
Grupa Raben dołączyła do międzynarodowej inicjatywy Science Based Target i poddała swoje cele dekarbonizacyjne weryfikacji. Finalnie zostały one zatwierdzone przez specjalistów SBTi, co zaświadcza, że ścieżka redukcji CO2, którą wyznaczyła Grupa jest zgodna z wiedzą naukową i realnie wspiera powstrzymanie globalnego ocieplenia na poziomie poniżej 2⁰C w porównaniu do epoki przedindustrialnej.
SBTi jest międzynarodową organizacją umożliwiającą przedsiębiorstwom wyznaczanie ambitnych celów w zakresie redukcji emisji zgodnie z najnowszymi osiągnięciami nauki o klimacie. Koncentruje się ona na przyspieszeniu działań przedsiębiorstw na całym świecie w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych o połowę przed 2030 r. i osiągnięcia zerowej emisji netto przed 2050 r. SBTi to efekt współpracy CDP, United Nations Global Compact, World Resources Institute (WRI) i World Wide Fund for Nature (WWF).
– Dołączenie do grona firm, które wyznaczyły cele redukcyjne w oparciu o wiedzę naukową to nie tylko zaszczyt, ale przede wszystkim ogromne zobowiązanie – powiedział Ewald Raben, CEO Grupy Raben. – Jestem głęboko przekonany, że spoczywa na nas wszystkich, ale przede wszystkich na firmach, odpowiedzialność za przyszłość naszej planety. Ustalając cele i poddając je weryfikacji przez ekspertów SBTi nieustannie dążymy do ograniczenia naszego wpływu na środowisko i zamierzamy podążać ścieżką wyznaczoną w Porozumieniu Paryskim w kierunku walki ze zmianami klimatu. W 2022 roku firma, po publikacji raportu IPCC (Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu) wyznaczyła nowe, bardziej ambitne cele, które obejmują swoim zakresem redukcję emisji w całym łańcuchu wartości. Nowe cele zakładają redukcję emisji z zakresu 1 i 2 o 38,7% do 2030 (w porównaniu do poziomu emisji w tych zakresach w roku 2020). Oznacza to ograniczenie emisji pochodzących zarówno z transportu prowadzonego przez własną flotę Grupy Raben jak i emisji związanych z utrzymaniem budynków i infrastruktury magazynowej. Dodatkowo, aby osiągnąć cel Porozumienia Paryskiego, Grupa zobowiązała się do 2026 zaangażować stałych przewoźników, odpowiedzialnych łącznie za 77% emisji w zakresie 3, w działania na rzecz klimatu i wyznaczenie przez nich celów redukcyjnych zgodnych z wiedzą naukową. (z)