Fot. EvoBus
Warszawska firma Raftrans odebrała wielozadaniową Setrę S 415 LE.
Jak zapewnia producent, autobus MultiClass to najlepsza podstawa wysokiej ekonomiki i wydajności na liniach, w których niskie wejście jest koniecznością.
Dzięki korzystnemu stosunkowi jakości do ceny, połączonemu z przystępnymi kosztami serwisowania eksploatacja autobusów MultiClass jest opłacalna przez cały cykl ich życia. Niskopodłogowa część przednia wraz z funkcją przyklęku zapewnia wszystkim pasażerom komfort podczas wsiadania. Z kolei wyżej umieszczona podłoga w części tylnej umożliwia zastosowanie dużej liczby siedzeń, łatwy dostęp do elementów układu napędowego, a w konsekwencji niskie koszty serwisowania. Pozwala to utrzymać koszty eksploatacji autobusów LE przez cały czas na niskim poziomie. Na wysokim poziomie, typowym dla marki Setra, pozostaje natomiast wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo.
Aktywnie kierowana oś wleczona ZF-RAS zapewnia nie tylko większy komfort jazdy, ale też mniejsze zużycie opon. Ekonomikę zwiększają ponadto nowoczesna ochrona antykorozyjna w wyniku katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL) oraz oferowane również standardowo zabezpieczenie podwozia MultiClass obejmujące kilka komponentów – to gwarancja długiej żywotności autobusu.
Kompleksowy system bezpieczeństwa obejmuje różne czynne i bierne układy, które wspomagają kierowcę w sytuacjach krytycznych i w razie wypadku minimalizują jego skutki.
Elektroniczny układ hamulcowy (EBS) z asystentem układu hamulcowego (BAS) jest w MultiClass standardem, podobnie jak system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) i system zapobiegający poślizgowi kół napędowych (ASR). Wysoki poziom ochrony zwiększa ponadto nowoczesne oświetlenie –dzienne i przeciwmgłowe światła LED. Pojazd wyposażony jest również w elektroniczny układ stabilizacji jazdy (ESP). Duża stabilność nadwozia zgodnie z ECE-R 66.02 zapewnia z kolei większe bezpieczeństwo bierne. (z)