Można wozić wózek w środku Fot. Wielton
Wielton zaopatrzył DRUTEX S.A., wiodącego polskiego producenta okien, w nowy system dokowania wózków widłowych wewnątrz i na zewnątrz nadwozia. Oferowane przez producenta z Wielunia rozwiązanie zostało w pełni dostosowane do potrzeb nabywcy, optymalizując efektywność transportową. Współpraca z DRUTEXEM przebiegała już na etapie projektowania i prototypowania rozwiązania aż do momentu jego wyprodukowania.
Zamówienie, obejmujące 11 sztuk naczep kurtynowych z rozwiązaniem dokowania, jest efektem bliskiej kooperacji obu firm.
Gdy pojawia się problem z długością pojazdu
Transport wózka widłowego zawieszonego za naczepą może przyczynić się w wielu krajach europejskich do przekroczenia dopuszczalnej długości zestawu. W takiej sytuacji często konieczne jest stosowanie specjalnych uprawnień. W Polsce możliwe jest wykupienie długoterminowych zezwoleń, które pozwalają na poruszanie się tego rodzaju zestawem. Jednakże firmy obsługujące transport po Austrii, Włoszech i Szwajcarii spotykają się z sytuacjami karania mandatami za przejazd pojazdem o przekroczonej dopuszczalnej długości. W tej sytuacji rozwiązaniem jest zadokowanie wózka widłowego wewnątrz zestawu. Z tego względu system Wieltonu jest stosowany głównie przez firmy specjalizujące się w transporcie zagranicznym oraz przewożące materiały budowlane i wykończeniowe.
Polska jest europejskim liderem w produkcji stolarki drzwiowej i okiennej. Jedną z krajowych firm wiodących w tym sektorze jest DRUTEX, dla którego Wielton opracował nowy system dokowania wózka wewnątrz i na zewnątrz naczepy. Atutem tego rozwiązania jest zachowanie dopuszczalnej długości zestawu, poprawa właściwości aerodynamicznych pojazdu i rozkładu nacisku podczas pustych przejazdów, a także ochrona wózka przed zabrudzeniami.
W ramach kilkunastoletniej współpracy Wieltonu z DRUTEXEM, wieluński producent dostarczył ok. 250 produktów, w tym zestawy przestrzenne i naczepy kurtynowe. Ostatni kontrakt dotyczył 11 naczep kurtynowych wyposażonych w system dokowania wózków widłowych wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.
Transport wózków zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz naczepy
W systemie tym, dzięki dodatkowym kanałom w podłodze naczepy, widły wózka umieszczonego w pojeździe nie zajmują przestrzeni ładunkowej. To uniwersalne rozwiązanie dedykowane jest zarówno dla wózków z rozłożonymi i złożonymi kołami. Zaletami tego systemu są przede wszystkim oszczędność przestrzeni, integralność elementów oraz wyeliminowanie konieczności wysiadania kierowcy z kabiny wózka podczas dokowania, co ma szczególny wpływ na poprawę bezpieczeństwa. DRUTEX uczestniczył w pracach nad opracowaniem projektu rozwiązania, jak również wspólnie z Wieltonem nadzorował etap produkcji.
DRUTEX S.A. to jeden z wiodących producentów okien w Europie. Posiada szeroką ofertę produktową i potencjał produkcyjny pozwalający na wytwarzanie nawet do 7.000 okien dziennie. Poza Europą sprzedaje swoje produkty w USA, Meksyku, Australii czy na Bliskim Wschodzie. Produkty DRUTEX-u posiadają liczne certyfikaty, atesty i dopuszczenia techniczne przyznawane przez renomowane instytucje certyfikujące na całym świecie. W odpowiedzi na zróżnicowane potrzeby producenta okien, Wielton opracował specjalistyczne rozwiązanie w zakresie dokowania wózków widłowych w zestawach przestrzennych i naczepach kurtynowych. System ten został opatentowany i wprowadzony do oferty w 2019 roku. Jednak prace nad jego udoskonaleniem były kontynuowane w kolejnych miesiącach, czego efektem jest nowy, innowacyjny system dokowania wózków widłowych wdrożony w 2022 r. Udoskonalony system dokowania marki Wielton jest uniwersalny i pozwala na transport wózków zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz naczepy. System składa się z mocowania do łańcucha trzymającego wózek, składanego zderzaka, gniazda przyłączeniowego wózka, podpór podtrzymujących wózek zadokowany zewnętrznie, podpór podtrzymujących wózek zadokowany wewnętrznie, podpór pod tylne koło, kanałów do dokowania zewnętrznego oraz kanałów na widły w podłodze wraz z pokrywami. System dokowania może zostać wykonany na kurtynowych naczepach standardowych i typu mega, a także na zestawach przestrzennych.
Przy dokowaniu wewnętrznym rekomendowany jest zakup opcji BDE, która poprzez rozsuwany portal tylny poprawia komfort dokowania wózka widłowego w zabudowie. Przy wyborze rozwiązania zalecane jest także dobranie systemu do masy wózka z uwagi na konieczność stosowania balastu w przedniej części pojazdu (ok. 500 kg). Obciążenie to zapewnia odpowiedni nacisk na siodło i daje gwarancję poprawnej trakcji. Naczepa z dokowaniem wyposażona jest także w aluminiowy odbojnik antyrowerowy, stalowy profil lamp oraz składany zderzak razem z lampami, a jej moduł osiowy został przesunięty do tyłu o 300 mm. W pakiecie z systemem dokowania, w produktach Wieltonu instalowany jest także system iCargo, który aktywnie steruje pneumatycznym zawieszeniem naczepy. iCargo reguluje ciśnienie w miechach zawieszenia i tym samym zmienia rzeczywiste obciążenie osi. System ten również niezależnie kontroluje hamulce osi. (z)
To uniwersalne rozwiązanie dedykowane jest zarówno dla wózków z rozłożonymi i złożonymi kołami Fot. Wielton
Jeśli zestaw nie przekracza dopuszczalnej długości – można wózek mocować na zewnątrz Fot. Wielton