Fot. Ford
Największa polska firma kurierska InPost do końca roku wzbogaci się aż o 100 elektrycznych Fordów E-Transitów. Ostatnio w ręce InPostu trafiło pierwsze 17 takich samochodów. Firma InPost do końca roku odbierze 100 E-Transitów w wersji nadwozia L3 w kolorze białym, których moc wynosi 184 KM, pojemność użytkowa akumulatorów 67 kWh, a dopuszczalna masa pojazdu 3.500 kg. Kontrakt obsługuje diler Forda Brzezińska z Łodzi.
Dla wygody i bezpieczeństwa kurierów
Wyposażenie samochodów obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele, czujniki parkowania – z przodu i z tyłu i kamerę 360 stopni. Wiele funkcji pojazdu obsługuje się za pomocą 12-calowego ekranu najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego Forda – SYNC4. Lista systemów bezpieczeństw obejmuje m.in. układ ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu, system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania czy tempomat.
Dlaczego elektryczne?
Rozbudowa elektrycznej floty to obecnie jeden z priorytetów w wielu firmach, także kurierskich. Elektryczne samochody dostawcze to niższa emisja CO2, oszczędności w eksploatacji, a także po prostu lepsza jakość życia dla wszystkich. InPost od lat inwestuje w elektryczne samochody i ma już ich kilkaset w swojej flocie. Po realizacji kontraktu z Fordem przeważać będą w niej właśnie E-Transity. Co ciekawe, InPost ma w planach budowę sieci ładowarek EV zintegrowanych ze swoimi paczkomatami.
– Kontrakt z InPost to dla nas powód do dumy i jednocześnie potwierdzenie wysokiej jakości produkowanych przez nas samochodów – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska. – Cieszy mnie także fakt, że kolejna firma kurierska decyduje się na pojazdy elektryczne, ponieważ z pewnością taką decyzję poprzedziły szczegółowe analizy dotyczące kosztów finansowania oraz eksploatacji. Nie wstydzimy się mówić, że Ford E-Transit jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a w dodatku ma wyposażenie standardowe niespotykane u wielu rywali. Jednocześnie jesteśmy przekonani, że to dopiero początek mody na elektryczne samochody dostawcze Forda, wszak w najbliższych latach zaprezentujemy klientom cztery nowe całkowicie elektryczne modele dostawcze. Ich wprowadzanie na rynek połączone z programem Ford Pro uczyni naszą ofertę przystosowaną do niemal każdych potrzeb.
– W InPost gramy „fair” nie tylko jeśli chodzi o prowadzenie biznesu i płacenie podatków w Polsce – mówił Rafał Brzoska, prezes firmy InPost. – Chcemy być też odpowiedzialni za to jak nasza działalność wpływa na ludzi i środowisko. Dlatego realizujemy szereg inicjatyw w ramach programu InPost Green City, aby stworzyć neutralny dla środowiska łańcuch dostaw. Naszym zdaniem to jedyna słuszna droga, dlatego rozbudowujemy sieć urządzeń Paczkomat, wdrażamy przyjazne dla środowiska rozwiązania jak EKOzwroty, czy nadawanie przesyłek bez etykiety papierowej. Ponadto stale poszerzamy naszą flotę aut elektrycznych. Do końca tego roku w naszym parku pojazdów będzie 480 aut z napędem elektrycznym, z kolei w przyszłym roku planujemy podwoić ich liczbę do 1000 sztuk. Jako lider nadajemy kierunek zmianom zachodzącym w naszej branży. Dlatego inwestujemy w powiększenie naszej floty aut elektrycznych, a przy okazji realizujemy cele, jakie sobie postawiliśmy, aby do 2040 roku nasza działalność była zeroemisyjna dla środowiska.
– Wsparcie klientów w transformacji energetycznej flot to nasz priorytet – dodał Robert Antczak, dyrektor generalny firmy Arval Service Lease Polska, która finansuje samochody Ford E-Transit w ramach wynajmu długoterminowego. –Zeroemisyjne pojazdy użytkowe to przyszłość transportu, szczególnie, gdy mówimy o dostawach „ostatniej mili” w centrach miast. Cieszymy się, że InPost współpracuje z nami właściwie od początku procesu elektryfikacji własnej floty. Jest to kolejnym dowodem na to, że wynajem długoterminowy to atrakcyjne rozwiązanie dla firm – dużych i małych – które chcą korzystać ze zrównoważonej mobilności. (z)
Fot. Ford
Fot. Ford