Simone Grasso Fot. BCUBE
BCUBE, międzynarodowa grupa w dziedzinie zintegrowanej logistyki i partner w zarządzaniu łańcuchem dostaw, obchodzi 70. rocznicę powstania i rozpoczyna proces rebrandingu swoich trzech polskich oddziałów. Dziś w Polsce znane jako firmy Sistema Poland, SPM Poland i BCUBE osiągają łączny obrót około 50 mln euro i od teraz będą występować pod wspólną nazwą BCUBE Poland. Jest to ważny krok BCUBE w kierunku bardziej spójnego pozycjonowania firmy na rynku logistycznym.
– Rebranding wiąże się dla nas z wieloma kwestiami: budowanie marki, przeprojektowane logo, a także wejście w nowe sektory w najbliższej przyszłości – mówi Simone Grasso, dyrektor generalny i prezes zarządu BCUBE Poland.
Litera „B" w nazwie marki z jednej strony przywołuje nazwisko Bonzano, aby podkreślić korzenie wciąż rodzinnej firmy. Słowo „CUBE" z drugiej strony oznacza unikatową propozycję sprzedaży BCUBE:
– Jesteśmy multiplikatorem operacji logistycznych, które są reprezentowane przez sześć płaszczyzn trójwymiarowego sześcianu – podkreśla Grasso.
BCUBE może pochwalić się okresem 70 lat międzynarodowego wzrostu. Założona w 1952 roku w Casale Monferrato (Włochy) grupa liczy obecnie 100 zakładów operacyjnych, a jej zasięg geograficzny sięga od Europy do Ameryki Południowej. Obecnie generuje globalny obrót w wysokości 566 mln euro, zatrudniając ponad 4.000 pracowników w sześciu różnych krajach. Każdego dnia zarządza 2,6 milionami pozycji z 6,3 milionami ton towarów wysłanych na cały świat.
– Rozpoczęcie działalności w Polsce prawie 30 lat temu stanowiło jeden z naszych pierwszych kroków za granicą. Otworzyło to bardzo znaczący rynek, który dzięki naszym zaangażowanym pracownikom przyczynił się do osiągnięcia przez nas pozycji lidera w sektorze logistyki – precyzuje Grasso.
Dzisiaj BCUBE jest obecne w głównych miastach przemysłowych Polski, takich jak Tychy i Bielsko-Biała. Grupa posiada w Polsce 11 zakładów operacyjnych, zatrudnia łącznie ponad 1.200 osób i obsługuje codziennie 1 mln części zamiennych. (z)