Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Norweska poczta testuje roboty dostawcze w Oslo

Odbierają zamówione posiłki z restauracji
3 stycznia 2023
 
Norweska poczta testuje dwa autonomiczne roboty dostawcze, które trzy razy dziennie odbierają produkty zamówione online przez klientów z restauracji w ruchliwej części Oslo. Posten Norge chce sprawdzić, w jaki sposób może przyczynić się do rozwoju logistyki miejskiej w przyszłości.
Przechodnie mogą zobaczyć krążące autonomiczne roboty, przewożące towary z cateringu na zlecenie Poczty Norweskiej. Posten Norge testuje obecnie roboty dostawcze Ottonomy w gęsto zaludnionym obszarze AkerBrygge w Oslo.
– Obecnie testujemy dwa autonomiczne roboty w Aker Brygge, odbierając produkty zamówione przez klientów w restauracjach za pośrednictwem platformy cyfrowej Amoi – mówi Kenneth Tjønndal Pettersen, kierownik ds. prasy w Posten Norge AS. – Wraz z naszymi partnerami chcemy dowiedzieć się więcej o możliwych przyszłych zastosowaniach tego typu technologii, które mogą pomóc zarówno w uproszczeniu logistyki, jak i zmniejszeniu hałasu w krajobrazie miejskim.

Jak roboty radzą sobie z przeszkodami

Testy odbywają się w gęstej zabudowie, w ruchliwym obszarze.
– Dzisiaj towar odbierają nasi kurierzy, ale logistyka z dostawczymi samochodami w Aker Brygge jest skomplikowana pod względem parkowania i czasochłonna – wyjaśnia Kenneth Tjønndal Pettersen. – Dlatego chcieliśmy przeprowadzić nasz projekt w środowisku, w którym codziennie porusza się wiele osób, aby zobaczyć, jak roboty radzą sobie z przeszkodami, które mogą nagle pojawić się w żywym mieście.
Zamówienia są składane na cyfrowej platformie Amoi, należącej do Posten Norge SA. Trzy razy dziennie zamówiony towar jest odbierany z restauracji, a następnie transportowany do jednostki dystrybucyjnej, a na koniec dostarczany kurierem do klientów.

Ładowność 80 kg

Autonomiczne roboty indyjsko-amerykańskiej firmy Ottonomy dysponują ładownością 80 kg. Masa własna wynosi 100 kg, a prędkość podczas transportu do Aker Brygge ograniczona jest do 6 km/h.
– Dostawa do klienta końcowego działa dziś bardzo dobrze z kurierami, ale zidentyfikowaliśmy słabe punkty na pierwszej mili między restauracjami a jednostką dystrybucji, gdzie roboty naprawdę mogą się wyróżnić – mówi Sven Richard Tønnessen z działu nowych technologii Posten. – Ta interakcja między ludźmi a robotami oferuje wiele nowych możliwości. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.