Wiadomości z rynku

piątek
22 listopada 2024

Udoskonalenia w wywrotkach Wieltonu

Mają być trwalsze i bardziej użyteczne
13 stycznia 2023

Fot. Wielton

 
Wielton wprowadził modernizacje i ulepszenia w swoich flagowych wywrotkach. Modele Bulk Master i Weight Master zostały udoskonalone pod kątem zwiększenia ich trwałości i użyteczności. Skupiono się m.in. na nowych rozwiązaniach konstrukcyjnych, modernizacji skrzyń oraz zwiększeniu jakości i wytrzymałości produktów. Po przeprowadzeniu wywiadów z klientami i analiz trendów technologicznych, Wielton zdecydował się wprowadzić zmiany w swoich wywrotkach przy jednoczesnym zachowaniu ich dotychczasowej funkcjonalności.

Wzmocnienie konstrukcji w modelach Bulk Master i Weight Master

Nowe usprawnienia wprowadzone w modelach Bulk Master i Weight Master polegały, między innymi, na wzmocnieniu konstrukcji skrzyni ładunkowej, dzięki wprowadzeniu nowego, sztywniejszego i grubszego obrzeża skrzyni oraz większego zagęszczenia poprzeczek podłogi. Dla skrzyń z klapą do czoła zmieniony został także słup tylny na węższy, co wpłynęło na zwiększenie światła rozładunku portalu tylnego. Obrzeże górne zyskało kształt skośny do wnętrza skrzyni, niwelując problem zalegania materiału. Natomiast w obrzeżu tylnym postawiono na grubszą ściankę wewnętrzną i profil o łagodniejszym kącie natarcia, dzięki czemu element ten stawia mniejszy opór podczas rozładunku i redukuje możliwość jego nadmiernego wycierania. Ponadto, wzmocniono narożnik ściany przedniej i wprowadzono nowy standard rozstawu poprzeczek podłogi, a także zainstalowano funkcjonalną drabinkę wysuwaną spod skrzyni. Dodano także nową opcję w ofercie w postaci klapo-drzwi jednoskrzydłowych w modelu Bulk Master. Wprowadzone zmiany przyczyniły się do zwiększenia trwałości, niezawodności i żywotności pojazdów. Aspekt wprowadzonych zmian konstrukcyjnych jest niezwykle ważny w modelu Weight Master, który znajduje zastosowanie zarówno w transporcie materiałów budowlanych, ładunków paletowych, worków typu big-bag, jak i płodów rolnych. Wprowadzone zmiany mają także szczególne znaczenie w modelu Bulk Master przeznaczonego do przewozu produktów rolnych, nawozów czy biomasy, a zatem często wykorzystywanego w wymagających warunkach terenowych.

Modernizacja skrzyń wywrotek stalowych i aluminiowych

Wieluński producent, aby oferować swoim klientom produkty jak najwyższej jakości, zdecydował się na masową modernizację skrzyń w swoich wywrotkach. W tym celu wdrożył we wszystkich aluminiowych wywrotkach HP wzmocnioną konstrukcję podłogi skrzyni oraz zmianę profilu jej podłużnic i porzeczek. Wprowadził także nowy wariant zamykania – klapę hydrauliczną. Z kolei w stalowych wywrotkach HP Wielton zmienił budowę skrzyni ładunkowej, wprowadzając masywniejsze obrzeże górne. W wyniku tego zrezygnowano z belki i łańcucha spinającego burty. Podobnie jak w wywrotkach aluminiowych, w stalowych naczepach HP wdrożono klapę hydrauliczną jako jedną z możliwości zamykania skrzyni. Ponadto, we wszystkich wywrotkach tej marki wprowadzono nową, uniwersalną konstrukcję balkonu roboczego (z dwiema możliwościami konfiguracji wejścia - prawa/lewa strona) oraz zmieniono dociągi boczne klapy na bardziej funkcjonalne, z możliwością dociągnięcia kluczem do kół.

Rozwiązania niestandardowe poprawiające funkcjonalność

Wielton posiada w swojej ofercie szereg spersonalizowanych rozwiązań, w ramach niestandardowego wyposażenia, które poprawiają codzienne użytkowanie naczep wywrotek. Naczepy te mogą zostać wyposażone we w pełni automatyczny dach przesuwny Hyva slideKAP z tylną belką samoczynnie się blokującą i nie wymagającą dodatkowych operacji zabezpieczających plandekę dachu ze strony kierowcy. Rozwiązanie to ułatwia pracę kierowców i poprawia ich bezpieczeństwo. Nabywcy mają także do dyspozycji zderzak ściany przedniej do transportu palet i worków typu big-bag. Zderzak ten symuluje pionową ścianę przednią i zapobiega przemieszczaniu się towarów do przodu podczas jazdy lub gwałtownego hamowania. W ofercie Wieltonu znajduje się także wkładka teflonowa QuickSilver® eliminująca problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich, a dzięki temu zapewniająca szybszy i bezpieczniejszy wyładunek. Wieluński producent naczep oferuje także wkładkę stalową, jako dodatkowe rozwiązanie wspierające transport budowlany, która pozwala na załadunek asfaltu i grubszego kruszywa, minimalizując ryzyko uszkodzenia skrzyni ładunkowej wykonanej z aluminium. Rozwiązanie to stanowi kompromis pomiędzy lżejszą skrzynią aluminiową podatną na uszkodzenia a cięższą skrzynia stalową. Wielton proponuje też ciekawe rozwiązanie dla transportu rolniczego w postaci hamaka do warzyw. Hamak został stworzony do załadunku płodów rolnych, w szczególności jabłek, buraków i ziemniaków, aby zmniejszyć ryzyko ich stłuczenia. Ładowanie wywrotki z hamakiem odbywa się od przodu naczepy. Towar, który spada na plandekę zawieszoną około 2 m nad podłogą, jest amortyzowany przez hamak z jednej strony zamocowany na sztywno za pomocą łańcucha, a z drugiej strony na elastycznym ekspanderze. Dzięki temu plandeka ugina się pod ciężarem płodów rolnych, które zsuwają się i nie ulegają uszkodzeniu, spadając bezpośrednio na podłogę z wysokości 3 m. Klienci w ofercie Wieltonu znajdą również pakiet rozwiązań do przewozu odpadów poubojowych, szlamu i odpadów. Pakiet ten zwiększa szczelność naczepy oraz zapobiega niekontrolowanemu przemieszczaniu lub wyciekowi towaru.

Trwałe konstrukcje

Wielton niezmienne zaliczany jest do wiodących producentów naczep wywrotek w Polsce. O wysokiej jakości naczep samowyładowczych z Wielunia stanowi fakt, że są produkowane ze stali lub aluminium o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. Hardox HB450, S700, czy Endur-AL HB114. Natomiast ramy wywrotek są wykonywane ze stali S700, która jest zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem technologii malowania kataforetycznego KTL, gwarantującej długą żywotność podwozia. (z)

Fot. Wielton

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.