Toyota właśnie rozpoczęła prace nad ciężarówkami napędzanymi wodorem we współpracy z Hino i Isuzu. Partnerzy twierdzą, że stawiają bardziej na wodór niż na zwykłą ciężarówkę elektryczną lub hybrydową. Nie wykluczają produkcji lekkich ciężarówek elektrycznych na „rynek masowy”, przeznaczonych do dystrybucji. Natomiast ciężarówki na wodór będą przeznaczone do transportu długodystansowego. „Wykorzystanie technologii ogniw paliwowych, która działa z wykorzystaniem wodoru o wysokiej gęstości energii i emituje zerową emisję podczas jazdy, jest uważane za skuteczne w takich warunkach pracy” – czytamy w oświadczeniu. Wykorzystana zostanie technologia samochodów ciężarowych firm Isuzu i Hino, a Toyota wniesie swoje doświadczenie w technologii ogniw paliwowych. Pierwsza ciężarówka zostanie wprowadzona na rynek już w 2023 roku i będzie używana przez partnerów w rzeczywistych miejscach dystrybucji w rejonie Fukushimy i Tokio w Japonii. (z)