.SHG AVH ucieleśnia ośmiokątną konstrukcję ramy podwozia, zwycięzcy kategorii Trailer Awards „Chassis”. Innowacyjna konstrukcja eliminuje wszystkie tradycyjne problemy wytrzymałościowe, które prowadzą do trwałych uszkodzeń naczep, nie rozwiązane od 30 lat. Naczepa K.SHG AVH została zaprojektowana do bezpiecznego przewozu kontenerów od 20 do 45 stóp. Jak informuje producent, solidna konstrukcja podwozia K.SHG.AVH z powłoką KTL, wykonana z wysokiej jakości i wytrzymałej stali S700 MC, zgodna z normą ISO 1726-2 i ISO 1726, zapewnia najlepszą wydajność rozkładu ładunku, także w transporcie kontenerów 20-stopowych. Oprócz opatentowanej, nowatorskiej ośmiokątnej ramy centralnej, K.SHG AVH posiada mechaniczne przedłużenia z przodu i z tyłu, a także przyjazne dla użytkownika pneumatyczne systemy blokujące z tyłu, aby zapewnić łatwość obsługi, wydajność i bezpieczeństwo.
K.SBT CS: najnowsze rozwiązanie w ofercie City Logistics
Na potrzeby operacji w mieście Kässbohrer wprowadził na rynek solidną skrzynię do transportu ładunków suchych, wykonaną ze sklejkowej górnej konstrukcji, osadzonej na 2-osiowym podwoziu, o długości zaledwie 11.025 mm i mechaniczną osią skrętną. Dzięki osi kierowanej K.SBT CS umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa, zużycia opon i minimalizuje zużycie czasu, umożliwiając większą zwrotność nawet na wąskich drogach miejskich.
K.STL P: z trzykomorowym zbiornikiem ze stali nierdzewnej
Transport żywności, towarów niebezpiecznych, a nawet obornika umożliwiają pojazdy zbiornikowe Kässbohrer, o różnych pojemnościach i specyfikacjach, wykonywane ze stali nierdzewnej lub aluminium. Ponadto producent oferuje różne warianty izolacji lub ogrzewania. Nowym produktem, wprowadzonym na rynek, jest ciśnieniowa cysterna spożywcza K.STL P, opracowana z myślą o wysokiej wydajności operacji, dzięki zbiornikowi o pojemności 32.000 litrów z trzema komorami do transportu różnych produktów spożywczych. Szczególną uwagę konstruktorzy zwrócili na higienę użytkowania, dzięki certyfikacji ATP zbiornika ze stali nierdzewnej IN-Class 14301. K.STL P oferuje wydajne operacje transportu żywności dzięki możliwości zastosowania pompy wyładowczej, jakości wewnętrznej powierzchni 2R, wygładzonym i polerowanym szwom spawalniczym oraz liniom do czyszczenia CIP. Zaprezentowano również cysternę K.STC PR, która została opracowana z uwzględnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa w transporcie płynnych chemikaliów, bez uszczerbku dla łatwości obsługi. Przy masie własnej 6.980 kg K.STC PR jest najlżejszą na rynku cysterną do przewozu towarów niebezpiecznych z pojemnością 37,5 m3. Wykończenie powierzchni wewnętrznej i elektropolerowana rama I-frame ze stali nierdzewnej K.STC PR sprawiają, że czyszczenie jest łatwe i szybkie.
KK.SSK 66 i K.SSL 45: nowe silosy w gamie lekkich pojazdów Kässbohrer
Kässbohrer oferuje leżące silonaczepy, które są dostępne od 31 m³ do 40 m³, o unikatowej konstrukcji, o najniższej masie w swoim segmencie, szybkim rozładunku, z zapewnieniem wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Naczepy silosy z wywrotem są dostępne w wersjach o pojemności od 40 m³ do 90 m³. Opcjonalny system Digital Trailer Control (DTC) zwiększa bezpieczeństwo podczas procesu rozładunku i zwiększa wydajność. Firma opracowała najlżejszy silos wywrotny na rynku, ze standardowymi funkcjami - K.SSK 66, osadzany na 4-osiowym podwoziu, do operacji w krajach skandynawskich oraz najlżejszy leżący silos na rynku - K.SSL 45 dla najbardziej wydajnego transportu i rozładunku o materiału o niskiej gęstości. Silos wywrotny K.SSK66, dzięki masie własnej 7.950 kg, masie całkowitej 47 ton i nośności osi 30 ton zapewnia maksymalną ładowność przy jednoczesnej wydajności operacyjnej, dzięki sześciu włazom i czwartej osi skrętnej. Najlżejszy niewywrotny silos na rynku, K.SSL 45, polecany jest do najbardziej wydajnego transportu i rozładunku materiałów o niskiej gęstości. Dzięki masie własnej 4.950 kg, silos K.SSL 45 zapewnia maksymalną ładowność i, jak zapewnia producent, najlepszy całkowity koszt posiadania.
K.SPH M: wyjątkowo zwrotna niskopodwoziowa
Na IAA pokazano nową, podwójnie wysuwaną, hydraulicznie sterowaną platformę niskopodłogową, na 4-osiowym podwoziu, K.SPH M 4, która została zaprojektowana z myślą o dużej zwrotności nawet na najwęższych zakrętach. Dzięki ekstremalnej długości całkowitej wynoszącej 30 metrów oraz mocnemu i płaskiemu podwoziu z wysokością sprzęgu Mega, ma zapewniać elastyczny i bezpieczny transport ciężkich i balastowych ładunków. Producent zapewnia o maksymalnej ładowności przy masie własnej 13.950 kg, Uzyskano techniczne obciążenie osi nie mniejsze niż 10 ton, dzięki systemowi zawieszenia pneumatycznego.
