Peugeot Rifter – jeden z modeli objętych kampanią naprawczą firmy Stellantis Fot. Peugeot
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiło ostatnio kilka powiadomień od producentów samochodów dostawczych na temat różnych usterek, które mogą być niebezpieczne. Czyżby ogólne pogorszenie jakości podzespołów w efekcie światowego kryzysu?
Mercedes Viano/Vito Typ 639
Mercedes-Benz Polska powiadomił, że w samochodach marki Mercedes Viano/Vito Typ 639, wyprodukowanych w Hiszpanii, określone warunki klimatyczne mogą z czasem spowodować zmianę właściwości chemicznych gazu pędnego w generatorze gazu niektórych poduszek powietrznych firmy Takata. W razie wypadku z udziałem poduszki powietrznej kierowcy może to prowadzić do pęknięcia generatora gazu, na skutek wysokiego ciśnienia wewnętrznego. W takiej sytuacji poduszka powietrzna utraciłaby funkcję zabezpieczającą, a oddzielające się części generatora gazowego mogłyby doprowadzić do urazu pasażerów. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 2.024 pojazdy. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych. Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. w Warszawie.
Ford Ranger
Ford Polska poinformował, że w samochodach marki Ford Ranger, wyprodukowanych w fabryce Silverton od 01.12.2016 r. do 28.02.2019 r., wada spoiny w przedniej części tłumika układu wydechowego może spowodować pęknięcie lub odpadnięcie tłumika, stwarzając zagrożenie dla innych uczestników ruchu drogowego. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 972 pojazdy. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z autoryzowanymi dealerami w celu dokonania stosownej naprawy. Informacji związanych z kampanią udziela Ford Polska Sp. z o.o. w Warszawie.
Citroën Berlingo, Peugeot Rifter i Partner
Stellantis Polska ujawnił, że w samochodach marki Citroën Berlingo oraz Peugeot Rifter i Partner metalowa osłona pod silnikiem zawarta w pakiecie „Terenowym” (zwiększony prześwit, kontrola przyczepności, błoto/śnieg) przeznaczonym dla użytkowników poruszających się w każdym terenie lub po placach budowy, może powodować w określonych warunkach jazdy gromadzenie się różnych zanieczyszczeń w podwoziu pojazdu. Nadmierne nagromadzenie się tych zanieczyszczeń może doprowadzić do kontaktu z rurą wydechową, która może się bardzo nagrzać i zapalić zanieczyszczenia, powodując pożar pojazdu. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 1.544 Citroëny Berlingo i 1.476 pojazdów marki Peugeot. Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu zamontowania nowej osłony pod silnikiem. Informacji związanych z kampanią udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. w Warszawie.
Opel Movano C
Stellantis Polska powiadomił także, iż w samochodach marki OPEL Movano C (U9) RM 2022, wyprodukowanych w Polsce, niezgodność oprogramowania modułu BSI może prowadzić do braku ostrzeżenia o niskim poziomie płynu AdBlue. W konsekwencji po opróżnieniu zbiornika AdBlue uruchomienie silnika może być niemożliwe. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 121 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia i zaktualizowania oprogramowania modułu BSI. Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska Sp. z o.o. w Warszawie. (z)