Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Norwegia stosuje Pakiet Mobilności od początku listopada

18 stycznia 2023
 
Norweski rząd dostosował swoje ustawodawstwo krajowe do zasad określonych w Pakiecie Mobilności przyjętym przez Unię Europejską w lipcu 2020 r. Nowe przepisy dotyczące drogowego transportu towarowego weszły w życie z początkiem listopada.
Norwegia jest teraz w bardzo ograniczonym obozie krajów członkowskich – w tym Francji – które już dokonały transkrypcji tekstu do swojego ustawodawstwa krajowego.
W tym celu Oslo właśnie „zmodyfikowało swoje ustawodawstwo krajowe dotyczące czasu prowadzenia pojazdu i okresów odpoczynku kierowców , stosowania tachografów w pojazdach oraz zasad dostępu do rynku profesjonalnego i rynku transportu drogowego" - zadeklarował minister transportu Jon-Ivar Nvgard w oficjalnym oświadczeniu.
Nowe przepisy wpisują się w część socjalną pakietu mobilności, przyjętego przez Parlament Europejski latem 2020 r.
– Wdrożenie pakietu mobilności będzie ważną częścią przyszłego planu działań rządu przeciwko dumpingowi społecznemu w tym sektorze – powiedział minister.
Główne zmiany, które weszły w życie na początku listopada, dotyczą wymogów zezwoleń na przewozy transgraniczne samochodami powyżej 2,5 tony;
• wymogi kabotażowe, realizowane samochodami dostawczymi powyżej 2,5 tony;
• obowiązek powrotu pojazdu do kraju rejestracji co osiem tygodni;
• obowiązek zapewnienia kierowcy przez przewoźnika obowiązkowego tygodniowego odpoczynku w miejscu jego zamieszkania,
• zakaz tygodniowego odpoczynku w pojeździe oraz zakaz wynagradzania według szybkości dostarczenia towaru przez kierowcę. (z)
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.