K.SLA RJ: najmniejsza wysokość załadunku w gamie Complete Construction
Nowa rozsuwana, 3-osiowa naczepa niskopodwoziowa K.SLA RJ 3, według przedstawicieli marki wyznacza nowe standardy w transporcie ciężkich towarów, minimalizując wysokość platformy, dzięki nowej konstrukcji podwozia. Za pomocą wnęk na koła wysokość załadunku K.SLA RJ 3 obniżono do 375 mm. Nowa naczepa o masie własnej poniżej 10.000 kg, osiąga dużą ładowność i umożliwia bardziej energooszczędny i ekologiczny transport towarów ciężkich i nietypowych. Aby zapewnić elastyczność operacyjną i bezpieczeństwo, w K.SLA RJ 3 zaprojektowano m.in. wnękę na ramię koparki, a także nowe pierścienie mocujące o zwiększonej nośności do 10 ton, które są rozmieszczone tak, aby optymalnie dało się rozłożyć ładunek.
K.SKA AG: bezpieczny transport towarów masowych
Z myślą o transporcie m.in. płodów rolnych, opracowano aluminiową wywrotkę o pojemności 55 m3. K.SKA AG ma zapewniać najwyższy, przyjazny dla użytkownika standard ergonomii w branży rolniczej. Nisko położony środek ciężkości i optymalne rozłożenie obciążenia w, K.SKA oznaczają bezpieczeństwo i niezawodność transportu. Jednocześnie nowy pojazd jest lżejszy dzięki nowemu aluminiowemu podwoziu. Dzięki odpornym na zużycie i na temperaturę aluminiowym profilom modułowym górnej konstrukcji możliwe są łatwe przewożenie najcięższych ładunków i oszczędność na naprawach i konserwacji. Przednia platforma, plandeka i tylne drzwi zostały specjalnie zaprojektowane, aby zapewnić obsługę przyjazną dla użytkownika i oszczędność czasu. Oprócz odpowiedniej konstrukcji do przewozu szerokiej gamy materiałów rolniczych, takich jak soja, kukurydza, rzepak, buraki cukrowe, zboże i inne, K.SKA AG nadaje się do przewozu bioodpadów, towarów paletowych, odpadów workowanych i nawozów. Pierścienie mocujące na podłodze zapewniają bezpieczny transport ładunków paletowych.
K.SCS X + L: długa naczepa kurtynowa z dynamicznym rozstawem osi
Bazując na bogatym doświadczeniu w krajach, w których dopuszcza się dłuższe i cięższe pojazdy, Kässbohrer opracował pojazd K. SCS X+L o długości 14.980 mm, który od chwili powstania w 2018 roku oferował dynamiczny rozstaw osi, zapewniający zwrotność w różnych warunkach. Model ten był nominowany w kategorii „Koncepcja” do nagrody Trailer Innovation Awards 2021. Dzięki 10% większej ładowności K. SCS X+L mieści 37 europalet i zmniejsza koszty operacyjne użytkowników, jednocześnie przyczyniając się do redukcji emisji CO2.
Kässbohrer z nagrodą Trailer Innovation Awards 2023
W konkursie Trailer Innovation 2023, firma Kässbohrer zdobyła drugie miejsce w kategorii „Bezpieczeństwo”, dzięki swojemu zintegrowanemu urządzeniu zabezpieczającemu, wraz z dwiema nominacjami za rozszerzone, proaktywne wsparcie jazdy w kategorii „Koncepcja”. Dzięki innowacjom firma otrzymała najbardziej prestiżową nagrodę Trailer Innovation Award pięć razy w ciągu ostatnich trzech kolejnych kadencji. Kässbohrer analizując ryzyko kradzieży TAPA w międzynarodowym transporcie towarowym, nielegalnej migracji i danych dotyczących handlu ludźmi oraz na podstawie wywiadów z firmami różnej wielkości, stowarzyszeniami i ogólnymi interesariuszami, opracował wewnętrzny system powiadamiania o niebezpieczeństwie „Urządzenie ochrony integralności”, do monitorowania określonego obszaru wewnętrznego i natychmiastowego powiadamiania o nieautoryzowanych wejściach do ładowni. Niedrogie, praktyczne urządzenie z 2-letnią żywotnością baterii, można zainstalować na dowolnej przyczepie/naczepie w warsztatach posprzedażowych w ciągu godziny. Opatentowane urządzenie zabezpieczające wykrywa wszelkie nieautoryzowane wejście z boku, z dachu, podłogi lub drzwi, gdy tylko zostanie naruszona integralność przestrzeni wewnętrznej. Integrity Protection Device powiadamia dokładnie o lokalizacji punktu naruszenia i obszaru wewnętrznego, za pośrednictwem wiadomości SMS, e-maila i opcjonalnego portalu internetowego, jednocześnie uruchamiając alarmy dźwiękowe i wizualne. Firma przeprowadziła szeroko zakrojone testy, w tym testy drogowe z udziałem międzynarodowych firm transportowych, aby potwierdzić funkcjonalność urządzenia Integrity Protection w każdych warunkach środowiskowych. Chodziło o sprawdzenie m.in. odporności na kurz, wilgoć/wodę, zakłócenia elektryczne lub wibracje oraz ekstremalne temperatury od +70 do - 20 stopni.
***
Na zdjęciach – ekspozycja Kässbohrer na tegorocznych targach IAA. (z)
Fot. Kässbohrer







