Ford Ranger
Fot. Ford
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów powiadomił o kolejnych niebezpiecznych samochodach dostawczych.
Opel Combo
Stellantis Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Opel Combo E (K9) RM 2019-2022, wyprodukowanych w Hiszpanii, istnieje ryzyko wystąpienia pożaru na skutek zapłonu nagromadzonych zanieczyszczeń w pobliżu rury wydechowej. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 160 pojazdów. Ponadto, w samochodach marki Opel Combo E (K9) RM 2021-2023, wyprodukowanych w Hiszpanii i Portugalii, asystent utrzymania pasa ruchu może nie włączyć sygnału dźwiękowego w przypadku zdjęcia rąk z kierownicy na dłużej niż 10 sekund. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 265 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wymiany dolnej pokrywy ochronnej silnika lub zaktualizowania oprogramowania modułu BSI. Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela Stellantis Polska Sp. z o.o.
Ford Ranger
Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Ford Ranger, wyprodukowanych w fabryce Silverton od 12.01. do 17.09.2022 r., śruba mocująca kolumnę kierowniczą do wałka pośredniego mogła nie zostać dokręcona odpowiednim momentem. W wyniku poluzowania śruby może wystąpić hałas podczas kierowania lub nadmierny luz kierownicy. W przypadku całkowitego poluzowania się śruby pośredni wałek kierowniczy może oddzielić się od kolumny kierownicy, powodując utratę zdolności kierowania pojazdem. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 40 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z autoryzowanymi dealerami w celu dokonania stosownej naprawy. Informacji związanych z kampanią udziela Ford Polska Sp. z o.o. (z)