Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Nowy prom z Gdyni do Karlskrony

Stena Ebba wypłynie już 2 stycznia 2023 r.
21 grudnia 2022

Stena Ebba podczas krótkiego postoju w Karlskronie w listopadzie 2022 Fot. Stena Line

 
Nowy prom Stena Ebba dołącza do siostrzanej jednostki Stena Estelle. Nowy, 240-metrowy prom klasy E-Flexer, wypłynie z Gdyni w swoją pierwszą podróż do Karlskrony już 2 stycznia 2023.Tym samym flota Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona zostanie znacznie unowocześniona. Będzie to kolejny krok Stena Line do unowocześnienia floty oraz operacji portowych na linii Gdynia-Karlskrona. W czerwcu tego roku operacje zostały przeniesione do nowego Publicznego Terminala Promowego w Gdyni, a w pierwszych dniach września rozpoczął kursowanie pierwszy nowy E-Flexer na linii, Stena Estelle.

Trzy statki na linii Gdynia-Karlskrona

Dzięki wprowadzeniu kolejnego E-Flexera, w roku 2023 roku we flocie Stena Line na linii Gdynia-Karlskrona będą pływały trzy statki, w tym dwa 240-metrowe Stena Estelle i Stena Ebba oraz statek Stena Spirit.
– Rok 2022 był dla nas czasem wytężonej pracy, której celem było dostarczenie zarówno naszym klientom frachtowym jak i pasażerom najlepszych rozwiązań na rynku. Wymieniając częściowo naszą flotę na linii Gdynia-Karlskrona na trzy statki, w tym dwa nowe E-Flexery, oferujemy dużo bardziej efektywny transport promowy, większą pojemność frachtową oraz optymalny rozkład wypłynięć –powiedział Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska.
Te trzy statki we flocie Stena Line mają sprostać wymaganiom nie tylko frachtu, ale także pasażerów. Stena Estelle i Stena Ebba to zupełnie nowe, wprowadzone na linię zaraz po przybyciu ze stoczni, statki typu E-flexer o długości 240 m. Każdy z nich oferuje 263 kabiny, miejsce dla 1200 pasażerów oraz pojemność ładunkową wynoszącą 3.600 metrów.
Nowe statki zapewnią zwiększenie przepustowości trasy Gdynia-Karlskrona, są też wydajne energetycznie dzięki swojej zoptymalizowanej konstrukcji, a także bardziej zrównoważone ekologicznie, min. dzięki korzystaniu z zasilania z lądu podczas postojów, co ogranicza emisję spalin.
Trzeci ze statków, Stena Spirit, jest znany pasażerom linii Gdynia-Karlskrona od ponad 10 lat. Może zabrać 1200 pasażerów, 480 samochodów osobowych lub 100 ciężarówek, a na pokładzie, oprócz kabin pasażerskich, znajdują się m.in.: dyskoteka, bary i restauracje, a nawet SPA z widokiem na morze.

Wsparcie na trasie Cherbourg-Rosslare

Pozostałe dwa statki wykorzystywane na Bałtyku pozostaną w rodzinie Stena Line. Stena Vision od wiosny 2023 będzie obsługiwał ważną, dynamicznie rozwijającą się trasę Cherbourg-Rosslare, która łączy kontynent europejski z Irlandią. Prom Stena Nordica pozostanie częścią floty Stena Line i będzie wykorzystywany w miarę potrzeb do wspierania europejskiej sieci połączeń Stena Line. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.