Wiadomości z rynku

piątek
25 kwietnia 2025

Ekspansywne zamierzenia Apollo Tyres

Firma ogłasza pięcioletni plan rozszerzenia udziału w rynku samochodów ciężarowych i autokarów
31 października 2022

Fot. Apollo Tyres

 
• Firma Apollo Tyres planuje podwojenie produkcji opon TBR w Europie
• Firma zamierza uzupełnić ofertę w zakresie rozmiaru i specyfikacji opon do samochodów ciężarowych i autokarów nawet do 90% zapotrzebowania do 2025 roku
• Potwierdzono produkcję nowej opony do naczep na długie dystanse z klasą A
w zakresie oporów toczenia na początku 2023 roku
• Pierwsze 19,5-calowe opony do pojazdów ciężarowych i przyczep już w przyszłym roku
• Apollo Tyres wejdzie również na rynek 22,5-calowych opon zimowych
• Trwają także prace nad połączonymi rozwiązaniami w zakresie opon, włączając w to oznaczenia RFID oraz czujniki TPMS
Firma Apollo Tyres ogłosiła wprowadzenie nowego planu strategicznego na pięć lat, dotyczącego budowania pozycji na europejskim rynku opon do samochodów ciężarowych i autokarów oraz opon radialnych (TBR). Plan obejmuje środki mające na celu podwojenie produkcji opon TBR w porównaniu z rokiem ubiegłym w nowoczesnym zakładzie na Węgrzech, a także rozszerzenie oferty produktów w celu spełnienia nawet do 90% wymagań segmentu opon TBR w zakresie rozmiaru i specyfikacji do 2025 roku. W przyszłym roku firma Apollo Tyres wprowadzi na rynek swoje pierwsze opony do samochodów ciężarowych i przyczep przeznaczone do obręczy o średnicy 19,5 cala, powszechnie używanych w transporcie regionalnym, wymagającym mniejszego tonażu oraz dużych przebiegów. Początkowo firma skoncentruje się na siedmiu najpopularniejszych wymiarach, a jej celem jest spełnienie wymagań rynkowych w zakresie 19,5-calowych opon w 81% do 2025 r. W ramach nowego planu firma wejdzie również na rynek 22,5-calowych opon zimowych, zapewniając nowy poziom osiągów i wydajności w różnych warunkach pogodowych oraz uzupełniając istniejącą gamę opon do pojazdów ciężarowych i przyczep.

Pierwszą opona do przyczep na długie dystanse (LHT)

Firma wprowadza też pierwszą oponę do przyczep na długie dystanse (LHT). Całkowicie nowy model EnduMile LHT z klasą A w kategorii oporów toczenia będzie najtrwalszą i zapewniającą największą oszczędność paliwa oponą do samochodów ciężarowych, jaką kiedykolwiek wyprodukowała firma Apollo Tyres. Nowy produkt do przyczep opracowano z myślą o zdeklasowaniu najlepiej sprzedających się i najbardziej wydajnych opon w segmencie LHT, a wkrótce dołączą do niego warianty opon LHT do ciągników, obejmujące zastosowania zarówno z osiami skrętnymi, jak i napędowymi. Kolejnym nowym segmentem dla firmy będą 60-milimetrowe opony o niskim profilu i stosunku wysokości do szerokości, odpowiednie do pojazdów użytkowych z silnikami spełniającymi normę Euro 6. Producent wprowadzi wersje zarówno do osi skrętnych, jak i napędowych.

Ogumienie w oryginalnym wyposażeniu pojazdów

Firma Apollo Tyres dokłada wszelkich starań, aby zawierać kolejne umowy w zakresie oryginalnego wyposażenia (OE). W zeszłym miesiącu firma Schwarzmüller, jeden z czołowych europejskich producentów przyczep, wybrała opony EnduRace RT, EnduRace RT2 oraz EnduTrax MAHD marki Apollo Tyres jako specyfikację OE dla swoich przyczep do pojazdów ciężarowych, co oznacza pierwszą umowę na oryginalne wyposażenie firmy oponiarskiej w europejskich sektorze samochodów ciężarowych. – Mamy duże ambicje w zakresie spełniania złożonych i zróżnicowanych wymagań europejskiego rynku samochodów ciężarowych oraz autokarów – mówi John Nikhil Joy, dyrektor ds. opon do pojazdów ciężarowych i autokarów na rynku europejskim w firmie Apollo Tyres. – Przy każdej nowej oponie wprowadzanej na rynek zachowamy wierność naszemu etosowi: zapewnienie pierwszorzędnych osiągów i przystępnych cen. Zwiększamy nasze inwestycje w działalność badawczo-rozwojową w Europie i Indiach, koncentrując się na pomaganiu przewoźnikom w spełnianiu zmieniających się wymogów oraz ich własnych celów w zakresie oszczędności paliwa i energii. Będzie to okres niespotykanych zmian i rozwoju naszej działalności w segmencie TBR.

Obsługa większych nośności

Aby wspomagać dywersyfikację oferty produktów TBR marki Apollo Tyres, firma zbada nowe sposoby obsługi większych nośności przy jednoczesnym zachowaniu konkurencyjności w zakresie masy, przyczepności, trakcji, poziomu hałasu i oporów toczenia. Wraz z wprowadzeniem nowego produktu z segmentu LHT – EnduMile LHT – Apollo Tyres wdraża nową, solidną strukturę ułatwiającą dalsze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju i obniżania całkowitych kosztów eksploatacji, a innowacje dotyczące materiałów oraz konstrukcji prawdopodobnie będą stosowane w przyszłych produktach TBR. Firma przygotowuje również szereg połączonych rozwiązań w zakresie opon, w tym identyfikację za pomocą fal radiowych (RFID) i systemy monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), które pomagają kierowcom oraz operatorom flot monitorować dane dotyczące wydajności w czasie rzeczywistym. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.