Wiadomości z rynku

sobota
26 kwietnia 2025

KH-Kipper na Baumie

Polski producent zaprezentuje zabudowę kopalnianą W1MV i system wymiennych nadwozi
26 października 2022

Zabudowa kopalniana W1MV Fot. KH-Kipper

 
Bauma (24-30 października, w Monachium) to wiodące na świecie targi maszyn budowlanych, górniczych, pojazdów budowlanych i sprzętu budowlanego. W tę tematykę wpisuje się oferta KH-Kipper. Polski producent po raz kolejny zaprezentuje rozwiązania zarówno dla budownictwa, jak i kopalń.

Zabudowa kopalniana W1MV

Zabudowę W1MV zaprojektowano do pracy w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych w kopalniach. Wykorzystywana do transportu urobku z miejsca wydobycia do kruszarki, po odpowiednim przygotowaniu drogi transportowej może z powodzeniem zastąpić tradycyjne wozidło. Na Baumie zostanie zaprezentowana na podwoziu Scania 8x4. W czasie transportu materiału o dużej frakcji zabudowa jest narażona na nieustanne zużycie. Do produkcji W1MV wykorzystano blachę trudnościeralną nowej generacji – Hardox 500 Tuf. Nowoczesna stal na podłodze i burtach zapewnia odporność skrzyni na ścieranie i wydłuża okres eksploatacji sprzętu podczas pracy w kopalni. Trudnościeralna blacha Hardox 500 Tuf to najnowszy produkt w rodzinie Hardox, zapewniający wytrzymałość, ekstremalną twardość i gwarantowaną udarność w jednej blasze trudnościeralnej. Hardox 500 Tuf łączy w sobie najlepsze własności Hardox 450 i Hardox 500. Efektem jest blacha trudnościeralna, która, według zapewnień producenta, nie ma konkurencji na rynku. Duży dach zamontowano w taki sposób, aby gwarantował zabezpieczenie profilu górnego ściany przedniej przed elementami spadającymi z góry w czasie załadunku. Podłoga wznosząca się w tylnej części skrzyni zapobiega wypadaniu ładunku podczas jazdy po pochyłym terenie. Urobek dodatkowo zabezpiecza tylna burta otwierana za pomocą lin. Bezpieczne manewrowanie i jazdę dużym pojazdem zapewnia zamontowana z tyłu kamera cofania marki Brigade Electronics. System monitoringu wizyjnego pomaga kierowcy zobaczyć martwe strefy przy cofaniu, przesyłając na monitor w kabinie sygnał na żywo pokazujący wszystko w polu widzenia kamer, włącznie z ludźmi i przeszkodami. Wywrotka wyposażona została w wytrzymały siłownik hydrauliczny HYVA FC, zapewniający krótki czas wyładunku, niezwykle istotny przy wielokrotnych cyklach. Bazujący na pracy w chmurze system monitorujący HYVA SMART podnosi efektywność i bezpieczeństwo, zapewniając kierowcy aktualizowane w czasie rzeczywistym dane m. in. dotyczące ciężarówki i rozładunków, ładowności, ostrzeżenia o niebezpiecznym położeniu przy rozładunku, ostrzeżenia dotyczące konserwacji oraz statystyki z liczbą cykli załadunku i wywrotu.

System wymiennych nadwozi

System wymiennych nadwozi umożliwia dowolną konfigurację nadwozia samochodu ciężarowego (wywrotka, betoniarka, inne nadwozie) według aktualnych potrzeb zwiększając funkcjonalność samochodu w ciągu całego roku. W skład systemu wchodzi podwozie ciężarowe z zabudową KH-Kipper i betonomieszarka na nogach odstawczych. System stworzono z myślą głównie o małych betoniarniach, które nie mają dużego parku maszynowego, ale chcą realizować różne zadania transportowe. Rozwiązanie pozwala takim przedsiębiorstwom lepiej dostosować się do nowych realiów zaburzonych łańcuchów dostaw, bo wystarczy mieć tylko jedno podwozie z dwoma wymiennymi nadwoziami na nogach odstawczych. Beczka betonomieszarki umożliwia transport płynnego betonu, a zabudowa wywrotki - przewóz materiałów sypkich lub palet. Zamiana zabudowy samowyładowczej na betonomieszarkę przy takim rozwiązaniu jest stosunkowo prosta: wymaga udziału jednej lub dwóch osób i trwa kilkanaście minut. Prezentowana przez KH-Kipper trójstronna zabudowa W3H na podwoziu MAN 8x4 z siłownikiem Nummi pod podłogą wyposażona jest w hydrauliczną lewą burtę. Najnowsza modernizacja umożliwia podnoszenie skrzyni na bok przy maksymalnie otwartej burcie hydraulicznej, która pozostaje w ustalonej pozycji podczas ruchu skrzyni. Nowe rozwiązanie daje możliwość bardziej precyzyjnego wyładunku materiału w pobliżu samochodu oraz dodatkowo osłania koła pojazdu przed zasypaniem ładunkiem. Taki wariant jest często stosowany przy naprawach infrastruktury drogowej i znacznie zwiększa funkcjonalność pojazdu. (z)

System wymiennych nadwozi Fot. KH-Kipper

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.